Citat:
Sir.|55372638]Om man är allsmäktig och alltså står över allting annat, så är man väl ändå per definition också det mest komplexa som existerar?
Men nej, komplexitet har ingen betydelse eftersom allsmäktighet innebär att även kunna göra sig simpel. Det går inte vara komplex och simpel samtidigt.
Citat:
Nej, den säger ingenting alls om livets mening. Den förklarar livets mångfald. Att du personligen anser att livet är meninglöst om evolutionsteorin är sann, säger ingenting om vad resten av oss tycker, eller vad evolutionsteorin i sig säger om detta (vilket alltså är noll och ingenting).
Men lilla idiot. Det existerar inte bara kemisk evolution, enligt ateisterna existerar det även kosmisk evolution. Så nej evolution handlar inte bara om arternas mångfald. Evolution handlar om psykologi, varför människor beter sig på ett visst sätt, var mänskligheten är på väg, komisk evolution förklarar hur materia ändrar form och bildar nya skapelser. En religion med andra ord.
Citat:
Behövs inte någon, nej. Det är inte samma sak som att det inte kan finnas.
Återigen, evolutionsteorin säger ingenting om huruvida en skapare existerar eller ej, bara att en skapare inte är en nödvändighet, vilket inte är samma sak.
.
Evolution är falsk. Men det är sant angående att evolution inte kan utesluta en skapare. Och jo även om evolution var sann utan all rimlig tvivel så skulle en skapare som sätter igång processen nödvändig. Du kan inte få en dominoeffekt om det inte finns någon kraft som knuffar omkull den första.
Citat:
Du har inte monopol på hur eller varför ett efterliv skulle kunna existera. Evolutionen säger ingenting överhuvudtaget om ett eventuellt efterliv. Den adresserar inte frågan alls.
Evolution säger att ett efetrliv inte existerar. Har du inte hängt med i svängarna?
Citat:
Det säger ingenting alls om hur vi bör eller ska leva. Lär dig hålla två tankar i huvudet samtidigt.
Jo, Den förklarar för oss vad livet går ut på. Ta din plats, sprid dina gener, var stark, anpassningsbar, snabb och effektiv för att kunna sprida dina gener vidare. Med anda ord strunta i de svaga och tänk på dig själv.
Citat:
Vad Hitler har sagt är verkligen inte relevant för diskussionen.
Det var ett exempel från min sida.
Citat:
Jag har tidigare utvecklat detta.
Nej, inte!
Citat:
Nej, det du länkar och klistrar är citat ifrån foliehattar med åsikter om saker och ting, som inte är det minsta relevant för sakfrågan.
Precis som dina åsikter och saker och ting. Vad du tycker är relevant i frågan har ingen betydelse. Jag presenterar fakta för dig och et är sen din ensak om du vill acceptera det eller ej.
Citat:
God of the gaps har ingenting med någon specifik religion att göra. Sluta använda dig av halmgubbar.
HAHA jo, Om jag säger att koranen är från Gud, hur kan du då motbevisa det? Endast genom att studera koranen och försöka se felaktigheter som är omöjliga. Du kan inte flytta målstolparna efter dina önskemål.
Citat:
Jag har gett dig fler en ett alternativ, flera gånger.
Varför ljuger du så grovt? lite skam i kroppen borde du väl ändå ha. Vad är flera alternativ mer än en evig Gud eller ett evigt universum/ multiuniversum?
Irrelevant.
Citat:
Läs tidigare inlägg. Har gett dig flertalet alternativ.
Det tar väl lika mycket tid och energi att skriva alternativen i sig, istället för att påpeka att du har gett alternativ. Hur förvirrat är inte ditt tillstånd?
Citat:
Det gör ju bevisligen ingen skillnad om jag utvecklar eller ej. Du förstår ju inte vad man än skriver.
HAHAH. Men det spelar ingen roll. Du kan inte i förväg bestämma dig för vad jag förstår eller inte förstår. Man kan inte påstå nåt utan att utveckla. Det har du väl lärt dig i skolan.
Citat:
Jag har förklarat varför det är en falsk dikotomi flertalet gånger. Jag kan inte hjälpa att du inte förstår.
HAHA, hela detta ditt inlägg förklarar att du har redan gett alternativ. Varför inte skriva alternativen?
Citat:
Läs (1).
Irrelevant tills dess att du presenterar belägg för att en sådan Gud finns.
Svara på frågan först. En evig Gud eller ett evigt universum. Vi kan ta diskussionen därifrån. Jag lovar att jag ger dig argumentation för livets uppkomst, arternas mångfald, kosmos och dess utformining men först måste du få in varför antigen Gud måste vara evig eller universum vara det.
Citat:
Hmm, har den falska dikotomin blivit sann än? Nix.
Jag tror inte ens att du förstår alternativen.
Citat:
Jag förstår inte vad detta predikande om att "det finns bara en allsmäktig Gud" har med saken göra?
Det har visst med saken att göra. Den förklarar varför alla andra så kallade gudar är omöjlig att existera och varför en allsmäktig Gud måste existera.
Citat:
Du är den mest oärliga debattör jag någonsin har stött på. Jag har diskuterat med många idioter i mina dar, men du tar verkligen priset med hästlängder.
Jag kan säga samma sak om dig. Kom ner från din höga häst. Det värsta är att du ser andra som idioter men dig själv som nåt bra. Du har visat gång på gång att du är okapabel att förstå de mest grundläggande.
Citat:
Har ingen lärt DIG att läsa det som skrivs? Det är ganska tröttsamt att behöva bemöta samma argument 50 gånger innan vi kan gå vidare till nästa logiska felslut som du presenterar som Gudsbevis.
Men du vägrar förstå det jag skriver. Hade du förstått hade vi gått vidare.