Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-11-11, 22:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Finns det en video i bra kvalite med Donald Trump highligts ifrån den senaste debatten? Har letat men hittar inget vettigt.
Vettigt? Det är klart du inte hittar något vettigt om du söker efter uttalanden av Trump.
(Sorry, men jag kunde inte låta bli)
2015-11-12, 01:11
Medlem
bernad_laws avatar
Fair warning: Diskussioner om modereringen är varningsvärt för 0.06 och skall INTE tas i tråden utan i PM. /Mod
2015-11-12, 21:03
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulsomSol
Hörde att han gjorde en blunder under debatten när han trodde att Kina ingår i frihandelsavtalet TPP som just förhandlats fram.

Det stämmer.., jag lite halvsov men han få mig några pärlor generellt.

-Rand Paul ifrågasätter om Marco Rubio egentligen har konservativa värden i.o.m hans pengaspenderande. Riktigt bra utav Paul..(annars gjorde Marco inte alls dumt ifrån sig)

-Rand Paul ger sig på Bush som vill införa "no-fly zone" i Syrien, alert utav Paul som undrar om Bush verkligen vet att det innebär att man kommer att "peppra" på ryska flyg..

-Trump vs Bush om Syrien, stora skillnader..

-Carly Fiorina gör en groda angående Putin, höjdpunkten vid 14:13. Börja se den halvminuten före i sammandraget

Ett 22 minuters sammandrag : https://www.youtube.com/watch?v=H34EzVSQwFw

Tyckte Trump var starkast i inledningen, högg på andra om chansen gavs, fick poänger och applåder ! Rand Paul verkade även snacka ifrån hjärtat.., men med hjärnan inkopplad. Rubio står även ut, tror han kommer att växa med tiden..

Bristen ifrån honom..(Trump), han måste även börja visa att han har en mjukare sida, vardagligare sida.., som appellerar kvinnor, högerorienterade demokrater..

(om inte annars, pallra sig ut och se en baseballmatch som privatperson..,typ !)

Just nu tror jag att det kommer att komma ner till : Rubio vs. Trump i slutändan !

(med reservationen : Trumps ev. skandal.., som jag inte har lagt bakom mig. Har ju skrivit om det tidigare i tråden)
Senast redigerad av Snapcount 2015-11-12 kl. 21:10.
2015-11-12, 21:18
Medlem
hakansukkurs avatar
Tyckte inte Trump gjorde nagot vidare intryck senast, men alla andra var annu samre forutom Rand Paul. Carson maste vara borta ur racet nu, han star ju bara och stammar de senaste tva debatterna. Paul verkar vilja bli vice till Trump. Rubio tror jag inte mycket om.
2015-11-12, 21:50
Medlem
Menveds avatar
Trump ökar i Texas och ligger nu på delad ledning med Cruz i en ny mätning. Jag vet att Bush var guvernör i Florida, men ändå tycker jag det är förbluffande att han bara får 4 procent i Texas. Han måste ge upp snart. Det här är bara ett sätt att förstöra pengar.

Trumps senaste resultat i Texas:

september: 21

oktober: 22

november: 27

Cruz, som kommer från Texas ökar ännu mer:

september: 16

oktober: 14

november: 27

http://www.politico.com/story/2015/11/poll-texas-2016-presidential-race-215793

edit: Den store förloraren i den här mätningen är Carson och jag tror som många andra att han kommer fortsätta tappa. Det är ingen riktigt seriös kandidat.
Senast redigerad av Menved 2015-11-12 kl. 21:53.
2015-11-13, 22:24
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Tyckte inte Trump gjorde nagot vidare intryck senast, men alla andra var annu samre forutom Rand Paul. Carson maste vara borta ur racet nu, han star ju bara och stammar de senaste tva debatterna. Paul verkar vilja bli vice till Trump. Rubio tror jag inte mycket om.

Carson verkar lida av kronisk nästan fullt utblommad narkolepsi. Oerhört sävlig, och så sticker han inte ut i någon fråga heller. Får stöd för att han är neger. Lär nog inte vinna. Ser faktiskt bra ut för Trump.
2015-11-13, 22:57
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det stämmer.., jag lite halvsov men han få mig några pärlor generellt.

-Rand Paul ifrågasätter om Marco Rubio egentligen har konservativa värden i.o.m hans pengaspenderande. Riktigt bra utav Paul..(annars gjorde Marco inte alls dumt ifrån sig)

-Rand Paul ger sig på Bush som vill införa "no-fly zone" i Syrien, alert utav Paul som undrar om Bush verkligen vet att det innebär att man kommer att "peppra" på ryska flyg..

-Trump vs Bush om Syrien, stora skillnader..

-Carly Fiorina gör en groda angående Putin, höjdpunkten vid 14:13. Börja se den halvminuten före i sammandraget

Ett 22 minuters sammandrag : https://www.youtube.com/watch?v=H34EzVSQwFw

Tyckte Trump var starkast i inledningen, högg på andra om chansen gavs, fick poänger och applåder ! Rand Paul verkade även snacka ifrån hjärtat.., men med hjärnan inkopplad. Rubio står även ut, tror han kommer att växa med tiden..

Bristen ifrån honom..(Trump), han måste även börja visa att han har en mjukare sida, vardagligare sida.., som appellerar kvinnor, högerorienterade demokrater..

(om inte annars, pallra sig ut och se en baseballmatch som privatperson..,typ !)

Just nu tror jag att det kommer att komma ner till : Rubio vs. Trump i slutändan !

(med reservationen : Trumps ev. skandal.., som jag inte har lagt bakom mig. Har ju skrivit om det tidigare i tråden)

Trump är entertainern utan tvekan, kul att lyssna på.

Rubio är nog annars den som har bäst chans. Kan vara avslappnad och samtidigt oerhört taggad.
2015-11-13, 23:06
Medlem
Synd att det går så dåligt för Carson.
Min Ultimata hade varit Trump/Carson, först Trump som babblar på i 180 sedan
kommer Carson efter i slowmotion och fyller i eller upprepar, perfekt monty python.
2015-11-15, 16:34
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epikantus
Synd att det går så dåligt för Carson.
Min Ultimata hade varit Trump/Carson, först Trump som babblar på i 180 sedan
kommer Carson efter i slowmotion och fyller i eller upprepar, perfekt monty python.
Opinionsmässigt går det väldigt bra för honom. Trump och Carson är väldigt jämna, och har en lucka ner till de övriga.

Det är dock anmärkningsvärt hur uselt det går för Bush. I sin egen hemstat Florida ligger han på femte plats i opinionen! Det är också anmärkningsvärt att det inte går bättre för latinokandidaterna där. Trump och Carson i topp före Rubio.

Jag tror dock att Trump och Carson vill se de såväl Cruz som Rubio och Bush kvar i racet, då de splittrar upp gemensamma väljare emellan sig.

Jag är för övrigt förvånad över hur samstämmiga alla professionella bedömare nu är om att Rubio tar hem spelet. Visst, han gör bäst ifrån sig rent sakligt i debatterna, men sen när är det en bra indikator? Den trevlige dumbomen har blivit vald ett antal gånger förut. Dessutom är Rubio svag i alla de fyra tidiga staterna, och vikten av momentum från dem vet vi alla är enormt viktigt.

Jag ger Trump goda möjligheter att ro hem spelet, och räknar inte bort Carson ännu. Däremot bör spelet vara över för Bush.
2015-11-16, 02:18
Medlem
Hunden007s avatar
han är nog körd. https://www.facebook.com/cnn/videos/10154216890576509/
2015-11-16, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
han är nog körd. https://www.facebook.com/cnn/videos/10154216890576509/
Absolut inte, kom ihåg att det är som president i USA han ska bli vald inte som borgmästare i Paris eller språkrör på Miljöpartiets kongress.
2015-11-16, 02:36
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epikantus
Absolut inte, kom ihåg att det är som president i USA han ska bli vald inte som borgmästare i Paris eller språkrör på Miljöpartiets kongress.

han verkar inte få bra reaktioner för detta. men egentligen ingen koll vem han står emot i valet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in