2015-11-17, 21:41
Medlem
Så många frågetecken när man ser Expressens bilder på hur många som var därinne.

Vittnen säger att alla slängde sig på golven och låg där när terroristerna sköt.
I över 2 timmar var terroristerna där inne, ändå är det bara 25-30 som man ser döda på golvet efteråt.

Vad gjorde terroristerna under hela denna tiden?
Hur kan inte fler att ha dött på golvet?
Vart är resterande 50-60 dödade, i korridorer och andra utrymmen?

Hur kunde ta så oerhört lång tid för Polisen att storma byggnaden?
Känns väl som att det lär bli praxis framöver att storma så fort man fått ihop 5-10 poliser framöver, såvida man är säkra på att det rör sig om IS, även om det inte lär vara så kul om man är polis.
Citera
2015-11-17, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av South
Så många frågetecken när man ser Expressens bilder på hur många som var därinne.

Vittnen säger att alla slängde sig på golven och låg där när terroristerna sköt.
I över 2 timmar var terroristerna där inne, ändå är det bara 25-30 som man ser döda på golvet efteråt.

Tror verkligen inte att alla, vad det nu var, ~1500 inne i lokalen låg mitt på scengolvet och låg där i två timmar. Tror de flesta försökte fly så långt bort från terroristerna som möjligt, förutom de som inte hade någon chans att göra det (de i centrum på scengolvet, som försökte spela döda)
Säkert också att många blev skadade och förblödde efter att de hade flytt golvet.

Tror inte heller att det är så enkelt att avrätta obundna människor, och jag gissar på att AK-47'orna som de ska ha använt är relativt svårhanterade, samt kan överhettas?

Något jag undrat : Hur var det med utgångar på stället? Fanns det endast en användbar utgång?
Samt var stod terroristerna?
Citera
2015-11-17, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mgs00
Jag hörde nånstans att tre terrorister blev skjutna av polisen när de satt i bilen. Det ska finnas en video där polisen efteråt filmar skotthålen på bilen och de döda terroristerna, men en av terroristerna överlevde men var typ död ändå...

Är jag ute och cyklar eller är hör det ihop med paris attacken? Isåfall vart hittar jag den videon
Jag tror den videon var från Brasilien. Finns på liveleak.
Citera
2015-11-17, 22:44
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengbeng
Jag tror den videon var från Brasilien. Finns på liveleak.
Har du länk?
Citera
2015-11-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Tror verkligen inte att alla, vad det nu var, ~1500 inne i lokalen låg mitt på scengolvet och låg där i två timmar. Tror de flesta försökte fly så långt bort från terroristerna som möjligt, förutom de som inte hade någon chans att göra det (de i centrum på scengolvet, som försökte spela döda)
Säkert också att många blev skadade och förblödde efter att de hade flytt golvet.

Tror inte heller att det är så enkelt att avrätta obundna människor, och jag gissar på att AK-47'orna som de ska ha använt är relativt svårhanterade, samt kan överhettas?

Något jag undrat : Hur var det med utgångar på stället? Fanns det endast en användbar utgång?
Samt var stod terroristerna?

Jo fast samtidigt, om 4 pers kommer in med AK47or och bara skjuter random rakt in i en hög på 500 pers som står packat på ett golv så känns det som att varenda kul ändå lär träffa sitt mål.
Sen är det inte säkert i och för sig att det var alla 4 som gick in och sköt heller dock.

De ska ju ha kommit in längst bak ändå ligger nästan alla kroppar allra längst fram vid scenen vilket är lite märkligt?
Citera
2015-11-17, 23:27
Medlem
fidelios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av South

Hur kunde ta så oerhört lång tid för Polisen att storma byggnaden?
Känns väl som att det lär bli praxis framöver att storma så fort man fått ihop 5-10 poliser framöver, såvida man är säkra på att det rör sig om IS, även om det inte lär vara så kul om man är polis.

Tänkte samma sak tidigare. Vad i gjorde dom i flera timmar och hur kunde så "få" dö? Kan ju vara så att även för en härdad terrorist så tar det emot efter att man skjutit ner ett tiotal. Kanske hade man för lite ammo.

Gällande sista stycket så svarade GW på detta i veckans brott.
Citera
2015-11-17, 23:28
Medlem
Spännande det här. http://www.expressen.se/nyheter/har-...terna-i-paris/

Citat:
Ahmed al Muhammed
[...] Han har kommit från Turkiet med en grupp flyktingar som landsteg på ön Leros i Grekland den 3 oktober, rest genom Makedonien till serbiska Presevo, där han sökte asyl den 7 oktober. Han passerade också flyktinglägret Opatovac i Kroatien den 8 oktober innan han reste mot Ungern.

Lär ju finnas x antal som han i Europa. Framtiden ser ljus ut.
Citera
2015-11-17, 23:58
Medlem
LameBulls avatar
Om jag skulle vara en terrorist å var på väg att begå en attack, likt denna.
Varför skulle jag då ta med ett pass för?
Vad skulle jag/min organisation tjäna på det?

Tar tex en bankrånare med sig id handlingar inför ett rån?
Citera
2015-11-18, 00:07
Medlem
fidelios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LameBull
Om jag skulle vara en terrorist å var på väg att begå en attack, likt denna.
Varför skulle jag då ta med ett pass för?
Vad skulle jag/min organisation tjäna på det?

Tar tex en bankrånare med sig id handlingar inför ett rån?

En id-handling är väll utmärkt att ta med sig vid terrorattack till skillnad från bankrån där det är direkt olämpligt.
Citera
2015-11-18, 00:32
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fidelio
En id-handling är väll utmärkt att ta med sig vid terrorattack till skillnad från bankrån där det är direkt olämpligt.

Haha varför?
Citera
2015-11-18, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Haha varför?
För att man vid ett terrordåd gärna tar på sig dådet
Citera
2015-11-18, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Haha varför?

För att ens anhöriga och alla andra skulle få veta vem som har blivit martyr? De skäms inte. De är stolta över att spränga folk i bitar. Och de har blivit "lovade" något bättre efter detta.

De efterlevande sörjer inte de sina. Det är ju upp till Allah ändå att bestämma när de är dags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in