2015-11-15, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Då kanske det är dags att titta lite närmare på avd. innebrända kvinnor i olika länder..?

Nu kommenterade jag bara detta fall.
2015-11-15, 00:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
Jag har kollat bilden med Photoshop där jag förstorat bilden med olika filter.
OCH...helt klart ser spåren rätt färska ut.
Om det hade regnat så hade spåren inte varit så tydliga.
Något stämmer inte...
Varför står det två dunkar med tvåtaktsbränsle i en bod som inte är använd på 8 år?
Fup sidan 850
"Under bordet låg rester av plast,en 5 liters dunk med tvåtaktsbränsle (enligt etikett),"
"Över kroppen låg flera klädesplagg och framför skåpet på bänken stod en 20 liters plastdunk med tvåtaktsbränsle (enligt etikett)"

Den lilla dunken innanför dörren, (den dom skriver om som under bordet vilket den inte är men nära bordet), ser inte dammig ut vilket den borde vara om den hade stått där i 8 år.
Den stor dunken framför skåpen går inte att avgöra mycket från men den ser heller inte dammig ut och etiketten är inte blekt.
Har Nerijus tagit dit dom dunkarna nyligen i syfte att tända på brasan?
Senast redigerad av Timeout 2015-11-15 kl. 00:54.
2015-11-15, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hemligt. Men i förtroende ska jag avslöja det.

Tackar för den hemligheten.
Du som vill vara lite ifrågasättande till FUP och driva lite egna teorier, ska få ett litet köttben att gnaga på. Varför lystes LH via interpol?
2015-11-15, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Något stämmer inte...
Varför står det två dunkar med tvåtaktsbränsle i en bod som inte är använd på 8 år?
Fup sidan 850
"Under bordet låg rester av plast,en 5 liters dunk med tvåtaktsbränsle (enligt etikett),"
"Över kroppen låg flera klädesplagg och framför skåpet på bänken stod en 20 liters plastdunk med
tvåtaktsbränsle (enligt etikett)"

Den lilla dunken innanför dörren, (den dom skriver om som under bordet vilket den inte är men nära bordet), ser inte dammig ut vilket den borde vara om den hade stått där i 8 år.
Den stor dunken framför skåpen går inte att avgöra mycket från men den ser heller inte dammig ut och etiketten är inte blekt.

Om han 14.30 körde till Martorp med hjullastaren för att "fösa" ihop rishögen hade han rimligen tänkt även nästa steg.
2015-11-15, 00:54
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ställdes den tillbaka alls? Osäker. Men den stod vid ladan på tidig måndag morgon vid arbetsmötet.

Källa på det ?
2015-11-15, 00:57
Bannlyst
Citat:
Något stämmer inte...
Fup sidan 850
"Över kroppen låg flera klädesplagg och framför skåpet på bänken stod en 20 liters plastdunk med
tvåtaktsbränsle (enligt etikett)"

JA BRA Fråga.
Jag vet att ska man elda upp skräp och bråte så brukar 2 takts bensin vara lämpligast då den innehåller viss del olja och ger högre temp: och bättre förbränning på djupet.
2015-11-15, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Fynd G089: Tre snören, snara, satt runt målsägandes hals, tilläggsprotokoll, sid 19. 63, 33 resp. 30 cm långa. Ingen knut syns på snörena. Slutsats, snaran klipptes upp i knuten, och alla spår av den försvann. Tre snörstumpar återstod. Antagande, stumparna på 30 och 33 cm satt runt målsägandes hals, stumpen på 63 cm gick upp till röret. 30 cm är ett litet kragmått på en 17-årig tjej, t.o.m. om någon drog åt. Omöjligt att någon drog åt först och sedan knöt. Alltså var det en löpsnara som drogs åt vid hängningen.

Jag har sett precis det du talar om och ser en 180 gradersböj mitt i bild. Det är därför jag är så enveten med mitt lärkhuvud. Det finns också en 90 gradersböj men den tillskriver jag snörets tidigare liv runt en bal.
Snöret från diskbänken har en knut som ser ut som en vävarknut. Det är exakt samma knut som pålstek bara med en annan tillblivelsehistoria lämpad för maskinell knytning. Kan kanske vara "originalknuten" i just den balen.
2015-11-15, 01:13
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
JA BRA Fråga.
Jag vet att ska man elda upp skräp och bråte så brukar 2 takts bensin vara lämpligast då den innehåller viss del olja och ger högre temp: och bättre förbränning på djupet.
En ännu bättre fråga är varför det ligger tomma dunkar i rishögen... och så står 2 dunkar i boden?!
Min slutsats av det är att dunkarna i boden inte var tomma.

Fup sid 836
Rishögen var belägen cirka 20 meter sydöst om arbetsboden. I rishögen, som var cirka 2 meter hög, låg förutom träkvistar och ris även diverse skräp i form av kartonger, plankor, tomma bränsledunkar, odlingskrukor m.m. På baksidan och runtom sidorna på rishögen fanns en vattensamling som var cirka 40 – 80 cm bred.

Någon form av maskin är använd för att få högen 2 meter hög och så pass ihoptryckt som den är.
2015-11-15, 01:18
Bannlyst
Citat:
En ännu bättre fråga är varför det ligger tomma dunkar i rishögen... och så står 2 dunkar i boden?!
Min slutsats av det är att dunkarna i boden inte var tomma.

Fup sid 836
Rishögen var belägen cirka 20 meter sydöst om arbetsboden. I rishögen, som var cirka 2 meter hög, låg förutom träkvistar och ris även diverse skräp i form av kartonger, plankor, tomma bränsledunkar, odlingskrukor m.m. På baksidan och runtom sidorna på rishögen fanns en vattensamling som var cirka 40 – 80 cm bred.

Någon form av maskin är använd för att få högen 2 meter hög och så pass ihoptryckt som den är.

Så som du samtalar, låter det troligt att en lämplig maskin används för att fösa ihop allt till en ordentlig hög, för att man har för AVSIKT att elda upp NÅGOT!
2015-11-15, 01:23
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Då kanske det är dags att titta lite närmare på avd. innebrända kvinnor i olika länder..?

Ja, verkar förnuftigt att man ska se över hans bakgrund och de platser han bott på tidigare. Är inte omöjligt att man finner en eller flera oförklarliga bränder.
2015-11-15, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja, verkar förnuftigt att man ska se över hans bakgrund och de platser han bott på tidigare. Är inte omöjligt att man finner en eller flera oförklarliga bränder.

Rätt tänkt...det svåra blir BEVISEN.
Alla platser NB varit på bör undersökas.
Och Då menar jag även hela Blomberg - Martorp - Skövde området.
Om något kan kopplas till liknade händelse.
Vad hände med Helen ifrån Skövde för snart 20 år sedan.
Då var inte NB aktuell.
Men....kanske någon i området.
Jag tänker åt ett speciellt håll som kanske är långsökt, men jag är inte främmande för att fördjupa frågan.
2015-11-15, 01:38
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Jag hittade en bild på rishögen i fup, sid 878, tagen framifrån och han kan ha använt lastaren för att skjuta ihop högen. Spåren efter hjul syns väldigt tydligt och verkar färska.

Tyvärr hann Nerijus inte elda för det blåste för hårt och det blev ett väldans pådrag.
Där syns tydliga hjulspår och det har inte regnat i dom heller! Neijus ville ju har regn så folk skulle sluta söka men han hade kanske lite annan mening med regnet också... Spår utplånas och han kunde tända på högen i regnet!
Jackan och hjälmen är instoppade i högen på baksidan nertill.

https://minfil.org/P0w4kdbdbc/Rish_gen_sp_r.jpg

Edit: Fler bilder i fup på rishögen från sida 834 och framåt. Det är nyligen kört där med ett större fordon... typ lastaren.

Av intresse:

FUP 838
På bilden av rishögen; på toppen av rishögen ligger 3 röda plast dunkar likadana som de 2 röda plast dunkar som stod inne i boden där Lisa hittades, se foto FUP 848 !

Så VEM är det som använder dessa röda plast dunkar ???
För det pekar ju på att denna samma person också använder boden eftersom det fanns 2 av samma sorts röda dunkar därinne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in