2015-11-10, 15:40
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBerry
Tar gaviscon på kvällen en jävla klunk men blir samma ändå :/.

läkaren ringer mig imorn så ser jag om jag kan dela upp det. Ska man be om någon mer medicin verkar faktiskt bara fungera under dagen . På natten och morgonen har jag halsont och känner att magsyra varit där.

Har du pallat upp sängen?
Ta flera klunkar under kvällen så du bygger upp ett kraftigare skydd.
Ät inte efter 20.00
Be om Anapsintabletter av läkaren, jag tycker dom fungerar helt okej. Jag får en på morgon och en till kvällen.
Citera
2015-11-10, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Har du pallat upp sängen?
Ta flera klunkar under kvällen så du bygger upp ett kraftigare skydd.
Ät inte efter 20.00
Be om Anapsintabletter av läkaren, jag tycker dom fungerar helt okej. Jag får en på morgon och en till kvällen.

Nej kan inte somna på det sättet eller sova . ligger alltid på sidan , försökt men får inte sova så tyvärr . kanske vänjer sig?

så du äter andapsin också? endast på kväll eller?
Citera
2015-11-10, 20:06
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Nej kan inte somna på det sättet eller sova . ligger alltid på sidan , försökt men får inte sova så tyvärr . kanske vänjer sig?

så du äter andapsin också? endast på kväll eller?

Det är inte så mkt du behöver palla upp sängbenen. Funkar lika bra att sova på sidan med det. Jag sover jämt på sidan till o med.

Jag har en tablett på morgonen o en på kvällen av Andapsin. Hade det flytande förut men tillverkaren har meddelat att dom har produktionsproblem så det kommer inte igång förrän sommaren 2016.
Citera
2015-11-10, 20:13
Bannlyst
Citat:
Det är inte så mkt du behöver palla upp sängbenen. Funkar lika bra att sova på sidan med det. Jag sover jämt på sidan till o med.

Jag har en tablett på morgonen o en på kvällen av Andapsin. Hade det flytande förut men tillverkaren har meddelat att dom har produktionsproblem så det kommer inte igång förrän sommaren 2016.

ok tack läkaren ringer imorn kan ju alltid be om det. verkar inte vara speciellt många bieffekter heller.

kan ej palla upp benen då stryper frugan mig xD
Citera
2015-11-10, 20:29
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
ok tack läkaren ringer imorn kan ju alltid be om det. verkar inte vara speciellt många bieffekter heller.

kan ej palla upp benen då stryper frugan mig xD

Jag funderar på att skaffa den här: http://www.kuddy.se/
Citera
2015-11-10, 22:48
Bannlyst
Citat:
Jag funderar på att skaffa den här: http://www.kuddy.se/

grymt tips tack men fan va dyrt för en liten jävla lutande skumsak. kanske värt det iof. vore kul å höra om någon prövat.
Citera
2015-11-11, 20:53
Medlem
Ratis avatar
Äter nu Omeprazol (1st morgon) och Andapsin (1st kväll) så jag har inte längre besvär av någon halsbränna. Däremot har jag senaste veckan fått väldigt ont i halsen när jag sväljer och gäspar. Vet inte om det beror på någon halsinfektion eller på grund av reflux. Kommer och går, ibland känns det nästan ingenting och ibland gör det väldigt ont.
Kan man dubbla mängden Omeprazol utan vidare?
Citera
2015-11-12, 01:44
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Äter nu Omeprazol (1st morgon) och Andapsin (1st kväll) så jag har inte längre besvär av någon halsbränna. Däremot har jag senaste veckan fått väldigt ont i halsen när jag sväljer och gäspar. Vet inte om det beror på någon halsinfektion eller på grund av reflux. Kommer och går, ibland känns det nästan ingenting och ibland gör det väldigt ont.
Kan man dubbla mängden Omeprazol utan vidare?

Vad har du för styrka och dosering nu? Hur känns halsontet?
Citera
2015-11-12, 10:16
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Vad har du för styrka och dosering nu? Hur känns halsontet?

Äter 20mg Omeprazol på morgonen. Känner inte av någon halsbränna annat än om jag äter väldigt sent på kvällen. Glömde fråga läkaren hur många tabletter jag ska ta om dagen egentligen.
Citera
2015-11-18, 15:21
Medlem
Ratis avatar
Har någon testat Omeprazol Teva? Väldigt billigt pris i alla fall. 25:-/28 st. I jämförelse med 110:-/ 28 st för Omeprazol Apofri som jag tidigare använt.
Citera
2015-11-18, 16:06
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Äter 20mg Omeprazol på morgonen. Känner inte av någon halsbränna annat än om jag äter väldigt sent på kvällen. Glömde fråga läkaren hur många tabletter jag ska ta om dagen egentligen.

40 mg anses vara maxdos dock har jag dubblat den massor av gånger utan problem, men då har jag ätit denna substans i 21 år, och vill inte rekommendera så höga doser. Det bör stå på läkemedelsetiketten hur mycket du ska ta. Omeprazol fungerar bäst när man tar den på morgonen så du gör rätt. Om du får halsbränna på kvällen ta en klunk Gaviscon som du kan köpa receptfritt.
Citera
2015-11-18, 16:08
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Har någon testat Omeprazol Teva? Väldigt billigt pris i alla fall. 25:-/28 st. I jämförelse med 110:-/ 28 st för Omeprazol Apofri som jag tidigare använt.

Jag har testat dom och dom fungerar bra på mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in