Citat:
Ursprungligen postat av
PeoFallmo
En som varit död i några minuter luktar inte lik. Står i FUP.
Därför hittas inget i bilen heller.
Troligen inlindad i plast som slängts efteråt.
Angående att det tyder på att Lisa aldrig var i ladan eller slaktrummet:
Ja men det var också en vanlig spårhund där som anlände den 7 Juni ca kl.23:30 bara 5 timmar efter Lisa försvann och då skulle hon enligt åklagarens händelsesförlopp ha varit i både ladan och slaktrummet, och ändå markerade spårhunden ju varken i ladan eller slaktrummet (utom för NBs bajs)
Den hittade heller inte varken handsken eller örhängen i ladan ej heller örhänget i slaktrummet.
Den visade enbart något intresse i ett garage liknande rum där golvet var tomt på föremå + i lilla ladan som ligger väster om/ bakom stora ladan men markerade inte.
Låter ju inte precis som om att Lisa överfallits, släpats genom ladan och mördats i slaktrummet, eller vad tycker ni?
Här kan ni läsa en beskrivning av hela söket med spårhunden kvällen den 7 Juni:
FUP 15 + 16
Initiala närsök runt caféet vid Blomberg, Källby.
Jag, Pa Magnus Stenlilja i SHO 53-9710, blev under söndag kväll 2015-06-07 beordrad av
RKC till Källby med anledning av ett försvinnande. Händelsen som larmades ut var att en
17-årig tjej inte kommit hem efter avslutat arbetspass på caféet vi Blomberg, Källby. Pappan
meddelade att han återfunnit tjejens moped som stod kvar vid caféet med tändningsnycklarna
i tändningslåset.
Jag anlände ca kl.23:30 till platsen, där mötte en IGV-patrull samt pappan upp. Pappan
förklarade att han flyttat på mopeden ca 10m när han anlände. Mopeden stod nu parkerad
intill caféets huskropp, baksidan av fastigheten. Jag tog ut tjänstehunden och påbörjade ett
spårsök runt platsen där mopeden tidigare anträffats av pappan. Jag slog en ring runt
mopeden med hunden och fick inget förhöjt spårintresse av hunden förutom till den plats där
mopeden nu var parkerad. Jag slog då en större cirkel med hunden runt sista
mopedpositionen, ca 100-150 meter i diameter. Inget spårupptag alls.
Sökte då med mer fokus mot caféets baksida och de fastigheter som låg där. Jag gick igenom alla utrymmen på tomterna intill på baksidan av caféet, inget av intresse påträffades. Vare sig spår eller föremål.
När jag kom upp till kraftledningsgatan som gick mellan åkern och vägen upp till herrgården
så blev hunden mer intensiv och hade ett förhöjt intresse. Dock påträffade jag inget av
intresse och hunden markerade inget heller så jag fortsatte vidare. Jag sökte igenom flera
fastigheter på caféets baksida bland annat ett ödehus på en tomt rakt bakom caféet. Även en
stenfastighet på andra sidan vägen upp mot herrgården genomsöktes, inget anträffat.
Jag tog sedan en kortare paus innan tjänstehunden och jag påbörjade genomsöka fastigheterna
mittemot caféet. Dessa fastigheter var lador, förråd mm.
I ladan mittemot gick jag in genom en större dörr som vette ut mot vägen. Väl inne höll jag
högervarv och sökte i alla skrymslen. Jag kröp ner under ett nybyggt raster eller sil av något
slag och sökte av hålutrymmet där. Jag tog mig upp så högt upp i ladan som det var görligt
utan att jag påträffade något. Hunden visade ej heller något särskilt intresse.
Från ingångsdörren där jag tidigare gick in fortsatte jag sedan vänster bort. Det var en mer
öppen lokal där det låg en hel del föremål på golvet. Hunden blev väldigt intresserad av en
tyghög intill ytterväggen. Under högen påträffades, vad jag tror, mänsklig avföring.
Vi fortsatte sedan in i ett utrymme längst till vänster, mot vägen till. Utrymmet därinne var
beklätt med kakel på vissa väggar. I utrymmet längst bort, ett större rum utformat nästan som
ett garage visade hunden ett förhöjt intresse mitt på golvet. Golvet var tomt på föremål men
dock så fortsatte hunden intensivt med sin nos att söka på golvet. Vi lämnade rummet utan
ytterligare åtgärd.
Den mindre ladan, rakt västerut från den större ladan sett, sökte vi sedan av. Längst in till
höger i ett lite större utrymme blev hunden intresserad utan att han markerade något. Dock
visade hunden samma intensitet som tidigare inne i den större ladan.
I tjänsten
Pa Magnus Stenlilja
PM, 2015-06-18