Citat:
Ursprungligen postat av
demotrams
Du har ägnar dig åt religion under det här nicknamnet i 5 års tid på Flashback. Du har endast diskuterat religion och inget annat, trots att Flashback innehåller en massa annat som är intressant. Du finns i varenda tråd som behandlar religion och du ägnar dig endast åt förnekelse. Du har misslyckats gång efter annan att förklara vad som driver dig till det. Är det förstått nu? GUD!!
Det är inte vad du kritiserade mig för nu, det var att jag inte försöker reda ut motivationer, vilket jag faktiskt gjort. Jag tror inte du hänger med i dina egna frågor. Jag har inte misslyckats med att förklara, du är bara inte nöjd med mitt svar vilket jag högaktningsfullt skiter i. Ärligt talat.
Citat:
Vad du än säger så ägnar du dig åt ondska. Varför fattar du inte det?
För att ondska är subjektivt och för dig i det här fallet bara en ursäkt för att slippa erkänna att jag argumenterar utifrån rationalitet.
Citat:
Det är den onda som driver dig till att fortsätta diskutera men du vägrar att erkänna det själv. Vi kan för argumentets skull säga att det är sant det du säger att religiösa blir våldsamma och halshugger människor (vilket inte stämmer)
Hur många artiklar med halshuggningar måste jag länka åt dig innan du erkänner att du har fel på den punkten? Kommer du i så fall vara oärlig och hävda att det "inte är äkta muslimer" ex.?
Citat:
men bara för att dina hjärnceller ska få in vad jag menar. Tror du att ditt sätt att argumentera får dessa våldsamma religiösa människor på bättre tankar eller ökar du bara deras våldsamhet?
Det är inte dom jag argumenterar med.
Citat:
Inser du nu att vad du än säger så är det ondska som driver dig till det men du vägrar att se det. Men det finns inget bevis vare sig för evolution eller för nåt annat i kosmos. Allting handlar bara om teorier och gissningar på måfå. Varför får du inte in det i skallen?
För att du har fel. Uppenbarligen.
Citat:
Omedvetet gör du det. Som jag sa, det är psykologiskt. Dina tillkortakommanden och misslyckanden i livet skyller du på andra. Det kan vara staten, soc eller Gud själv.
Så för att det förekommer är det något jag gör? Sluta svamla.
Citat:
Du är så borta i dina förvirrande tankar att jag inte vet faktiskt hur pedagogiskt jag ska skriva för att du ska förstå. Jag har inte kopierat och klistrat in mer än vad du och dina gelikar gör.
Det har du visst.
Citat:
Jag har ställt frågor som du gång efter annan misslyckas att svara på.
Jag har bemött och utplånat dina sk. argument.
Citat:
Ge mig en enda vers där Gud säger att han vill ha en relation med oss i den bemärkelse som du vill framhävda. Låt mig bilda dig. Vad texterna säger är att Gud skapade människan endast för att hon ska känna honom och dyrka honom,
Så vad du säger är att han vill att vi ska känna honom och dyrka honom? Du säger förmodligen även att han är allsmäktig. Så varför känner jag inte och dyrkar honom om han är allsmäktig? Antingen vill han inte det eller så är han inte allsmäktig. Det är väldigt enkelt.
Citat:
alltså att det är människan som ska vilja ha en relation med Gud. Fattar du trögt eller? Dina premisser är så urbota dumma men det är ju givet. Du tänker inte längre än näsan räcker. Återigen säg att du har rätt för argumentets skull. Att han inte vill ha en relation med oss men inser du inte att eftersom han är allsmäktig kan han vilja ha en relation med oss men också inte vilja ha det,
Så han kan vilja och inte vilja samtidigt? Kan även existera och inte existera samtidigt? Det låter konstigt det här.
Citat:
Han kan uppmana oss att vilja en relation med oss men också inte göra det Han kan få oss att ändra tankar men också låta bli.
Så det ÄR hans fel att jag inte tror på honom? Så varför vill han straffa mig för det om det är han som gjort det?
Citat:
Han kan ändra på framtiden men också låta bli. Allsmäktig innebär mäktig allt. Vad du kan fantisera om är han mäktig. Inser du nu varför dina premisser är så fel att det är skrattretande? Tänk på ordet allsmäktig innan du diskuterar vidare.
Så han kan även vara rund och fyrkantig samtidigt? Det låter intressant.
Citat:
Men du ljuger och tror att jag går på det. Det är antingen din osäkerhet som driver dig till det eller också det onda eller att du vill skylla dina tillkortakommanden och misslyckanden på Gud. Det finns inga fler alternativ.
Nu ska du diktera alternativen igen och kallar mig oärlig. Passa dig så inte din gud blir vred.
Citat:
Om ditt intresse är att förneka Gud så drivs du av ondska eftersom det du gör är destruktivt och inte konstruktivt.
Mitt intresse är vad som driver mig för att det är personligt utvecklande, alltså konstruktivt.
Citat:
Det finns mer än religion som påverkar dig och ditt liv. Politik påverkar dig men inte diskuterar du politik för det. Det är högst märkligt,
Det är inte ett dugg märkligt. Jag har redan skrivit flertalet gånger att jag diskuterar andra saker på andra ställen. Flashback är var jag diskuterar religion.
Citat:
vad du än säger att du har ägnat dig åt religionsdisskusioner sen du 2010 blev medlem här och du har deltagit i varenda tråd som handlar om religion och i alla trådar har du ägnat dig åt förnekelse och trots.
Nej, jag har förespråkat skepticism och rationalism. Det är en viss skillnad. Du vet alla gånger jag bett dig att inte göra argumentationsfel? Då. Du vet alla gånger jag förklarat för dig hur saker fungerar? Då också.
Citat:
Vidare säger du själv att du inte tror på Gud och att religioner har inget av värde att erbjuda. Den ekvationen går inte ihop och du misslyckas med att ge ett ärligt svar. Vad driver dig?
Intresse driver mig. Tackar som frågar Putte.