Har svårt för att slita mig från datorn då jag hela tiden vill vidare i spelet, tycker storyn är bra och en massa intressanta karaktärer samt uppdrag att göra men....det är för många valmöjligheter i spelet!!
Lite sorgligt att döda sin egen son i explosionen, men man blev ju kompenserad av en robot iaf.
Kändes vemodigt när jag började höra låten "End of the world" medan jag gav min nya son en telefon att bygga med och tänkte på alla val jag gjorde och inte gjorde.
Har dåligt samvete som svek Paladin Danse. Och även lite sonen, men han har ju noll förståelse för min sits och för människorna där ute.
Slutet gott, allting gott typ. Bor med Piper och min "son" i Sanctuary med hund och en arg svart minuteman som surar över civila dödsoffer på institutet.
Seså, det behövs inget slantande med mynt, erkänn.. Spelet har hög spelvärde, eller ska man säga spelglädje? Vissa bugg och sånt gör inget, ty det är synonymt med fallout, det ska krascha sig då och då
Sparkade ut hunden då man tröttnade på behöva leta efter den, sen med "ede" han stör en än värre när man tar fram snipern.. Saatana! tack och lov för quicksave
Så, har lyckats fixa det nu så det inte tar livet av min dator medans jag spelar.. Inte helt ok ännu men tillräckligt bra.
Har dock ett annat problem nu, in game:
Råkade gå in i Cambridge Polymer Labs alldeles för tidigt och triggade "glowing one" ghoulen. Finns det något sätt alls att ta sig ut utan att behöva ladda en tidigare save? Kör på quicksaves och sparar bara ordentligt när jag stänger av så det är väl 5 timmar av progress bakåt om jag måste ladda om.
'Idle' settlers verkar inte göra något, bara gå runt.
En settler kan endast hantera 9 grödor, så vill du ha mer mat så får du göra fler till bönder.
Du kan flytta settlers mellan baser, gå in i workshop modet och gå till en settler och kolla på nedre delen av guin så ser du vilken knapp det är. Du kan endast flytta settlers, inte namngivna NPCer.
Tack för detta. Jag var inte medveten om att det maximala antalet för en settler är 9 grödor.
Går det att se på något sätt vilka settlers som är assignade till vilket jobb? Eller är det bara att gå till stället där de arbetar och manuellt räkna på det?
Tack för detta. Jag var inte medveten om att det maximala antalet för en settler är 9 grödor.
Går det att se på något sätt vilka settlers som är assignade till vilket jobb? Eller är det bara att gå till stället där de arbetar och manuellt räkna på det?
Jag är nästan helt säker på att maxantalet är 6 grödor per person. För att se vem som jobbar på vad kan du kommendera personen. När du sedan ska ge ut en beordring kommer du se vad (om något) denne jobbar på genom att sysslorna (i detta fall grödorna) är grönmålade.
Är det någon patch/uppgradering till PC på gång från Bethesda? Det känns fanimej inget bra att lira F4 med stutter, fps-drop och annat helvete hela tiden - jag får ingen feeling alls. Soldiset måste ju också bara bort...
Lite sorgligt att döda sin egen son i explosionen, men man blev ju kompenserad av en robot iaf.
Kändes vemodigt när jag började höra låten "End of the world" medan jag gav min nya son en telefon att bygga med och tänkte på alla val jag gjorde och inte gjorde.
Har dåligt samvete som svek Paladin Danse. Och även lite sonen, men han har ju noll förståelse för min sits och för människorna där ute.
Slutet gott, allting gott typ. Bor med Piper och min "son" i Sanctuary med hund och en arg svart minuteman som surar över civila dödsoffer på institutet.
Kanske ska börja bygga saker mer ordentligt.
Satan!
Rutan var tydligen öppen, såg bara första raden dock
När jag ändå är här, hur kommer det sig att spelet oftast buggar/glitchar under omladdningar av sparfiler?
Ingenting där, save, dör, laddar om, kameran helt innanför skallen bakom ögonen!
Xbox One.
Senast redigerad av Sakrasonto 2015-11-15 kl. 23:59.
Bra fråga, vissa av mina settlers gör jobbet, undrat över om man sagt åt dom tidigare på fyllan (minneslucka) happiness är nu på väg till 70, det borde anses ok. defensiv 20,, väntar på raids a la isis, har jag byggt för bra försvar, strategiskt utlagda turrents?
Jag har vart bortrest och kunde inte börja spela Fallout förrän idag, någon som känner till några hjälpsamma eller bra moddar som släppts? Grafikmoddar?