2015-11-17, 16:44
Medlem
borjegs avatar
Om man verkligen använder sin mobil. så verkar det i det närmaste omöjligt att "samla poäng" till normal förbrukning. Vad jag kan förstå så är det väl meningen, numera, att man ska betala månadsavgiften och sen plussa på med diverse jippon.
Citera
2015-11-17, 18:14
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeg
Om man verkligen använder sin mobil. så verkar det i det närmaste omöjligt att "samla poäng" till normal förbrukning. Vad jag kan förstå så är det väl meningen, numera, att man ska betala månadsavgiften och sen plussa på med diverse jippon.

Ja, för att få bättre balans på inkomster och utgifter, tycks Wifog ha valt att tvinga gratiskunderna att betala. Wifog har ju iofs aldrig varit gratis, även om en del kunder valt att uppfatta det så.

Wifog har valt att gå en svår väg.
Citera
2015-11-18, 09:31
Medlem
150 p tydligen. Mycket märkligt det här med att folk får olika summor hela tiden.
Citera
2015-11-18, 09:55
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
150 p tydligen. Mycket märkligt det här med att folk får olika summor hela tiden.

Inte speciellt märligt med tanke på att Wifog egentligen aldrig fungerat som de uppger att det ska.
Igår fick de i min familj 75, 87 resp 111 poäng, nä de testade en stund.
Citera
2015-11-18, 10:12
Medlem
Men bortsett från det eviga (men för all del ofta berättigade...) gnället på att Wifog inte fungerar så är det visst märkligt när man börjar fundera över rent tekniskt VARFÖR det blir olika utfall. De har väl knappast byggt in en slumpgenerator i programmet som håller räkningen på reklamvisningarna?
Citera
2015-11-18, 13:50
Medlem
Enydrions avatar
Jag fyller på två kort, och de följs åt ganska exakt, igår 150 eller 160, idag vet jag ej, då det funkade väldigt dåligt jämfört med igår och i förrgår.
Citera
2015-11-18, 13:52
Medlem
Stoegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Men bortsett från det eviga (men för all del ofta berättigade...) gnället på att Wifog inte fungerar så är det visst märkligt när man börjar fundera över rent tekniskt VARFÖR det blir olika utfall. De har väl knappast byggt in en slumpgenerator i programmet som håller räkningen på reklamvisningarna?

Min teori är att det är det automatiskt justeras beroende på bandbredden och tillgången på filmer som finns att tillgå just vid den tidpunkten för alla konton/kunder helt separat, därav olika poängmängd.
Men jag vet inte, det är bara en teori. Konstigt är det iallafall.
Citera
2015-11-18, 17:02
Medlem
150 p på 5 kort,,
Citera
2015-11-18, 21:01
Medlem
puckots avatar
Så om jag har förstått det nya uplägget på Wifog, så måste man alltså betala den här avgiften på 39kr varje månad? Det är inte så att man kan fortsätta utnyttja eventuella poäng från förra månaden, när det är ny månad och vänta med att betala för nya poäng tills alla poäng är slut?

Tycker ni att det är ett vettigt budget alternativ eller bör man satsa på något annat?
Citera
2015-11-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Så om jag har förstått det nya uplägget på Wifog, så måste man alltså betala den här avgiften på 39kr varje månad? Det är inte så att man kan fortsätta utnyttja eventuella poäng från förra månaden, när det är ny månad och vänta med att betala för nya poäng tills alla poäng är slut?

Tycker ni att det är ett vettigt budget alternativ eller bör man satsa på något annat?
så här står det på deras sida
Ju flitigare Wifogare du är, desto mer poäng kan du samla. Därmed har du även möjlighet för att helt undgå månadskostnaden genom att betala kostnaden med Wifogpoäng.
Citera
2015-11-18, 22:40
Medlem
Går trögt att se reklam igen nu...
Citera
2015-11-18, 23:03
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
så här står det på deras sida
Ju flitigare Wifogare du är, desto mer poäng kan du samla. Därmed har du även möjlighet för att helt undgå månadskostnaden genom att betala kostnaden med Wifogpoäng.
Stämmer, du kan betala med 200 wifogpoäng eller 39kr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in