2015-11-13, 16:19
Medlem
Memnoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag ser inte våra integrationer med varandra som "Gud". Tror nog dom flesta som talar om Gud menar något annat.

Religiöst påstående: Gud är allsmäktig.

Darwinistiskt påstående: Levande ting interagerar baserat på den inlärda självbevarelsedriften.

Psykologiskt påstående: Det inlärda går att förändra.

Moraliskt påstående: Man borde lära ut att interagera med varandra på ett sätt som främjar självbevarelsedriften hos allt.

Logiskt påstående: Kollektiva interaktioner är allsmäktiga.

Axiomatiskt påstående: Kollektiva interaktioner är en del av Gud.
Citera
2015-11-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnoth

Darwinistiskt påstående: Levande ting interagerar baserat på den inlärda självbevarelsedriften.

Moraliskt påstående: Man borde lära ut att interagera med varandra på ett sätt som främjar självbevarelsedriften hos allt.

Ok??
Citera
2015-11-13, 16:29
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Var det inte du som beklaga dig över att jag kopierade och klistrade? Vatten beter sig över allt likadant i kosmos. Jag står för vad jag har sagt. Du kan inte ändra på premisserna. På jorden fryser vatten till is när det blir noll gradigt. Vatten fryser till is överallt i kosmos vid samma temperatur som på jorden. Förstår du nu? Jag lider verkligen med dig. Dina hjärnceller mår inte bra.
Då temperaturen på Mars kan nå upp till +20 grader Celsius,
och mättat saltvatten fryser först vid drygt -20 grader Celsius så var är problemet?
Frågor på det?

Jag lider inte med dig trots att dina hjärnceller inte mår bra.
Citera
2015-11-13, 16:48
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Associera fritt-dagen?
Citera
2015-11-13, 22:57
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Alla föds men en stark tro på skaparen Gud. Man måste anstränga sig för att förneka sanningen. Du känner inget ansvar och vill flytta på ansvaret på andra och ibland på Gud den vise själv. Endast ärliga, rättfärdiga människor känner ansvar. Ansvar är inte nåt som många människor vill ta på sig frivilligt. Hade det inte varit för staten, arbetet osv hade icketroende avsagt sig allt ansvar. Ansvar måste tvingas på icketroende människor genom arbete och stat. Du är ett gott exempel på det.

Helt klart det dummaste jag läst idag. Det finns ingen som föds med en tro till någon gud! Det finns inga 5 åringar som tror eller vet något om Gud. Vanligaste är att när barn börjar förstå saker så lär deras föräldrar dom hur det ser ut enligt deras egna världsbild.

På vilket sätt tar man mer ansvar genom att man tror på gud? Ansvar av vad?
Citera
2015-11-13, 23:31
Medlem
Citat:
Alla föds men en stark tro på skaparen Gud.
Nej. När man föds är det ingen som har berättat något för en om någon Gud, således tror man inte heller på någon Gud.
Annars får du allt ta och presentera belägg för att spädbarn tror på Gud.

Citat:
Man måste anstränga sig för att förneka sanningen.
Man måste inte anstränga sig för fem öre för att inte tro på saker som saknar bevis.
Citat:
Du känner inget ansvar och vill flytta på ansvaret på andra och ibland på Gud den vise själv.

På vilket sätt kan man lägga ansvaret (viket ansvar?) på en karaktär som man inte tror existerar? Det är ologiskt, precis som alla andra resonemang du för.
Citat:
Endast ärliga, rättfärdiga människor känner ansvar. Ansvar är inte nåt som många människor vill ta på sig frivilligt. Hade det inte varit för staten, arbetet osv hade icketroende avsagt sig allt ansvar. Ansvar måste tvingas på icketroende människor genom arbete och stat. Du är ett gott exempel på det.
Belägg för att ateister hade avsagt sig ansvar om inte staten och arbete existerade och belägg för att troende människor tar ansvar över saker och ting i högre grad än icketroende, tack.

Du kommer tyvärr inte komma undan med att kasta omkring en massa påståenden, utan att backa upp dem belägg.
Citera
2015-11-14, 02:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vilka småfel? Asså har ni inte gått i skolan? Varför har ni en tendens att göra påståenden utan att utveckla. Om du skriver småfel måste du också kunna skriva vad de småfelen är. Om du skriver att en människa är bra tex måste du också kunna utveckla varför du tycker det, vad som är bra osv. Ni påstår saker hejvilt och lämnar det däran.

Du presenterar inte "småfel", men gigantiska argumentationsfadäser.

Som t.ex. din hemmasnickrade pseudologik, som ...

1/ per se är helt verklighetsfrämmande (i realiteten anti-verklig)

och som du

2/ är totalt kommunikations-förlamat omkring.

*

Lär dig elementär logik före du ger dig in på bevisföring.
Citera
2015-11-14, 02:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:

Och hur skulle en sån övergripande symbios struktureras i princip? (1)

Citat:

Hur kan du postulera något "logisk" från en dspekulation som i (1). (2)

Citat:

Är det ordet "allsmäktig" du byggar detta på?
Citera
2015-11-14, 20:00
Medlem
Sagspans avatar
Citat:
Vilka småfel? Asså har ni inte gått i skolan? Varför har ni en tendens att göra påståenden utan att utveckla. Om du skriver småfel måste du också kunna skriva vad de småfelen är. Om du skriver att en människa är bra tex måste du också kunna utveckla varför du tycker det, vad som är bra osv. Ni påstår saker hejvilt och lämnar det däran.

På riktigt, tycker du att vi lever i en perfekt värld?

Jag tänkte att det inte var speciellt svårt för någon att se felen. Om vi börjar från början så känns det lite onödigt att skapa ett universum som antingen kommer slitas i stycken eller kollapsa och möjligtvis kommer också den sista stjärnan slockna innan det händer vilket också effektivt dödar allt liv. Är också onödigt att slänga meteorer på jorden och döda 95% av allt liv 3ggr. Nu vet jag inte direkt vilken gren av idioti du tillhör men vi skippar de uppenbara religiösa felen. Känns lite onödigt att utrota sin skapelse med div sjukdomar och låta dem ha ihjäl varandra i allt ifrån krig till sektmord. Känns också fel att hela naturen behöver slåss hela tiden för att sin art ska förbättra sig/överleva och att arter hela tiden dör ut. Vi har mutationer som cancer som många är immuna mot, hade varit enkelt att förse oss alla med den genen. Låt säga att Gud vill att vi ska tillbe honom så hade det också varit lämpligt att ge oss alla en liten knuff åt rätt håll då ALLA religioner med 100% säkerhet är mer eller mindre direkt felaktiga idag då ingen ens nästan ser ut som de gjorde för 1000år sedan. Om jag hade mer tid skulle jag gå in på atom och molekylnivå och ifrågasätta saker men tror inte du lyssnar ändå.
Citera
2015-11-15, 22:25
Medlem
Hey!!!

Sök efter KENT HOVIND ALLA som vill ha mer vetenskapliga bevis på att Gud existerar.
Finns bra videor på Youtube bl.a https://www.youtube.com/channel/UCxiEtqPja47nnqsJNrdOIQQ
Han svarar och vill debattera. Men inte många vågar bjuda in honom.
Och det andra och viktigaste.

Fråga Jesus om du existerar, VISA MIG!!
Du har inget att förlora.
Ps du behöver ingen kyrka,präst,bibel,mänskliga traditioner för det.

Man ska ifrågasätta, det är bara bra.

Ha en underbar kväll alla.
Citera
2015-11-16, 10:27
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaland2015
Hey!!!

Sök efter KENT HOVIND ALLA som vill ha mer vetenskapliga bevis på att Gud existerar.
Finns bra videor på Youtube bl.a https://www.youtube.com/channel/UCxiEtqPja47nnqsJNrdOIQQ
Han svarar och vill debattera. Men inte många vågar bjuda in honom.
Och det andra och viktigaste.

Fråga Jesus om du existerar, VISA MIG!!
Du har inget att förlora.
Ps du behöver ingen kyrka,präst,bibel,mänskliga traditioner för det.

Man ska ifrågasätta, det är bara bra.

Ha en underbar kväll alla.

Då ingen egentligen orkar lyssna på Hovind skattefifflaren och fängelsekunden så tycker jag att du kan presentera hans argument ett i taget i textform då proxyargumentation genom youtubevideor lätt blir tröttsamt. Då lovar jag att jag kommer diskutera bevisen och förklara för dig varför han aldrig i sitt liv bevisat någonting om någon gud.
Citera
2015-11-16, 12:58
Medlem
Var det inte Hovind som ville bevisa "GUDS PERFEKTA SKAPELSE" med en banan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in