2015-11-16, 15:42
Medlem
horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför länkar du inte?

http://www.liveleak.com/view?i=184_1447680570
Citera
2015-11-16, 15:43
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Självklart, fotboll spelas ju alltid. Det kommer att finnas extra säkerhetsarrangemang för de som skall se matchen på plats. Mer information kan fås via FAs hemsida.

Tack, jag hann redigera mitt inlägg innan också, men säkerheten kommer att vara enorm imorgon på Wembley, efter allt detta som kunde ha hänt på Stade De France i Fredags.

Citat:
Paris terror attacks: England vs France friendly will go ahead despite suicide bombings
Citera
2015-11-16, 15:43
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Kan ju ha varit avledningsmanövrar (President Hollande befann sig på fotbollsmatchen) - för att de RIKTIGA attentatet i Paris city skulle kunna äga rum mer ostört.
Ja det kan mycket väl vara så. Ändå lustigt att tre bomber bara dödar en person, man borde åtminstone kunna ta en person var kan man ju tycka.

Jag tror som Tinuviel att det inte gick deras väg och att de saknade en plan B. Lite mer erfarna personer borde ha kunnat improvisera med. Känns som amatörerna som inte betroddes med skjutvapen.
Citera
2015-11-16, 15:44
Bannlyst
För övrigt så måste jag säga att det är ganska bra fart på fransmännen. 168 tillslag på en natt, 29 gripna och ytterligare 104 personer har fått husarrest. Såg det på twitter och det stod något liknande på Daily Mail.
Citera
2015-11-16, 15:48
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Ja det känns som att de samlade amatörerna där. Medan gärningsmännen vid Bataclan sägs ha varit lugna och systematiska, vilket tyder på utbildning och erfarenhet.
Kanske nybörjare som drabbades av dåligt samvete i sista stund och valde självmord, då de försökte skona folk runtomkring. Ja ja ja jag är naiv, tycker om att tänka att människor kan omvändas i sista stund...
Citera
2015-11-16, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Ja det kan mycket väl vara så. Ändå lustigt att tre bomber bara dödar en person, man borde åtminstone kunna ta en person var kan man ju tycka.

Ja vi vet ju inte vad det beror på - det var kanske relativt folktomt därute? Och när muzzlorna insåg att de inte skulle komma in på stadium valde de "enkelbiljetten" (trycka på bältesknappen) för att få flyga upp till det muslimska paradiset. Dessa muzzlor är ju religiöst motiverade och vill upp till sina 72 jungfruar för att få knulla hejvilt i all evighet. Visst, muzzlorna hade väl mått bäst om de lyckats spränga 100 pers inkl sig själva, men i slutändan är det paradiset de vill uppnå med sina självmordsjihad. De andra jihadisterna lyckades ju desto bättre på restaurangerna och i konsertlokalen. Så det är 130-noll till jihadisterna f.n.
Citera
2015-11-16, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Den nye videoen der IS truer Frankrike og USA:

http://www.liveleak.com/view?i=4f1_1447683787

Man kan ju undra om det är så jävla smart att gå in med en attack i USA redan nu, då kommer IS bli mer rövknullade än vad de redan är påväg att bli. Samtidigt kan man gå förbi en IS anhängare på stan nu för tiden, sorgligt nog. Så ja, det kommer smälla aktivt hädanefter...
Citera
2015-11-16, 16:02
Medlem
Ils avatar
Många undrade vad som hände vid fotbolls arenan så jag ska försöka skriva det jag läst i media.

Han som blev upptäckt backade och sprängde sig själv, utan att döda någon oskyldig.
En annan som var med gick iväg en bit på gatan och sprängde sig själv strax efter och dödade en äldre man i 60års åldern. Sedan sprängde en tredje sig på ett annat ställe utan att döda någon oskyldig.
Jag vet inte hur många eller om någon annan blev skadad i dom attackerna.
Vakten vid dörren som upptäckte bombvästen ska vara oskadd i alla fall.
Citera
2015-11-16, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Kanske nybörjare som drabbades av dåligt samvete i sista stund och valde självmord, då de försökte skona folk runtomkring. Ja ja ja jag är naiv, tycker om att tänka att människor kan omvändas i sista stund...
Nej, de är övertygade när det gått så pass långt, kanske drogade - möjligen klantiga som självmordsbombaren i Stockholm 2010. Jag tippar på avledningsmanöver / de ville absolut spränga sig själva i jihad --> mussel-paradiset garanterat.
Citera
2015-11-16, 16:07
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il
Många undrade vad som hände vid fotbolls arenan så jag ska försöka skriva det jag läst i media.

Han som blev upptäckt backade och sprängde sig själv, utan att döda någon oskyldig.
En annan som var med gick iväg en bit på gatan och sprängde sig själv strax efter och dödade en äldre man i 60års åldern. Sedan sprängde en tredje sig på ett annat ställe utan att döda någon oskyldig.
Vi har alle lest litt ulika i diverse media.
Har du noen kilder på dette?
T x opplysningen om at den ikke-terroristen som ble drept ved fotball stadion skal ha vært en eldre mann i 60 årsalder. Kan ikke huske å ha sett denne oppslyningen før. Derimot har jeg lest diverse steder at han som ble drept skal ha vært en vakt ved / på stadion.
Citera
2015-11-16, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Il

känns som självmordsbombarna fick kalla fötter o inte ville döda några oskyldiga?, dom var iaf unga väl typ 15 år?
Citera
2015-11-16, 16:12
Medlem
StevieGLFCs avatar
Uppgifter om att vakten som upptäckte TERRORISTERNA som försökte spränga sig inne i arenan och döda hundratals kanske tusentals människor var MUSLIM. Konstigt att inget rapporteras om honom någon som har en idé om varför? Folk kanske kan urskilja muslimer från IS medlemmar om det rapporteras haha

Edit: Ser nu att det börjat rapporteras i media. Gött
Senast redigerad av StevieGLFC 2015-11-16 kl. 16:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in