Citat:
Ursprungligen postat av
Sir.
Då har du återigen visat att du inte förstår vad ett bevis är.
Jag med flera har förklarat tillräckligt många gånger för dig varför den där dikotomin inte går att acceptera.
Men även om den skulle vara sann så är inte detta ett bevis för att en Gud finns. Det skulle i så fall enbart vara ett konstaterande av möjligheten att en Gud finns.
Du är helt enastående naiv. Det är du som inte vet vad bevis är. Om jag bad dig förklara vad bevis är skulle du säkerligen ge mig en helt snedvriden definition. Om du hade förstått vad bevis är hade du förstått mina resonemang också men du antingen med flit eller för att du oförmögen, men vilket so har du inte förstått ett uns av mitt resonemang.
Det är inte bara det att det inte går utan det är helt nödvändigt att acceptera det.
Antingen En evig Gud eller ett evigt universum.
Scenario 1:
Allt som har en början, har varit frånvarande, icke existerande och kräver en skapare
Universum har en början och var en gång frånvarande och icke existerande och kom till existens
Därför måste universum ha en skapare som har skapat allt från partiklar till galaxer och har således makt över kosmos.
Scenario 2:
Allt som är evigt, har varken början eller slut.
Universum har ingen början och inget slut.
Därför är universum evigt.
Det finns inga tredje alternativ.