Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-15, 21:27
  #241
Avstängd
Frank.Einsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt
Vaddå samma misstag?

Vi skall stänga ute islam från Europa och tvångsassimilera dom som blir kvar här.

Dom får gärna fortsätta festen i UAE, Iran, Saudi Arabien, Pakistan, och dylika mysiga platser.

Berätta gärna lite om framgångsrika erfarenheter av tvångsassimilation.
Citera
2015-11-15, 21:30
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ucanbe
Du verkar vara helt immun mot fakta och resonemang.
Självklart ska man bekämpa förtryck, men förtryck hittas överallt. Oberoende av Islam. Religioner överhuvudtaget har ingen framtid i vårt samhälle, de baseras på uråldriga texter och idéer. Dock växer religion alltid starkare under extrema förhållanden. Krig, svält och förtryck ökar människors behov av hopp och någon/något som guidar dem. Vi blev av med kristendom i Sverige, och det var inte genom att riva alla kyrkor och starta krig mellan kristna och ateister. Den försvann för att ingen behövde den längre.

Videon du länkade kan vara den mest vinklade jag har sett på länge. Inte bara lägger man ord i munnen på honom utan man klipper också mitt i meningar för att man inte ska få hela sammanhanget. Vet inte vem politikern är men i Sverige finns det bra många fler SD politiker som gör bort sig än muslimska. Idioter finns överallt, på vissa ställen mer än andra.


Med andra ord : denna video är redigerad precis som våra nyhetsinslag på SVT...

Waberi blev obekväm för moderaterna för att de faktiskt inte gick att bortförklara det han sagt. Du kan leta reda på den fullsa intervjun. Den är tradig som fan men det tar inte udden av det han säger.

Waberi Vill ha ett samhälle med traditionell MENA kvinnosyn, ett samhälle där Sharia gäller för muslimer.. och troligtvis helst beskatta icke muslimer men det behöver han ju inte , det sköter staten åt honom redan...

Denna idiot satte (M) i försvarsutskottet där han på 4 år inte åstadkom någonting! en sann politikerparasit.

Moderaternas placering av islamister i riksdagen startade den process som fick mig för evigt att lämna moderaterna...
__________________
Senast redigerad av obisvenkanobi 2015-11-15 kl. 21:34.
Citera
2015-11-15, 21:31
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
http://avpixlat.info/2015/11/14/isla...i-vastvarlden/

Generalisera much? Jag är medveten om att många muslimer stödjer Islamskt styre och annan extremism som går emot västerländska värderingar, men detta är inte lösningen. Det Mats förespråkar utgår jag från är straffbart under hets mot folkgrupp, oavsett hur många gånger den lagen används fel (läs: skämta om somalier).

Vet inte om det är rätt forumdel, mod får flytta om det behövs. Är det citerade från Mats okej i vårt samhälle, eller går han för långt när han generaliserar så vilt?

Har två tankebanor som liknar varandra ganska mycket.

1. Nej jag tror inte på det här. Muslimer finns det gott om i Sverige och de kan träffa varandra även om de inte har någon moske. Att muslimer måste börja träffa varandra mer informellt frambringar knappast någon sund utveckling. Nu har svenska folket röstat för en stor muslimsk befolkning, och då ska de ha det, kan man tycka. Därtill har vi röstat fram en regering som aktivt hjälp till att destabilisera Mellanöstern och gött terrorister. Att sedan börja gnälla på det allmänna livsmönstret bland alla muslimer som kommer hit efter all skit vi bidragit med att skapa är det bara löjeväckande.

2. Kanske är ändå, trots allt, den bästa lösningen för framtiden, att stänga kiosken för islam i Sverige. Men jag tvivlar starkt på detta och man kan inte förbjuda tankar. Vi har som sagt en hel del muslimer i landet redan. Att förbjuda deras religion efter att vi varit med/samtyckt över förstörelsen av Mellanöstern med USA torde ju detta, i vissa muslimers ögon förefalla fegt och ynkligt, vilket inte är konstigt. Detta skapar ett större förakt för Sverige bland muslimer som ännu inte är så pass radikala att de kan bedömas ligga i riskzonen.

Samtidigt har svenska folket aldrig tillfrågats om de ville stödja USA:s krig, eller om invandringen generellt. Dock kunde folk gått ut och protesterat, de har de inte gjort. De kunde genomfört större aktioner och projekt, men det ville de inte, därför att de flesta röstar på 7-klövern. Står man inte upp för sina egna intressen kan man inte räkna med att få respekt från andra. Tycker därför att det rent generellt framstår som patetiskt att blint bara kasta skit på alla muslimer och all islam. Mats Dagerlind har emellertid kämpat för sin sak länge och vågat stå upp mot etablissemanget så nog respekterar jag honom i det här fallet, men jag tycker han är fel ute. Samtliga imamer kunde kanske istället få svära vid sin Gud inför vittnen, att de tar avstånd från all terrorism, gör de inte det utvisas dem. Sedan om problemen eskalerar får man successivt gå hårdare fram + att vi kan erbjuda feta återvandrings-bidrag samtidigt som vi stryper invandringen.

Svåra frågor, Mats kom inte med svaret.
Citera
2015-11-15, 21:35
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
Kan du ge ett exempel på det motsatta förhållandet?

Du blandar påstående och fråga i ett, i sann svensk mediadravel anda. Detta är inte argumentation.

Du låter påskina att ett mångkulturellt samhälle är bättre än ett homogent och vältrar över bevisbördan på din opponent! Bedrövlig argumentation. Slughet är den lågbegåvades vapen...

Du agiterar inte framför din vanliga publik av små tillbedjande akolyter här. Kom med bättre argument eller håll käft!

Jag tror du får läsa inläggen igen, du har antingen läst fel eller så tar det kanske bara lite extra tid för dig att förstå. Det är ok.

Jag anser att ett mångkulturellt samhälle är bättre, om någon sedan säger att det är felaktigt så får man väl ha någon sorts grund för detta? Jag anser att homogena samhällen inte fungerar i modern tid och baserar det på flertal saker, exempelvis att länder med diktatur och förtryck ofta är relativt homogena och att om länder inte tillåtit mångkultur så hade vi inte lika enkelt kunnat importera den kunskapen som vi har idag.


Nu travar du in på din höga häst och klagar på min argumentation samt gör påståenden om mig som person, helt utan att tillföra någonting som har med diskussionen att göra. Att du säger att någon inte ska uttrycka sina åsikter för att dem inte framförs enligt ditt tyckande är inte förvånande, men då detta är ett forum och du inte tillför någonting till diskussionen så kanske du borde fundera på att sitta tyst och låta andra likasinnade föra din talan.
Citera
2015-11-15, 21:41
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ucanbe
Jag har gått i skolan, och umgåtts med, flertal muslimer och det har aldrig skett någon "kulturkrock". Vi var alla vettiga människor som respekterade varandras åsikter. Ville jag äta gris så sket dem fullständigt i det och ville dem be till en gud som inte finns så inte fan bryr jag mig? Så är det för de flesta muslimer, och de flesta ateister också. Problemen uppstår när vi låter dem empatilösa idioterna föra våran talan. När vi låter Isis tala för 1.5 miljarder människor. Då uppstår en krock, ja.
Jag vill i alla fall inte vara en del av dem som låter grottmänniskorna föra min talan.


"Varför ska vi ge dem en bättre framtid?"
Vi behöver inte ge muslimer någonting, de klarar sig bra själva. Sen borde vi ju hjälpa flyktingar (mestadels dem som är kvar i närområdet). Vad vi INTE borde göra är att starta något oprovocerat krig mot alla världens muslimer, tro mig, det är inte ett krig någon kommer att vinna.


Att rikta blicken mot backen och inte stå upp för din rättigheter kommer bara att leda till din undergång.

Jag har en vän som också hade muslimska kompisar.. trodde han... De spelade fotboll och umgicks tills en dag hans kompisar kom på att han var " svenne" och misshandlade honom för att det var kul...

Alla har vi upplevelser... gratulerar att du hade en trevlig sådan...

Jag jobbar med muslimer från andra världsdelar än MENA och det är helt annorlunda.. Muslimer från Sri Lanka t.e.x. går det att ha en vettig dialog med enligt min uppfattning...

Jag anser att folk från MENA området skall vara totalportade från Sverige.. om de inte kan visa att de är välutbildade och har färdigheter som efterfrågas...
Citera
2015-11-15, 21:41
  #246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ucanbe
Jag tror du får läsa inläggen igen, du har antingen läst fel eller så tar det kanske bara lite extra tid för dig att förstå. Det är ok.

Jag anser att ett mångkulturellt samhälle är bättre, om någon sedan säger att det är felaktigt så får man väl ha någon sorts grund för detta? Jag anser att homogena samhällen inte fungerar i modern tid och baserar det på flertal saker, exempelvis att länder med diktatur och förtryck ofta är relativt homogena och att om länder inte tillåtit mångkultur så hade vi inte lika enkelt kunnat importera den kunskapen som vi har idag.


Nu travar du in på din höga häst och klagar på min argumentation samt gör påståenden om mig som person, helt utan att tillföra någonting som har med diskussionen att göra. Att du säger att någon inte ska uttrycka sina åsikter för att dem inte framförs enligt ditt tyckande är inte förvånande, men då detta är ett forum och du inte tillför någonting till diskussionen så kanske du borde fundera på att sitta tyst och låta andra likasinnade föra din talan.

Vad var fel i mitt påstående om din argumentationsteknik? du försöker återigen flytta fokus... Det fungerar inte här. Du har inga argument/bevis för ett mångkulturellt samhälle DU TYCKER att det bättre än ett homogent samhälle! och det är din rätt få tycka! Jag anser dock ett mångkulturellt samhälle är långt i från problemfritt och kan inte skriva under på att det skulle vara bättre än ett mer homogent sådant.


Och vilka påståenden gör jag om dig ? att du står i din ring av akolyter och predikar?

Jag tror faktiskt det är så... Du rör dig troligtvis i en miljö där alla tycker som du och du aldrig får mothugg om du känner dig så sårad av min beskrivning...
__________________
Senast redigerad av obisvenkanobi 2015-11-15 kl. 21:52.
Citera
2015-11-15, 21:48
  #247
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Är du muslim? Tror du att "du" (ska väl tolkas som flickans far) väljer make till sin dotter? Detta är Sverige och där är det flickorna själva som väljer.

Ja, och hur går det tycker du för dig och för svenska folket?
Citera
2015-11-15, 21:48
  #248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Trams, just nu finns det 400 miljoner muslimska "individer" enligt undersökningar som stödjer IS härjningar. Det handlar inte om en liten klick galningar utan om en folkskara som motsvarar 40 st Sverige.

Mest seriösa undersökning jag kan hitta säger att ca 10% ger något stöd till ISIS men de flesta muslimer är negativa.

http://english.dohainstitute.org/con...7-87f6b1ceba9b


Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
När det gäller muslimer är det i allra högsta grad befogat att generalisera, inte minst för att man enligt deras tro inte kan kalla sig muslim om man inte till 100% underkastar sig Allah och koranens ord.

Vad står då i koranen? Jo, till punkt och pricka det IS sysslar med just nu i bla. Frankrike.

Står det i koranen att man får göra självmordsdåd mot oskyldiga?
Var då?

Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Det finns inga "vanliga fredliga muslimer" - det är en myt. Det finns givetvis kulturella muslimer som är uppväxt i ett muslimskt land men som skiter i koranen och kan bete sig normalt.

Är man däremot en troende muslim är man en fundamentalist utan undantag och står bakom allt ifrån stening av otrogna kvinnor till mördande av icke-muslimer.

De 85% som inte stödjer ISIS har ju tydligen en annan syn på islam.

Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Är det inte hög tid att folk slutar vara så förbannat naiva och slutar tro på massmedias bild om "fredens religion"? Eller måste fler bli mördade?

Det finns bara ett sätt att skydda sig från islams terrorvälde och det är att stänga gränsen för samtliga muslimer, utvisa samtliga muslimer och förbjuda utövande av islam inom hela Europa.

Trams som Mona Sahlins telefonlinje för återvändande jihadister är som att försöka släcka en skogsbrand med vattenpistol.

Vad jag inte fattar är vi vet det KOMMER bli fler terrorattentat. Detta är väntat, och det KOMMER bli terrorattentat i Sverige också. Detta gör dock inte muslimer som grupp blir värre. Muslimer är inte en kollektiv grupp där 99 personer bär skuld för vad 1 person gör, t.ex. Ingen poäng att överreagera.

Däremot är gruppen "unga arga muslimer" ett problem mot samhället, och den hejdlösa invandringen spär på problemet. Vi har dock olika åsikter i vad som är problemets orsak. Du anser att det är "islam", medan jag skulle säga det beror på kulturella skillnad , där koranen visserligen är en del. Hurudproblemet är att muslimer är dömda till utanförskap pga sin religion och kultur. Koranen är ingen våldsmanual, men den avråder från integration och uppmanar till elitismmentalitet. Häri ligger problemet, skulle jag säga.
Vi ser inga direkta tecken på att detta kommer ändra sig heller.
Citera
2015-11-15, 21:51
  #249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Berätta gärna lite om framgångsrika erfarenheter av tvångsassimilation.

Tänk lite själv, och spela inte dum.

Det är bara att ta dagens svenska socialpolitik och missgynna muslimerna istället för som idag missgynna ursprungsbefolkningen. Gör samma sak som vi redan gör idag fast byt målgrupp.
Citera
2015-11-15, 21:54
  #250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
Med andra ord : denna video är redigerad precis som våra nyhetsinslag på SVT...

Waberi blev obekväm för moderaterna för att de faktiskt inte gick att bortförklara det han sagt. Du kan leta reda på den fullsa intervjun. Den är tradig som fan men det tar inte udden av det han säger.

Waberi Vill ha ett samhälle med traditionell MENA kvinnosyn, ett samhälle där Sharia gäller för muslimer.. och troligtvis helst beskatta icke muslimer men det behöver han ju inte , det sköter staten åt honom redan...

Denna idiot satte (M) i försvarsutskottet där han på 4 år inte åstadkom någonting! en sann politikerparasit.

Moderaternas placering av islamister i riksdagen startade den process som fick mig för evigt att lämna moderaterna...

Som jag sa, idioter finns överallt. Jag kan länka flertal Sverigedemokrater som är minst like korkade och konservativa. Jag kan säkerligen också länka flertalet ateister i samma kategori. Att en muslim tycker något betyder inte att alla tycker så. Du letar uppenbarligen endast efter negativa sidor av Islam, och då kommer du garanterat att hitta dem. Det är sådana som du som låter Isis tala för 1/7 av jordens befolkning. Tyvärr är det sådana som mig som låter 26% av vår befolkningen föra debatten i hela Sverige.
Citera
2015-11-15, 21:54
  #251
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ucanbe
Problemen uppstår när vi låter dem empatilösa idioterna föra våran talan. När vi låter Isis tala för 1.5 miljarder människor. Då uppstår en krock, ja.
Jag vill i alla fall inte vara en del av dem som låter grottmänniskorna föra min talan.

Muslimerna själv verkar inte ha något emot att IS för deras talan. Det väller ju inte direkt in fördömanden och kondoleanser från muslimer. Precis som det inte heller gjorde efter Charlie Hebdo. Eller 9/11. And the list goes on.
__________________
Senast redigerad av boll-svante 2015-11-15 kl. 21:58.
Citera
2015-11-15, 21:59
  #252
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Islam är i sin natur parasitisk. De har aldrig av egen kraft skapat civilisationer utan besegrat högstående civilisationer främst genom barnvagnen.
Det är inte en slump att de gamla antika civilisationerna gick under när islam slutligen utsträckte sig över hela Mellanöstern.

Hur menar du att andra civilisationer skapades? Förutom barnafödande och krigföring?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback