2015-11-18, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Så din teori är att Inger Rönnbäck gått i väggen?

Nero kan inte ringa till henne utan att be personalen om hjälp, eftersom han satt häktad med restriktioner. Jag tror inte han är typen som ringer upp en advokat utan vidare, när hon sagt åt honom att lita på henne.

Jag tror snarare att hon har personliga problem, men det har inte med att hon överansträngt sig. Nero är en lätt klient. Hon vet var hon har honom, och han är säkert alltid glad när hon ringer eller besöker honom i hans ensamhet. De hade ju inget att diskutera eller förbereda tillsammans då han blånekar. Det blir för patetiskt att skylla dåligt jobb och konspirationsteorierna på klienten.

Jag undrar hur hon förklarat livstidsdomen för sin mördarklient!

Hon har inte gått i väggen men hon har inte kunnat hantera ärendet utan att falla i fällan, nu tar jag en snyfthitoria för allmänheten då bevisen är så oerhört tunga.

Hon skulle nog satsat på max försvar för den åtalade än att beklaga sig över olika utsagor i media. Nu var det första omöjligt då klienten var aningen överbevisad och säger sig aldrig träffat offret men då får man hitta gluggar i sitt försvar, det gjorde hon inte.
2015-11-18, 21:04
Medlem
everythingiss avatar
Om Nerijus skulle ändra sin historia och tex erkänna ett våldtäktsförsök på Lisa när han väl hamnar i hovrätten, skulle det fungera, jag menar får man ändra sin historia eller är det så att säga lagt kort ligger? Nu skulle han ju genom att erkänna våldtäktsförsök kunna få ett mycket mildare straff, även om bevisen inte kan styrka hans historia förstås. Skulle hovrätten ens betrakta ett sådant erkännande som trovärdigt när man suttit och nekat till att ens sett flickan?
2015-11-18, 21:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja han kunde ju kommit med någon variant att faktiskt träffat LH på något vis vid kaféet till exempel för att försöka ingjuta ett visst tvivel. Men han totala förnekande till det gör ju i stort sett att han i tystnaden accepterar åtalet.

Ett sätt att erkänna utan att behöva säga det rakt ut?
Nej, han måste komma med sanningen om han säger något. Säger han att han träffade Lisa vid kaféet och fick känna innanför jeansen blir han utskrattad.
2015-11-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag har inte haft några konspirationsteorier och tänker inte komma med det nu heller... men jag tänker helt enligt trådens nya regler faktiskt ta upp det här med IB och hennes eventuella inblandning i vissa delar av händelseförloppen. Jag har förr funderat på detta med de utkastade tillhörigheterna längs den väg som leder bakvägen mot martorp, eller hur man nu skall benämna det. Eftersom frågan ställs både här och i media hur dessa hamnat där så tänkte jag bara lite löst nämna något som jag har tänkt på, och det är att... tänk om det kan vara så att det helt enkelt är IB som på eget bevåg slängt ut föremålen längs den vägen... kanske för att rädda sin man, men det kan vara så att hon ville att sakerna skulle leda till Lisas upphittande, eller kanske NBs avslöjande.

Det kan ju även vara brodern som gjort detta förstås, men självklart är det här bara vilda spekulationer då jag satsar alla mina kort på det händelseförlopp som åklagaren beskrivit... även om han inte har berört sakerna som hittats längs vägen mig veterligt. Så innan ni skriker foliehatt så vill jag höra vad ni tänker om detta.

Det är inte omöjligt för blod är tjockare än vatten men tror inte det då hon viker sig i förhören, han var nog inte hemma som han säger. Att hon nu hemma i Litauen försvarar honom är inte ett dugg förvånande, det har ju med ära och heder att göra i närkrets och byggden.
2015-11-18, 21:10
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo

Ett sätt att erkänna utan att behöva säga det rakt ut?
Antingen det eller så är han utomordentligt korkad.

Alternativt ville han få livstid, av någon outgrundlig anledning men det är väl inte sådär jättetroligt.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Om Nerijus skulle ändra sin historia och tex erkänna ett våldtäktsförsök på Lisa när han väl hamnar i hovrätten, skulle det fungera, jag menar får man ändra sin historia eller är det så att säga lagt kort ligger? Nu skulle han ju genom att erkänna våldtäktsförsök kunna få ett mycket mildare straff, även om bevisen inte kan styrka hans historia förstås. Skulle hovrätten ens betrakta ett sådant erkännande som trovärdigt när man suttit och nekat till att ens sett flickan?
Nej, det här skulle inte heller fungera. Lisa hade inga skador, förutom ett par blånader på ett ben. Den historien går inte att sätta ihop med en hängning. Han måste tala sanning eller komma med en j-vligt bra rövarhistoria.
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, han måste komma med sanningen om han säger något. Säger han att han träffade Lisa vid kaféet och fick känna innanför jeansen blir han utskrattad.
Han kunde ju skyllt på ett våldtäktsförsök som gick snett... men det är ju ändå ett erkännande som är otroligt skamfyllt. Det brukar ju vara läge att ljuga till någonting när man väl läst fuppen... dock så lär det kännas som en tillrättalagd bortförklaring för domstolen. Nu så tror jag ju inte att han kommer att försöka med någon förklaring till brottet, utan han kommer nog tiga som muren och fortsätta att hävda att han är oskyldig.
2015-11-18, 21:11
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Eftersom det finns en annan tråd om diverse alternativa skådespel så har jag liksom flera undrat och gärna diskuterar seriöst, hur hamnade offret i ladan och sedemera förrummet.

Hur kunde GM finta offret eller anfölls offret vid mopeden, snabb strypsnara "och följ med".. luft knappat att få så skrik ger ingen ton eller hjälp.
Eller lurades hon över vägen av någon anledning ?

Jag tror på det första, hon övermannades snabbt och med effekt och hade inget val genom hotet, strypsnara eller stickvapen. Har svårt att tro offret bara går över på anrop från okänd om hjälp av något slag.

Väl inne i ladan så stärks snaran och en mindre kamp uppstår, dock kort då GM har i princip total kontroll över offret. Har han planerat att döda offret, tveksamt, men situationen blev så inom bara någon minut eller 8minuter att han blev tvungen, hans situation krävde så. Spridandet av tillhörigheter har han gjort i en sådant adrenalinpåslag där han har ett mål, göra sig av med allt så fort som möjligt.

Jag flaggade redan vecka ett innan fyndet av kropp att det var en lokal individ vilket visade sig vara väl underbyggt, diverse fynd som hittades indikerade stark för detta och området talade även det starkt för lokal GM.

Edit: Skall kanske tillägga att underhudblödningar bak på knäveck och på ena benet kan indikera spark, slag eller annat som satt offret temporärt ur försvar eller tramp att få kontroll på offret. Blödningen har med överfallet att göra och inte tillkommit före eller efter.
Fortsätt gärna att undra! Vad hävdade åklagaren hade hänt? Och vad ansåg tingsrätten? Det kan inte vara lätt att locka en ung kvinna till en ladugård som den och det kan inte vara lätt att föra henne över vägen med våld utan att bli upptäckt. Usel planering, i så fall: Hej, kom och titta hur skitigt det är i ladan! Eller: om du inte smyger till ladan med mig så sticker jag dig med kniven...
Senast redigerad av iesho 2015-11-18 kl. 21:18.
2015-11-18, 21:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Fortsätt gärna att undra! Vad hävdade åklagaren hade hänt? Och vad ansåg tingsrätten? Det kan inte vara lätt att locka en ung kvinna till en ladugård som den och det kan inte vara lätt att föra henne över vägen med våld utan att bli upptäckt. Usel planering, i så fall.
Åklagaren hade ingen förklaring till det; "han har lockat över Lisa på något sätt" (NLT).
2015-11-18, 21:18
Medlem
synd att de inte grävde mer i hans förflutna.

tror svaret ligger där.

ffa hans tid i england.

hans fingeravtryck gav där träff på två (2) personer!!

han hävdade då att han hade en kompis som han hängde mkt med där som han nu inte har nån kontakt med. skumt!

kan vara så att han verkligen tror att han är två olika människor.

och att den ene bara kommer fram i sällsynta tillfällen.
2015-11-18, 21:19
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Åklagaren hade ingen förklaring till det; "han har lockat över Lisa på något sätt" (NLT).
Ja, med den bevissamlingen behöver man inte vara nyfiken eller noggrann. Allt var serverat!
Senast redigerad av iesho 2015-11-18 kl. 21:21.
2015-11-18, 21:20
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
synd att de inte grävde mer i hans förflutna.

tror svaret ligger där.

ffa hans tid i england.

hans fingeravtryck gav där träff på två (2) personer!!

han hävdade då att han hade en kompis som han hängde mkt med där som han nu inte har nån kontakt med. skumt!

kan vara så att han verkligen tror att han är två olika människor.

och att den ene bara kommer fram i sällsynta tillfällen.
Intressant, källa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in