Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Så din teori är att Inger Rönnbäck gått i väggen?
Nero kan inte ringa till henne utan att be personalen om hjälp, eftersom han satt häktad med restriktioner. Jag tror inte han är typen som ringer upp en advokat utan vidare, när hon sagt åt honom att lita på henne.
Jag tror snarare att hon har personliga problem, men det har inte med att hon överansträngt sig. Nero är en lätt klient. Hon vet var hon har honom, och han är säkert alltid glad när hon ringer eller besöker honom i hans ensamhet. De hade ju inget att diskutera eller förbereda tillsammans då han blånekar. Det blir för patetiskt att skylla dåligt jobb och konspirationsteorierna på klienten.
Jag undrar hur hon förklarat livstidsdomen för sin mördarklient!
Hon har inte gått i väggen men hon har inte kunnat hantera ärendet utan att falla i fällan, nu tar jag en snyfthitoria för allmänheten då bevisen är så oerhört tunga.
Hon skulle nog satsat på max försvar för den åtalade än att beklaga sig över olika utsagor i media. Nu var det första omöjligt då klienten var aningen överbevisad och säger sig aldrig träffat offret men då får man hitta gluggar i sitt försvar, det gjorde hon inte.