2015-11-17, 16:32
Medlem
mmas avatar
http://www.gd.se/noje/efter-kritiken-allstar-gavle-staller-in-alla-mina-kamraters-gig

Gävlegiget inställt.

Jag hade tänkt gå tidigare, har det inlagt i min kalender osv, men tycker dom skötte kringlan-gate riktigt illa.

Om jag hade gått om dom kommit iaf? Vet faktiskt inte, kanske inte.
Citera
2015-11-17, 16:45
Medlem
Fuck med? Stödja dom med mer? Om något borde man starta en patreon åt kringlan..
Citera
2015-11-17, 16:46
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Fuck med? Stödja dom med mer? Om något borde man starta en patreon åt kringlan..

Kringlan har en patreon. www.patreon.com/magister
Citera
2015-11-17, 17:44
Medlem
Acast bryter med Alla mina kamrater. SR Kulturnytt:

Citat:
Nu är det klart att även podd-distributörerna A Cast bryter med AKM (Alla mina kamrater). Till Kulturnytt säger Måns Ulvestam, VD på A Cast:

-Vi har sagt upp dem. Det fanns ingenting annat att göra, givetvis. Vi är ett kommersiellt bolag och det är viktigt för oss vilka vi blir associerade med.
Citera
2015-11-17, 17:48
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diogenes.Kynos
är det en retorisk fråga?
Nej
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherJohn
Av med foliehatten för bövelen... Varför skulle AMK lägga ner för att kringlan gjorde bort sig en liten gång? Ge er nu. AMK kommer aldrig dö...
En känsla jag har bara, bla.a pga. Nisses reaktion i sociala medier.
David har mycket att förlora också, han är reklamfilmsskådis och skriver manus till bred underhållning.
Han vill inte vara kontroversiell.
Ingen orimlig tanke att någon av dem lämnar.

Detta är alltså vad jag tror, inte vad jag tycker är rimligt.
Inställt gig nu också.
Citera
2015-11-17, 17:58
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 862
Nu får det fan snart räcka. Visst var det oansvarigt att ingen stoppade Kringlan men AMK-killarna har fått alldeles för mycket skit för det här efteråt. Det är världens enklaste sak att i efterhand sitta och säga att "om jag hade varit där så hade jag minsann..." men inte lika enkelt att ingripa i en livesändning. Men som sagt, det var dåligt att ingen stoppade honom.

Tråkigt med så stora följder och den här inställningen som vissa verkar anamma. Ska man aldrig mer få göra radio igen för att man (potentiellt) gjort en dålig sak en gång? Ska deras karriärer vara över nu bara för att de betedde sig osmidigt en gång?
Citera
2015-11-17, 18:02
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 862

Å nej, kommer det inte längre uselt tajmad reklam med dubbla ljudvolymen mitt i meningar längre? Guuud va tråkigt...
Citera
2015-11-17, 18:14
Medlem
Ghost-Divisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Det tror jag med. Eller om han hade varit ärlig i intervjuerna efteråt och inte suttit och påstått att han gjort flera upprepade försök att stoppa Kringlan. Alla som har hört podcasten vet ju att det är en lögn.
Jag tycker att de andra skötte det hyfsat bra. Martin skötte det däremot inte snyggt alls. Kändes som att han var en stor del av varför det fick fortsätta, när de andra försökte få lite stopp på det så triggade han på istället. Lite väl fult av honom att snacka om att han försökte rädda det, istället för att bara erkänna att han fuckade upp.
Citera
2015-11-17, 18:38
Medlem
Personligen tycker jag att det är sjukt töntigt att allstar ställer in fredagens giggi Gävle.

Dom hade ju förmodligen inte gjort det om inte pktjejen skrivit något moralinlägg samt kontaktat lokaltidningen.
Citera
2015-11-17, 18:47
Medlem
Bemwindos avatar
Vi Patreons har fått det här meddelandet;
Citat:
AMK Morgon sent you a message.
Kära patrons,

Med anledning av den senaste veckans turbulens kring AMK, vill vi klargöra några saker till de viktigaste människorna för AMK: Ni som gör det möjligt.

​Programmet gick ut i direktsändning, och publicerades därefter oredigerat. Den filen låg uppe en kortare tid under onsdagen den 11 november. Vi gjorde ett publicistiskt misstag i att lägga ut programmet oredigerat. Det ångrar vi djupt. Kringlan lägger personligen ingen skuld på AMK, utan tar på sig hundra procent av ansvaret för det han har sagt. AMK är däremot ansvariga för sändningen av programmet och publiceringen av filen.

​Alla mina kamrater har gjort över 170 podcastavsnitt och 13 veckor med AMK Morgon, och ni som lyssnar vet att det som skedde den 11 november inte är karakteristiskt för oss. Hot om sexuellt våld är så långt ifrån oss man kan komma. Det är vi även övertygade om att ni, våra mest lojala lyssnare, är medvetna om.

​Nu ska vi försöka samla ihop oss efter det som hänt, och fortsätta så gott vi kan. Tack för er lojalitet och ert stöd.

​/AMK

Kommer självklart fortsätta stödja, har man hängt med från starten utav AMK har man byggt upp ett band som inte bryts såhär lätt utan vet bättre om deras kapacitet och är övertygad om att dom lärt sig något utav allt det här!
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
ja då är det väl dags för mig att stöddonera!

man kan ju hoppas alla som gillar podden men inte fått arslet ur vagnen tar och donerar några dollar så de kan fortsätta köra 2 veckor

(Jag tycker 2 veckor per månad är en rätt bra nivå för amk morgon)
2 veckor känns iof som en bra nivå om man samtidigt följer många poddar men önskar att killarna skulle kunna göra det på heltid för deras skull
Senast redigerad av Bemwindo 2015-11-17 kl. 18:52.
Citera
2015-11-17, 19:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Nu får det fan snart räcka. Visst var det oansvarigt att ingen stoppade Kringlan men AMK-killarna har fått alldeles för mycket skit för det här efteråt. Det är världens enklaste sak att i efterhand sitta och säga att "om jag hade varit där så hade jag minsann..." men inte lika enkelt att ingripa i en livesändning. Men som sagt, det var dåligt att ingen stoppade honom.

Tråkigt med så stora följder och den här inställningen som vissa verkar anamma. Ska man aldrig mer få göra radio igen för att man (potentiellt) gjort en dålig sak en gång? Ska deras karriärer vara över nu bara för att de betedde sig osmidigt en gång?

Det har knappt gått en vecka så att det får räcka är väl att ta i. Det är som det blir att det blir bottenläge ett tag med företag som säger upp samarbeten, mindre fans osv. Annars blir det ju ingen läxa heller. Sedan att de pga denna händelse som i sig inte ens uppkom på deras initiativ gör gänget till persona nog grata oändligt lär ju knappast bli fallet.

Men det är väl också sånt som motiverar och om nu det ska vara Raw så är det lite konsten i sig att snubbla nära gränsen. Nu drog sig en annan komiker med de långt över gränsen men det är ju bara att bita ihop och komma tillbaka. Då kommer förmodligen sakta men säkert också uppdragen komma åter.
Citera
2015-11-17, 19:06
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Å nej, kommer det inte längre uselt tajmad reklam med dubbla ljudvolymen mitt i meningar längre? Guuud va tråkigt...

+1

Minns det som att väldigt många poddar till en början var väldigt kritiska till A-cast men att sedan av någon "okänd" anledning blev helt tysta kring A-casts medverkan som distributör. Tror det var Crazy Town där jossan och Kringlan pratade om att det stod i "användarvillkoren" att man inte fick tala illa om A-cast i sina Poddar. Hur som helst, skönt att A-cast försvinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in