Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Fast friska barn med rätt föräldrar får ut mer av sitt liv också. De har mer att förlora på att bli dödade.
Vet inte om det finns någon definition för vad som är "sen abort", den är nog olika i olika länder och för olika individer. Om jag ska gissa tror jag att de flesta i Sverige börjar tala om sen abort någonstans kring vecka 17.
Är du emot abort på grund av humana anledningar som du antytt, så rimmar det illa med att du tycker att man kan ändå abortera en del barn som har fel förutsättningar enligt dig. Men ej de friska barnen med perfekta föräldrar? (hur man nu definierar dem?!)
Förstår du inte att dina högst godtyckliga åsikter om vem som borde göra abort saknar logik?
Du kan inte vara emot abort på grund av humana skäl (som rätt till liv) och sedan vara för abort i vissa fall med mängd olika skäl som typ:
Man kommer på att pappan till barnet gör skidbacke i osten.
Skämt ja, men det är så jag uppfattar dina "skäl". De som du radat upp är sådana skäl till varför de flesta gör abort.
Du kan inte rangordna vilka skäl som är mest relevanta för abort, för du lever inte de kvinnornas liv. Alla kan göra misstag.
Vem som får ut mest av sina liv är ingen fråga du kan veta något om. Det kan lika gärna vara den med sämst förutsättningar av två bebisar som får ett mer meningsfullt liv.
Absolut inget du eller någon annan kan döma på förhand. Jag får nazist-vibbar av dig, är du det?