2015-11-17, 19:09
Medlem
frantiks avatar
Jag tycker att AMK drabbas alldeles för hårt av detta. Acast drar sig ur, Gävle giget blir inställt, AMK dras i smutsen.
Visst, dom kunde skött det bättre med facit i hand. Soneby hade kunnat sköta allt mycket smidigare. Men snälla någon, ska det gå så här långt?
Kringlan gjorde bort sig fullkomligen. Det vet vi alla redan. Gjort är gjort.
Men 98% som hör det där måste väl fatta att allt han säger är i affekt? Han är inte bara förbannad över recensionen, det var bara droppen som fick bägaren att rinna över. Lägg där till känslohöjande alkohol och kanske andra substanser.
Han behöver med största sannolikhet hjälp. Han behöver en kram nästan.
Om folk är godhjärtade borde dom kunna höra det. Dom goda i den tunna åsiktskorridoren som tycker att rätt ska vara deras sanning. Att världen ska bli bättre. Men hjälp då den stackars människan som uppenbarligen bär på en massa tunga saker.
Alla dessa företag som hoppar av till höger och vänster skiter fullkomligen i att han gjorde bort sig.
Hade inte någonting skrivits på Twitter eller sopor som inte fattar något skrivit krönikor hade företagen aldrig tagit avstånd.
Det finns väl flera som gjort bort sig i gammelmedia ett flertal gånger, men inte fan hoppar företag av lika snabbt?
Inte fan tar man samma avstånd?

Jag tycker man ska höra AMKs version.
Det är ingen som gjort det känns det som.
Jag tycker även att dom som skriver att dom är grabbiga dude broes med douchiga åsikter bör lyssna på resten av avsnitten. Nisse vägrar ju säga fitta till exempel.
Jag tycker även dom som dömer dom så hårt borde lyssna på resten av avsnitten för att förstå varför dom reagerar som dom gör.
Vi som är vana lyssnare vet att Nisse blir obekväm med dålig stämmning tex.
Citera
2015-11-17, 19:41
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiemman
Personligen tycker jag att det är sjukt töntigt att allstar ställer in fredagens giggi Gävle.

Dom hade ju förmodligen inte gjort det om inte pktjejen skrivit något moralinlägg samt kontaktat lokaltidningen.

Det irriterande är att detta antagligen hålls vid liv av några (en eller ett par stycken?) skadeglada individer som just nu jobbar heltid på reda på Amks turnédatum och kontaktar deras arbetsgivare osv.

Tror knappast kringlangate såhär i parisdådets efterdyningar skulle fått nån pizzeriaägare i nån småstad att ställa in gig om det inte var så att nån skadeglad näthatare höll på kontaktade folk och arbetade aktivt för att få bort dem
Citera
2015-11-17, 19:44
Medlem
gubbroras avatar
Det är uppenbart attAMK inte fattat någonting. Det är uppenbart att AMK är beredda att sälja ut Kringlan för att rädda sig själva. Det är uppembart att Soneby är en syltrygg

Problemet med Kringlan är uppenbart alla vet att han är en idiot. Men varför står inte AMK för sin del.Soneby hetsar Kringlan något som AMK uppenbarligen inte har några problem med. Soneby ljuger flera dagar senare i media om sin egen insats. Soneby gömmer sig när han avslöjats som lögnare

Vad är viktigast för AMK att stå för sitt pubertala inslag, att hjälpa Soneby med hans lögner eller att erkänna att ansvaret ligger på de som inte stoppade kringlan utan iställetvvalde att hetsa honom.

Det kommer säkert som en obehaglig överraskning förAKB att det finns en verklighet utanför deras smala fanbase
Citera
2015-11-17, 19:51
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Alla dessa företag som hoppar av till höger och vänster skiter fullkomligen i att han gjorde bort sig.
Hade inte någonting skrivits på Twitter eller sopor som inte fattar något skrivit krönikor hade företagen aldrig tagit avstånd.
Det finns väl flera som gjort bort sig i gammelmedia ett flertal gånger, men inte fan hoppar företag av lika snabbt?
Inte fan tar man samma avstånd?

Jag börjar tro att mediernas överreaktion på "straffet" handlar om nåt mer än det som skrivs

AMK är halvkända och har växt fram och skapat sig en plattform utanför etablerade medier
De har från en utanförposition dragit hygglig publik så de fått det gått runt och har kunnat skämta med etablissemanget - t ex via "Skämskudden" osv. De har nått en ganska stor offentlighet utan att vara del av mediekotteriet.

Känns som hela det här hatet mot halmdockan "grabbiga sexistiska dudes" handlar mycket om stockholmsjournalister och mediearbetare som fått chans att markera mot de stöddiga nykomlingarna

Samtidigt så konsumerar samma journalister Alex och Sigge och skrattar åt Filip och Fredrik och Louie CK osv och har där inga problem med grabbighet eller liknande.

Jag skulle aldrig lyssnat på AMK om jag uppfattade den som "grabbig" eller sexistisk. "Grabbig" - då tänker jag mer Mårten Andersson och Hasse Brontén eller nåt.
Citera
2015-11-17, 19:53
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Det är uppenbart attAMK inte fattat någonting. Det är uppenbart att AMK är beredda att sälja ut Kringlan för att rädda sig själva. Det är uppembart att Soneby är en syltrygg

Dina inlägg i tråden är ganska ointressanta då du ju enbart deltar i debatten pga att du läst om händelsen, du tycks aldrig lyssnat på podden och kände inte till de inblandade sen tidigare. Dina upprepade åsikter om de olika personernas karaktärer och egenskaper är därför tämligen ointressant. Likaså ditt mantra om att de inblandade ska "ta ett hederligt vanligt jobb".
Senast redigerad av swimp78 2015-11-17 kl. 20:53.
Citera
2015-11-17, 20:00
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag börjar tro att mediernas överreaktion på "straffet" handlar om nåt mer än det som skrivs

AMK är halvkända och har växt fram och skapat sig en plattform utanför etablerade medier
De har från en utanförposition dragit hygglig publik så de fått det gått runt och har kunnat skämta med etablissemanget - t ex via "Skämskudden" osv. De har nått en ganska stor offentlighet utan att vara del av mediekotteriet.

Känns som hela det här hatet mot halmdockan "grabbiga sexistiska dudes" handlar mycket om stockholmsjournalister och mediearbetare som fått chans att markera mot de stöddiga nykomlingarna

Samtidigt så konsumerar samma journalister Alex och Sigge och skrattar åt Filip och Fredrik och Louie CK osv och har där inga problem med grabbighet eller liknande.

Jag skulle aldrig lyssnat på AMK om jag uppfattade den som "grabbig" eller sexistisk. "Grabbig" - då tänker jag mer Mårten Andersson och Hasse Brontén eller nåt.

Nja, tvivlar på att det skulle vara någon konspiration bakom mediernas reaktion. Det handlar snarare om en sund reaktion från mediernas sida som skriver och kritiserar kringlan och nu får han och AMK ta konsekvenserna för sitt handlande.
Citera
2015-11-17, 20:03
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolphinMelter
Nja, tvivlar på att det skulle vara någon konspiration bakom mediernas reaktion. Det handlar snarare om en sund reaktion från mediernas sida som skriver och kritiserar kringlan och nu får han och AMK ta konsekvenserna för sitt handlande.

Jag tror inte på nån "konspiration" - jag tror däremot överreaktionen beror på att de är de de är.
Dvs halvkända utan nåt direkt inflytande och med en bakgrund som irriterande outsiders (läs skämskudden, twitter-trollande osv)

Dvs de lätta att pissa på riskfritt eftersom de inte är en del av mediekotteriet
Citera
2015-11-17, 20:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jag tror inte på nån "konspiration" - jag tror däremot överreaktionen beror på att de är de de är.
Dvs halvkända utan nåt direkt inflytande och med en bakgrund som irriterande outsiders (läs skämskudden, twitter-trollande osv)

Dvs de lätta att pissa på riskfritt eftersom de inte är en del av mediekotteriet

Nu får de väl helt enkelt så vad de frödat och ta dessa förluster. Inget mer med den saken. De gjorde fel och har erkänt detta. Nu är det ju en snackis ett tag sedan lugnar det väl ner ser sig och lite absurt kan de ju tom leda till fler gig framöver iom att deras namn blir mer känt.
Citera
2015-11-17, 20:10
Medlem
Singapore Slims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora

Problemet med Kringlan är uppenbart alla vet att han är en idiot. Men varför står inte AMK för sin del.Soneby hetsar Kringlan något som AMK uppenbarligen inte har några problem med. Soneby ljuger flera dagar senare i media om sin egen insats. Soneby gömmer sig när han avslöjats som lögnare

Vad är viktigast för AMK att stå för sitt pubertala inslag, att hjälpa Soneby med hans lögner eller att erkänna att ansvaret ligger på de som inte stoppade kringlan utan iställetvvalde att hetsa honom.

Det kommer säkert som en obehaglig överraskning förAKB att det finns en verklighet utanför deras smala fanbase

Vem är du egentligen? Varför anklagar du andra för att gå ad hominem när den enda som kommer med invektiv är du själv? Vad har du för intresse i det här och vad exakt är det du vill uppnå?
Citera
2015-11-17, 20:17
Medlem
canadianresourcess avatar

Citat:
Dina inlägg i tråden är ganska ointressanta då du ju enbart deltar i debatten pga att du läst om händelsen, du tycks aldrig lyssnat på podden och kände inte till de inblandade en tidigare. Dina upprepade åsikter om de olika personernas karaktärer och egenskaper är därför tämligen ointressant. Likaså ditt mantra om att de inblandade ska "ta ett hederligt vanligt jobb".

Ja, dessutom verkar gubbrora ha nått personligt emot Soneby. Det gör det hela än mer ointressant. Alla vet att Soneby skött det här dåligt eftersom det nämnts 80 gånger i tråden redan. Ingen säger heller emot så snälla sluta tjata om det. Han får mest skit kastad på sig i tråden, mer än K Svensson till och med.
Senast redigerad av canadianresources 2015-11-17 kl. 20:19.
Citera
2015-11-17, 20:41
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
De har från en utanförposition dragit hygglig publik så de fått det gått runt och har kunnat skämta med etablissemanget - t ex via "Skämskudden" osv. De har nått en ganska stor offentlighet utan att vara del av mediekotteriet

SÅ okända har de väl ändå inte varit tidigare? I alla fall inte för mediabranschen. Och i alla fall inte David Sundin som grundat känd reklambyrå, bloggat för Café etc.
Citera
2015-11-17, 20:42
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canadianresources

Ja, dessutom verkar gubbrora ha nått personligt emot Soneby. Det gör det hela än mer ointressant. Alla vet att Soneby skött det här dåligt eftersom det nämnts 80 gånger i tråden redan. Ingen säger heller emot så snälla sluta tjata om det. Han får mest skit kastad på sig i tråden, mer än K Svensson till och med.

Tyvärr har jag ingen som helst relation till dessa halvfigurer. Men jag är förvånad över att fan-basen här ger intryck av att acceptera Sonebys exempelösa svek mot Kringlan. En person som uppenbarligen inte är i balans

Istället läser jag om fåntrattar som ska stödfinansiera idioterna. Jag har tidigare skrivit att en utväg för grabbarna är att skippa Soneby och fortsätta utan honon.

Av en för mig obegriplig anledning verkar många uppskatta hans feghet och att han säljer ut Kringlan.

Ska jag tyda det dom att fan-basen är pubertala fånar eller att ni skiter i Kringlan.

Dessutom verkar ni väldigt förtjusta i att försöka analysera mig istället för att försöka analysera Sonebys svek
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in