Citat:
Ursprungligen postat av
Tiddlywank
Min poäng är att våra fina ekonomiska resultat kommer att ge utslag sportsligt. Vi kommer att värva betydligt fler och bättre spelare i "rätt" ålder. Liksom att vi kommer värva bättre etablerade spelare som saknar tidigare bajenanknytning. Pengarna finns, nu är det bara för Jingblad/Nanne att leverera.
Precis, och då ökar också risken. Det är väl världens mest självklara sak att ni skulle göra ett bra ekonomiskt resultat i år, så det är ju ingenting att slå sig för bröstet. Precis som du avslutar paragrafen så är det först nu den riktiga utmaningen börjar. Att ta Bajen upp ur Sueprettan med fullständigt överlägsen budget imponerar på ingen. Att klara sig kvar i Superettan (och underprestera sett till spelarbudget/personalkostnader) imponerar på ingen. Det är nu det är dags att visa färg för Nanne.
Hur länge kan han hänvisa till att det är ett långsiktigt projekt, och hur länge köper supportrarna det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Tiddlywank
Just nu togs det ju upp därför att det snackats om att Erton skulle vara aktuell för oss och någon påstod att han är för dyr då ni inte har råd. Huruvida han är aktuell eller inte kan jag inte svara på men råd har vi nog.
Fast det handlar inte om att ha råd. Dif har råd med Erton, men väljer att använda pengarna annorstädes. Det handlar om att allokera ekonomiska medel på rätt sätt. Skulle ni krita på Erton så har fallet återigen börjat, för det var precis så ni höll på innan allt havererade för en handfull år sedan. För mig personligen så började man ana oråd när Khalili kritas på med 4.5 år och förmodad topplön. Vi får se hur utväxlingen blir där, men om vi ändå är inne på risk så har vi det där. Han kan knappast ha infriat förväntningarna i höst.
Allt är en balansgång mellan att maximera sporten och bedriva en sund verksamhet.