Alltså egentligen vill jag inte skriva det här, men jag tar mig an och gör det ändå. Jag skrev lite tidigare att jag spelat bort 17 tusen denna veckan, det steg i går till 18 500. Det i sig är inte hela världen, absolut inte - men på sättet det gick till när mina sista pengar förlorades kommer jag sent glömma.
Jag hade en femtilapp satsad på en ackumulator, till ett riktigt högt odds, och utdelningen var på 28 tusen om den gått in! Givetvis räknade jag inte med att den skulle gå in från första början, absolut inte. Men till min stora förvåning sitter odds, efter odds - hela sju irad! Det är bara EN ENDA match kvar, som jag egentligen ångrar att jag tog med från första början, eftersom jag hellre hade plockat ut halva vinsten istället för att hoppas på det sista också sitter, MEN det finns ingen stängningsknapp!! Det brukar alltid finnas en stängningsknapp!! Men inte den här gången, och jag får helt enkelt hoppas sista oddset också sitter, och matchen är Madeira-Braga och spelas efter alla andra matcher i kupongen är slut. Jag har att Madeira gör exakt 1 mål till oddset 2.4, men när jag kollar på deras statistik igen ser jag att jag troligtvis gjort ett jättemisstag! Jag ser att matchen jag antog i all hast när jag tittade på statistiken från början var från ligaspelet, en match de förrförra omgången vann med hela 1-5, på bortaplan dessutom!! Jag antog att man därför borde kunna få till åtminstone 1 denna match, men inte mer mot det tuffa motståndet. Men jag ser nu att det var en match mot ett mycket, mycket sämre lag i inhemska cupen, och att Madeira i ligaspelet gjort endast 1 enda mål de sex senaste matcherna, christ! Och nu möter man ett av ligans absolut bästa lag, som släppt in ytterst få mål det senaste, VAD TÄNKTE JAG PÅ EGENTLIGEN?!!
Jag satt i köket utan att veta till hur det gick i matchen under hela matchen, förrutom en gång i halvtid då det stod 0-0. Jag tänkte dels på allting jag kommer göra OM jag vinner, och hur glad jag kommer bli! Men likväl tänkte jag på vilken bitterhet och sorg som väntade mig om jag inte vinner. När jag sen kollar resultat runt midnatt ser jag att Braga vann med 0-1! Ända sen dess har jag haft en riktig jävla stor knut i magen och svurit åt Madeira, Gud samt mig själv säkert tusen gånger Betting är riktigt tufft när det man är på håret att vinna, men inte riktigt lyckas.
http://postimg.org/image/cvj3d21xh/