2015-11-17, 17:38
Medlem
Särö och Onsala, bra områden utan invandrare? vill flytta dit, rekomenderar ni de?
Jag vill flytta dit inom några år och bilda familj. Då vill jag att mina barn ska växa upp i ett villaområde med bara svenskar.
Vad bor de för typ av folk ute i särö och Onsala?
Är själv inte från gbg så har dålig koll på områdena utanför där och ner mot halland
Citera
2015-11-17, 18:27
Medlem
Bor utanför Göteborg vet inte så mycket om Onsala men Särö har man ju varit mycket på. Ingen som heslt immigration på Särö ganska mycket blåst i med att det är en Ö i Gbg skär. Därimot kan det nog bli svårt hitta bostad där ute är väldigt eftertraktat.
Citera
2015-11-18, 00:49
Medlem
Kongruensbojds avatar
Hälften (?) av invånarna i Kungsbacka har den där halländska talfelsdialekten*, resterande snackar en göteborgsk sociolekt. Ha det i åtanke.

*Rasmus Fleischer, Johanna Nylander m fl.
Citera
2015-11-18, 00:53
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av droger77
Särö och Onsala, bra områden utan invandrare? vill flytta dit, rekomenderar ni de?
Jag vill flytta dit inom några år och bilda familj. Då vill jag att mina barn ska växa upp i ett villaområde med bara svenskar.
Vad bor de för typ av folk ute i särö och Onsala?
Är själv inte från gbg så har dålig koll på områdena utanför där och ner mot halland

Särö är ett område med övervägande villabebyggelse, vilket alltid är en garant för låg andel asylanter.

Citat:
Ursprungligen postat av Mistlurker
Bor utanför Göteborg vet inte så mycket om Onsala men Särö har man ju varit mycket på. Ingen som heslt immigration på Särö ganska mycket blåst i med att det är en Ö i Gbg skär. Därimot kan det nog bli svårt hitta bostad där ute är väldigt eftertraktat.

Särö är vare sig en ö eller beläget i Göteborgs skärgård utan en halvö utanför Kungsbacka. Skärgården sträcker sig i princip till Valö. Särö ligger på fastlandet.
Citera
2015-12-05, 22:54
Medlem
BigBusinesss avatar
Nej, inte bra att bo där i kväll i alla fall:

http://m.gp.se/nyheter/vastsverige/h...paign=redirect

Hittade ingen aktuell tråd.
Citera
2020-12-07, 11:25
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Särö är ett område med övervägande villabebyggelse, vilket alltid är en garant för låg andel asylanter.

Särö är vare sig en ö eller beläget i Göteborgs skärgård utan en halvö utanför Kungsbacka. Skärgården sträcker sig i princip till Valö. Särö ligger på fastlandet.

Ursäkta bump, men detta är något jag inte blir klok på; Särö har vuxit ihop med fastlandet, men det tidigare sundet verkar mest vara sumpmark eller en bit av en golfbana; varför rensar de inte upp sundet och gör en kanal där så att Särö återigen blir en ö?
Borde ju kunna byggas lite sjötomter runt om också.

Gräv och muddra.
Citera
2020-12-12, 22:24
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistlurker
Det är ingen ö. Men visst. Ligger vid kusten.
Citera
2021-01-24, 15:16
Medlem
Uppvuxen i Onsala, bara vita som bor där.
Citera
2021-01-24, 15:28
Medlem
DavidBeckmans avatar
I särö fanns det runt 40st flyktingar 2017, men efter ett antal ”incidenter” de senaste åren så har det minskats till runt 15st.
Citera
2021-01-24, 15:33
Medlem
Silltunnas avatar
Rätt många tråkiga skitnödiga wannabes i övre medelklassen som bor där.
Citera
2021-01-24, 23:30
Medlem
bott i Onsala i 25 år nu..å trivs bra..en kvart till KBA ca..väldigt lite lägenheter här mest villor ju..bor i ett område med ca 200 villor ..mitt på bonnlandet ca 1 km till havet..tyvärr kan dom inte köra bil här nere men det är nog de äldre här som stoppar upp på vägen....för övrigt rena paradiset..när det är mulet å grått i GBG eller KBA så lyser solen här...
Citera
2022-10-14, 09:50
Medlem
Går inte att jämföra Onsala med riktiga Särö. PÅ Särö (Särön) själva Särö var en ö en gång, men nu är det inget vatten emellan längre. PÅ Särö ligger husen från 15 till 40 miljoner medan det finns villor i vanliga delarna av "i" Särö som ligger på 7-8 miljoner.

Så går endast att jämföra de sämre delarna av Särö med Onsala allt annat är bara löjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in