2015-11-16, 18:58
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Demotrams: Jag anser att jag har bemött dina nuvarande logiska felslut, faktafel och definitionsfel tillräckligt många gånger nu.
Vill du föra diskussionen vidare så får du komma med något som har med trådämnet att göra: Gudsbevis.
Dvs inte logiska felslut och lögner.

Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Önsketänkande från din sida.
Det är säkerligen önsketänkande från min sida att du är kapabel att bidra med annat än argumentationsfel, lögner och irrelevant koranpredikande, men man kan ju alltid hoppas att du förvånar.
Citera
2015-11-16, 19:07
Medlem
Citat:
=Sepiritz|55376834]Det är inte vad du kritiserade mig för nu, det var att jag inte försöker reda ut motivationer, vilket jag faktiskt gjort. Jag tror inte du hänger med i dina egna frågor. Jag har inte misslyckats med att förklara, du är bara inte nöjd med mitt svar vilket jag högaktningsfullt skiter i. Ärligt talat.

Det du tror är svar är bara önsketänkande. Jag har gång på gång påpekat hur du kan tycka nåt är intressant samtidigt tycka att det inte finns nåt av värde att hämta, eller ens tror på det du är intresserad av? Fattar du inte att ditt så kallade svar håller inte?

Citat:
För att ondska är subjektivt och för dig i det här fallet bara en ursäkt för att slippa erkänna att jag argumenterar utifrån rationalitet. Hur många artiklar med halshuggningar måste jag länka åt dig innan du erkänner att du har fel på den punkten? Kommer du i så fall vara oärlig och hävda att det "inte är äkta muslimer" ex.?
Det är inte dom jag argumenterar med. För att du har fel. Uppenbarligen.

Du drar in politiken nu och jag skulle kunna bilda dig även i politik men det skulle ta för mycket tid eftersom vad jag märker är du väldigt okunnig kring mycket. och det skulle dessutom vara offtopic. För att ge dig lite kunskap så är halshuggningar som du ser är psykologisk krigföring för att skrämma andra och på så sätt uppnå sitt mål. Det är inte mer ont än att släppa bomber med en obemannad drönare. Nej ondska är inte subjektivt. Alla människor i hela världen tycker att det är att begå ondska att mörda en helt oskyldig människa. Det spelar ingen roll hur grovt kriminell en människa är. Om han/hon inte kan motivera sitt agerande skulle ingen mörda en annan människa eftersom alla människor förstår att det är att begå ont att mörda. Dock kan man lida av psykiska besvär som får en att tro att en människa vill göra en illa och begå mord. Mord på oskyldiga människor är ondska och det förstår alla människor. Ondska är inte subjektivt.

Citat:
Så för att det förekommer är det något jag gör? Sluta svamla
.

Du är bara inte medveten om det. Svammel är vad du ägnat dig åt hittills.

Citat:
Det har du visst. Jag har bemött och utplånat dina sk. argument. Så vad du säger är att han vill att vi ska känna honom och dyrka honom? Du säger förmodligen även att han är allsmäktig. Så varför känner jag inte och dyrkar honom om han är allsmäktig? Antingen vill han inte det eller så är han inte allsmäktig. Det är väldigt enkelt. Så han kan vilja och inte vilja samtidigt? Kan även existera och inte existera samtidigt? Det låter konstigt det här. Så det ÄR hans fel att jag inte tror på honom? Så varför vill han straffa mig för det om det är han som gjort det? Så han kan även vara rund och fyrkantig samtidigt? Det låter intressant.

HAHAH, Om du tror att du har krossat mina argument med detta ditt argument tycker jag verkligen synd om dig och gör mig bara mer övertygad om att dina hjärnceller fått fnatt. Gud är allsmäktig och gett dig en fri vilja. Du vet vad gott och ont år, du vet innerst inne att universum måste ha n skapare, du vet att livet måste ha en skapare, du kan ljuga för dig själv och säga att du inte vet det men det blir inte mer än lögner. Så du tillhör en art som kan reflektera över tillvaron, vilket verkar vara en omöjlighet för dina hjärnceller men andra människor kan det. Det är med andra ord ditt ansvar att erkänna honom och inte hans ansvar att ändra på dina tankar. Det du säger är så skrattretande. Om Gud ska ändra dina tankar för att du ska tro på honom så måste han ändra alla andras tankar som inte tror på honom för att tro på honom. Han kan inte var rättvis om han skulle göra nåt sånt. Det finns tre grupper människor; troende, osäkra och icketroende. Gud behandlar alla människorna lika. Alla lever under samma sol och ser samma fysiska värld för att övertygad, Om Gud skulle hjälpa de osäkra och icketroende på traven skulle han vara orättvis mot de troende. Men du verkar inte fatta vad jag skriver förklara hur ditt argument har krossat mitt argument?

Men det är det du inte förstår. Gud är allsmäktig och det innebär att Gud har makt över allt. Gud finns till men kan inte försvinna ur existens eftersom Gud har makt över döden och döden kan inte träda in i honom. Han kan däremot få plats i en atom samtidigt vara stor nog att inte få plats i hela universum eftersom han har makt över storlek och allt annat.

Citat:
Nu ska du diktera alternativen igen och kallar mig oärlig. Passa dig så inte din gud blir vred.

Du är inte bara oärlig utan en lögnare utan dess like.

Citat:
Mitt intresse är vad som driver mig för att det är personligt utvecklande, alltså konstruktivt.

Då är du inte helt ärlig med mig. Då måste du tycka att religion har nåt av värde att erbjuda och vidare måste du innerst inne vara osäker på din sak angående tron. Då kan jag gå på med på att du gör det för personligt utvecklande. Men du kan inte säga att du inte tror och tycker att religion inte har nåt av värde att erbjuda, samtidigt göra det här för att det är intressant och utvecklande. Förstår du nu.

Citat:
Det är inte ett dugg märkligt. Jag har redan skrivit flertalet gånger att jag diskuterar andra saker på andra ställen. Flashback är var jag diskuterar religion. Nej, jag har förespråkat skepticism och rationalism. Det är en viss skillnad. Du vet alla gånger jag bett dig att inte göra argumentationsfel? Då. Du vet alla gånger jag förklarat för dig hur saker fungerar? Då också. Intresse driver mig. Tackar som frågar Putte.

Kan nåt vara av intresse som man inte tror på och tycker saknar värde?
Citera
2015-11-16, 19:27
Medlem
Citat:
Sepiritz|55377046]Nej, vatten är vätska respektive gas vid olika tryck, alltså beter det sig inte olika i kosmos. Kokpunkten är relativ till miljön. Det här är högstadiegrejer Putte.
Jag säger att dina premisser är fel. Okay, jag kan skriva det i klartext istället. NASA har hittat vatten på Mars. Varsågod. Om du sedan frågar om källa så hänvisar jag tillbaks till föregående inlägg där jag länkat till NASAs hemsida. Du vet, dom som är på Mars.

Vad i helvete pratar du om? Jag säger att vatten fryser till is vid samma punkt som den gör på jorden. Fattar du vad jag skriver? Frågan är inte huruvida vatten finns på Mars eller inte. Utan om vatten fryser till is vid samma punkt överallt i universum och det gör det. Det finns kometer som enbart består av is. Det kan finnas vatten på flera ställen i universum. Vi diskuterar nåt annat nu lillen.

Citat:
Jösses Putte, det var du som ville spekulera i om det fanns varken materia eller energi och sedan klagade över att inte hålla sig till verkligheten. Verkligen ironiskt när det kommer från en vidskeplig mental dvärg som dig.

Ja, jag säger det igen, du kan inte ge exempel som inte har med verkligheten att göra. Det jag gör kan vi föreställa oss eftersom vi har materia och tar vi bort allt materia så har vi ingenting. Men vad du sa var att om man hällde vatten på en viss planet skulle det koka bort på grund av tryck. Hur kan man ens föreställa sig att man häller vatten på en planet?

Citat:
"Det kan vara svårt att vinna en argumentation mot någon som är smart, men det är typ helt omöjligt att vinna mot någon som är dum." Ibland kommer även Twitter med guldklimpar. Gissa vilken kategori du faller under. Du är för dum för att förstå att du begår logikfel. Det gör det svårt att "vinna" men sanningen är att vi konstant vinner eftersom du aldrig lägger fram ett argument som håller vatten. Du är för dum.

HAHAH, lillen, jag är inte här för att vinna argumentet mot er. Jag är här för att presentera fakta och skiter blanka fan i om ni köper det eller inte. Men fakta kommer jag att presentera. Ni kan hoppas och önska på att ni ska vi era argument men vad vinner ni egentligen? För argumentens skull säger vi att ni vinner argumentet mot mig, vilket ni absolut aldrig kommer göra eller gjort men säg för sakens skull. Vad har ni vunnit då? Absolut ingenting. Eller om ni har vunnits nåt vill jag gärna att du delar med dig vad det är.

Du tycker att jag är dum? Herre min skapare i himlen. Du diskuterar nåt som du inte tror på, tycker saknar värde och ändå har du diskuterat det sen 2010 och enbart det. Du säger att intresse driver dig men samtidigt inte tror på vad du diskuterar och tycker inte heller att det du diskuterar har nåt värde att erbjuda. Alltså diskuterar du religion och har gjort det i 5 års tid och enbart det med hela din kropp och själ. Du köper det du läser och hör på internet med hull och hår. Du är med andra ord dummare än sten och detta förstår du själv mycket väl om du ser på din tillvaro. Att ljuga på Flashback är lätt att göra men din verklighet säger nåt annat och det vet du själv. Din situation blir absolut inte bättre av att ljuga på Flashback. Och dessutom, återigen, säg att jag var dum, är du då inte dummare som lägger tid och energi på att svara mina inlägg? HAHA även om jag ger dig rätt vid första anblicken får du alltid fel i slutändan. Kan du inte se det? Du är för dum för att förstå det.

Citat:
Deras gener är markant annorlunda, deras hjärnor var mycket större än människans och anpassade till andra saker än våra.

Vad var deras hjärnor anpassade till? Har alla människor idag samma gener? Tom tvillingpar har olika gener. Återigen ger du inte några exempel på vad som skiljer mellan dagens människor och neandertalare.

Citat:
Jag har vågat bemöta och krossa argumenten du klippt och klistrat från andra dummerjönsar. Jag vet inte om det gör mig feg eller okunnig. Kanske du kan berätta. Så du säger att du vågar inte fråga evolutionsfrågor i biologiforumet där det finns folk som är mer insatta i ämnet och där det är relevant? Hmm, okay.

Kyss dig själv på axeln också och klappa dig själv på ryggen. HAHA Du har inte krossat ett enda argument. Gå och ta din medicin så att du inte hallucinerar mera. Dina argumentationer ligger på ett barns nivå. Varför ber du mig fråga om evolution i biologiforumet? Kan du inte diskutera evolution här? Tönt.

Citat:
Jodå. Läs inläggen igen om du inte minns det. Det är inte märkligt men jag antar att allting ter sig märkligt för någon som är särdeles ointelligent.

Skulle du med vett och vilja se en film som är 3 timmar lång om du inte gillade filmen, och tyckte att den inte gav nåt av värde? Svaret är definitivt nej.

Skulle du vilja vara i sällskap av människor som du inte tror på och tycker att de inte erbjuder nåt av värde? Svaret är definitivt nej.

Skulle du äta maträtt som du inte gillade och inte tyckte den gav nåt av värde 4 dagar i veckan? Svar nej.

Hur i hela fridens namn kan du diskutera religion som du inte tror på och inte tycker att den har nåt av värde att erbjuda och ändå tycka att det är intressant. Då måste du vara dum och lida av ADHD om du inte förstår att det inte går ihop.
Citera
2015-11-16, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORJESUS
Gudstro är nog snarare att likställa med psykos.

Att bevisa att gud inte finns är ganksa lätt, just för att han svart på vitt inte finns

Att försöka påvisa att han skulle finnas blir då självklart mycket svårare,
för att inte säja omöjligt.

Solen finns inte. punkt. Kan du motbevisa mig. Kom igen lär er att utveckla när ni gör påståenden.
Citera
2015-11-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Både världen och Internet är större än Flashback.
Intresset ligger i att utveckla mitt eget förstånd genom debatt och möte med individer av olika kaliber i ett intressant ämne. Tackar för att du faktiskt presenterar en korrekt ställd fråga.

Du fattar fortfarande inte. HAHA. En elev som går i skolan och pluggar gör det för att han/hon tror på att det finns ett bättre liv efter skolan, bättre löner, bättre bostad, bättre bil, bättre standard. Det är det som driver honom/henne.

En politiker som kämpar för sitt parti gör det för att han/hon tror på sina idéer och ser fram emot att arbeta för den. det är det som driver honom/henne.

Du däremot diskuterar nåt som inte är nån idé, du har inga framtidsutsikter att invänta på grund av dina diskussioner. Det finns inget av intresse för dig att diskutera religion så ivrigt och detta har du sagt själv. Du har själv erkänt att du inte tror och att du tycker att religion är sagor. Hur kan du då diskutera det i 5 års tid?
Citera
2015-11-16, 19:33
Medlem
Citat:
Önsketänkande från din sida.
Ja, visst är det önsketänkande att be dig komma med gudsbevis i tråden "bevisa att Gud existerar"...
Citera
2015-11-16, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Varför skulle jag det? Tråden handlar om att bevisa Gud.

Ja, det är så man bevisar sake och ting. Genom att diskutera och komma fram till en slutsats.
Citera
2015-11-16, 19:35
Medlem
Citat:
Samtliga argument och felaktiga påståenden är redan bemötta, så jag tänker inte lägga ner tid på att upprepa mig. Se mina senaste 20 svar.

Okej, Antingen Gud är evig eller också universum är det. Berätta varför detta påstående är felaktigt.
Citera
2015-11-16, 19:36
Medlem
Citat:
Solen finns inte. punkt. Kan du motbevisa mig. Kom igen lär er att utveckla när ni gör påståenden.
Finns massvis med bevis för solen. Du kan se den själv, dagligen.
Citera
2015-11-16, 19:36
Medlem
Citat:
Okej, låt säga att evolutionen aldrig har ägt rum. På vilket sätt skulle detta vara relevant för att din Gud existerar?
Det är inte en dikotomi mellan evolution och Gud.

Det är bevis för Guds existens som efterfrågas i denna tråden, inte påståenden om att evolutionen inte har ägt rum.

Ja men det är ni som säger att evolution är svaret på livets mångfald, när vi troende läger fram livet och livets mångfald som ett argument. Det är inte vi som börjar prata om evolution, utan det är ni.
Citera
2015-11-16, 19:37
Medlem
Citat:
Va? Vi HAR INTE ett annat alternativ? Vadå komma på mer alternativ? Ser du vad du skrivit?
Japp, det finns fler alternativ än dom två du tjatar om jämt.
Citera
2015-11-16, 19:39
Medlem
Citat:
Okej, Antingen Gud är evig eller också universum är det. Berätta varför detta påstående är felaktigt.
Det finns fler alternativ. Men det vet du nog....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in