2015-11-15, 21:43
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Fortfarande oklart om det funna passet tillhör terrorsten eller inte. Enligt en anonym fransk källa med insyn ska fingeravtrycken stämma. Samtidigt finns det tvivel om passet är äkta.

http://www.sueddeutsche.de/politik/a...dion-1.2738716

Att fingeravtryck stämplade i Grekland, stämmer ihop med passet/fingeravtryck som påträffats intill gärningsman, bekräftar egentligen bara mitt tidigare inlägg om att attentatsman bär passet ihop med sitt bombbälte. Det är meningen att ID ska göras.
Citera
2015-11-15, 21:44
Medlem
GodModes avatar
På nyheterna säger de att händelsen hyllas på nätet. Finns de länkar till det eller screenshot?
Citera
2015-11-15, 21:44
Bannlyst
15.000 mennesker i København mindes franske ofre

http://www.avisen.dk/15000-mennesker...re_355351.aspx
Citera
2015-11-15, 21:46
Medlem
Sweederssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PNF
Och vad skulle vara ett mer symbolisk motiv än att attackera en spelning av ett Israel-vänligt band?

Nä, det är väl extra lyckat men jag tror bara inte att attentatet var riktat mot bandet. I deras ögon vimlar det väl av "Israel-vänliga" band. Tror att attentaten var planerade långt innan och inte upplagt efter bandets turnéschema, alltså inte det huvudsakliga målet men en lyckad slump i attentatsmännens ögon. Men jag kan ha fel. Men de kan också attackerat random ställen som samlat många unga människor som är ute och lever ett syndfullt leverne...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNero
Länk till detta?

Såg det på aktuellt som var vid 21
Citera
Medlem
abberiks avatar
Någon som vet mer om falskalarmet?
en fågel viskade i mitt öra att /b/ och "trips decides" var inblandat
Citera
2015-11-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Kan någon förklara för mig, en gång för alla, varför USA, Ryssland och flera andra länder inte bara går ihop och gör slut på ISIS när de har kapaticeten till att göra det? Eller måste det här ske så sakta som det gör?

USA har väll ingen direkt vinning i att skicka trupper o göra slut på ISIS. Finns ingen olja eller dylikt vilket gör att dom är passiva fram tills deras intressen påverkas.
Citera
2015-11-15, 21:50
Medlem
näverläppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PNF
Motivet till val av plats är nog enklare än så. Här hetsar sångaren i bandet mot kritikerna av deras ställningstagande för Israel på en spelning i Tel Aviv.

https://www.youtube.com/watch?v=7R5sQSrYIgA

Fan vad makabert det såg ut i slutet av den där videon när sångaren "låtsasskjuter" mot publiken med sin gitarr
Citera
2015-11-15, 21:50
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Kan någon förklara för mig, en gång för alla, varför USA, Ryssland och flera andra länder inte bara går ihop och gör slut på ISIS när de har kapaticeten till att göra det? Eller måste det här ske så sakta som det gör?

Det var en snubbe från FOI på Agenda i Svt2 just nu som förklarade det hela ganska bra.
Rekommenderar dig att kolla på Svt play och lyssna på honom, 21.27 in i programmet.
Citera
2015-11-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
En sak jag inte förstår vad är problemet med att bekämpa IS de åker för fan runt i pickups med nån jävla mounted machinegun på. Skulle dessa vara svåra mål? Och deras ledare måste ha en jävla tur som överlever ständiga attacker mot dennes konvoy av pickups från toyota?

Ledarna är nog snäppet fegare än äckelimamerna som hjärntvättar dumma ghettobarn runt om i europa, dvs dom gömmer sig i nån källare i Raqqa eller i nån grotta och gör noll smutsjobb. Det skulle ge mycket större utdelning att börja låta dessa möta sina 72 oskulder istället för unga idioter, men som sagt svårt fega är dom.
Citera
2015-11-15, 21:53
Medlem
Ashheehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abberik
Någon som vet mer om falskalarmet?
en fågel viskade i mitt öra att /b/ och "trips decides" var inblandat

http://i.4cdn.org/b/1447620351800.png
Citera
2015-11-15, 22:03
Medlem