Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag får en känsla av att NB tar till total förnekelse var en "ryggmärgsreflex". Möjligen har det fungerat tidigare i hans liv som gjort att han undgått bestraffning.
Ytterst svårt, för att inte säga omöjligt, att ta sig ur. Han är så inmålad i hörnet som man bara kan bli.
Jag tror som du att ryggmärgsreflexen "att förneka" har räddat honom till och från genom livet. Om familjebakgrunden handlat mycket om bestraffning fyller förnekelsen otvivelaktigt en överlevnadsfunktion.
Han är med andra ord van att agera mussla.
LH utstrålar oskulden själv (på fotot i alla fall) och det riskerar att kicka igång en viss perversion med brist på impulskontroll.
Jag tror (håller för sant) att NB sugit på karamellen LH en tid. Varför inte från sin utsikt från taket mitt emot kaféet bl a. Kanske mötet med joggerskan gav NB en impuls att svälja karamellen (agera ut) i förtid. Strategin med kartan och orienteringsproblem är inte så dum, men då bör man inte bli igenkänd om det skiter sig.
NB ruvade på rätt tillfälle att tvångsmässigt agera ut sitt inneboende behov. Så en kväll tog impulsen över oavsett konsekvenser. Resten är historia.