2015-11-14, 19:08
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Du är en idiot, även här bevisar du att du inte är kapabel att sätta en detalj in i ett sammanhang, tycker synd om dig,...

Nyckeln satt i därför att hon var på väg att åka men blev avbruten på något vis, tycker du att nyckeln i låste stödjer din andra idiotteori ?
Xenia diskuterar på en högre abstraktionsnivå som inte alla förstår. Ett tips är att alltid vara densamma, att inte vara en annan person på anonyma forum än i verkliga livet. Integritet gör att man ökar sina chanser när man tänker.

Självklart blev hon avbruten, men med föräldrarnas information i åtanke, är det mer rimligt att brottet inleddes vid mopeden än att hon frivilligt gick någonstans och lämnade nyckeln i.
2015-11-14, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Lisas anhöriga borde vara frustrerade över att inte få en mer detaljerad bild av vad som hände. Hur Lisa i ena stunden stod vid sin moped redo att åka hem för att i nästa stund hänga i ett plaströr långt inne i en ladugård på andra sidan av en vältrafikerad väg.

Anhöriga ska kanske inte klumpas ihop. SH var dessutom en av de som "pekade" på litauerna och han uttalade sig märkligt på rättegången. "Kan inte rekommendera det" om att dotter dött, litauerna satt och "myste" m m.
2015-11-14, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Vad ni krånglar till det. Det är väl inte så svårt att förstå vad som hände?

NB vet stängningsdags och åker till kaféet. Ser när tjejerna går åt var sitt håll. Det är slumpen som avgör att LH blir offret då hon går ensam åt det håll där NB har sin bil.
Här öppnar sig tillfället som gör brottet möjligt.

NB ser de andra lämna och konfronterar LH, troligtvis med samma fråga som till A dagen innan. LH går med NB över gatan till porten där bilen står. Porten är öppen och framme vid bilen går det fort. Ett slag eller knuff så är de inne i ladan utom synhåll. Sen är det bara NB som kan redogöra för de exakta förhållandena i ladan.

Vad gäller LHs ena handske kan hon ju tagit av den då innan hon kom in i ladan. Tappat den den i handgemänget.
Den andra har åkt av när NB drar av henne jackan.
Ev har hon haft båda handskarna på sig under inledningen av brottet vilket kan förklara varför inte LH hade något under naglarna till exempel.

Det här brottets svar står inte skrivet i stjärnorna iesho, det står i FUP.

Kanske du kan svara på varför det inte finns några besudlingar av Lisas kropp i ladan och varför hunden inte hittade spår av en kropps hantering 5 timmar efter den påstådda händelsen.
Ingen verkar vilja svara på detta. Du kanske kan?
2015-11-14, 19:13
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Xenia diskuterar på en högre abstraktionsnivå som inte alla förstår. Ett tips är att alltid vara densamma, att inte vara en annan person på anonyma forum än i verkliga livet. Integritet gör att man ökar sina chanser när man tänker.

Självklart blev hon avbruten, men med föräldrarnas information i åtanke, är det mer rimligt att brottet inleddes vid mopeden än att hon frivilligt gick någonstans och lämnade nyckeln i.

Men det är ju det det gör. Hon blir ju lurad i en fälla vid mopeden. Fällan slår igen vid ladan.
2015-11-14, 19:16
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Kanske du kan svara på varför det inte finns några besudlingar av Lisas kropp i ladan och varför hunden inte hittade spår av en kropps hantering 5 timmar efter den påstådda händelsen.
Ingen verkar vilja svara på detta. Du kanske kan?

En som varit död i några minuter luktar inte lik. Står i FUP.
Därför hittas inget i bilen heller.
Troligen inlindad i plast som slängts efteråt.
2015-11-14, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistress80
Hon tar ju iaf saftigt betalt för att försvara N.B till skillnad från XO, nopomil mfl

Tycker du? Med tanke på vad kändisadvokater tar (miljonbelopp) för mindre uppmärksammade fall än det här så är det rimligt eftersom IR har fått lägga orimligt mycket tid på att undersöka ett undermåligt utredningsmaterial och där hon har polis, åklagare och en mediamobb (+nätmobb) emot sig.

Jag är betydligt mer upprörd över vad denna undermåliga utredning har kostat. Och vad Skövdepolisen Grova brott kostar i förhållande vad de åstadkommer.
2015-11-14, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Jag kan inte finna något fel.

Beror det på att jag har tunnelseende, ser fallet på för känslomässigt vis eller
att jag kanske har något emot gästarbetare från Litauen (utan att jag själv vet det) eller VAD?

Är det någon annan som kan hitta något som är fel i dessa punkter? Om inte, är det dags att rensa lite i tråden och styra upp så att diskussionen faller inom ramen för trådens rubricering, samt inom ramen för "aktuella brott och kriminalfall." Lisa hittades mördad - detta är bekräftat och fastställt, vi har en man anhållen med tung bevisbörda mot sig. That´s it.

Det där stämmer helt med innehållet i den robusta FUP som ligger till grund för NB-åtalet för MORD på Lisa Holm.

Ser fram emot TR-domen på tisdag. Utgår dock för att den kommer att överklagas. Visst får ny bevisning då tillföras?
2015-11-14, 19:21
Medlem
Citat:
Här handlar det om att gå 15 meter bort från mopeden. Inte att lämna området med nyckeln i.
Det är skillnad.

Det är inte vad SH har beskrivit. Lisa låste t o m moppen i garaget.
Detta är en utav de många oförklarliga delarna i fupen.
2015-11-14, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Alltså du måste ha missförstått mig om du tror att jag skulle oroa mig för äcklet som tog livet av Lisa på det vidrigaste sätt man kan föreställa sig. Åh nej. Jag vill inte att något ska hända honom i häktet så att han inte får möjlighet att ruttna på livstid i fängelse bara. Där ligger min omtanke om hans säkerhet ang tidigare länkad artikel. Jag tycker nämligen inte han ska komma undan så enkelt som att han själv går och hänger sig i en snara, rep, snöre eller tråd eller bli ihjälslagen av någon annan. Döden känns som ett milt straff när det gäller N.

Sen att vi inte har samma åsikt huruvida anstalter är en trevlig miljö eller inte må så vara, men jag uppskattar dina reflektioner och inlägg.

Förlåt, jag missförstod dig. Det var slarv när jag läste ditt inlägg.

Det är som du skriver vore det alldelses för lätt om denne mördare kunde ta sitt eget liv. Men vid närmare eftertanke tror jag risken är liten. Alla mördare uppskattar livet, sitt eget liv. Det visar iakttagelser, på alla de mördare som sitter i fängelse för liknade brott.

Äcklet Eklund går till domstol och får skadestånd så fort någon petar på honom. Paradoxen är att de själva uppskattar livet och vill fortsätta leva till varje pris. Fångar sitter på death row, isolerade år efter år medan de överklagar sina dödsstraff. För de har en vilja att leva, oavsett var de tillbringar sina liv, trots att de inte värdesatte andra människors liv.

Min tanke är att denne Litauer kommer trivas med de rutiner ett fängelse har. Hans liv går ut på att bli mätt. Dessutom så finns det fler idioter än Inger Rönnbäck som kommer knyta vänskapsband med honom och "tro" på honom. Sista idioten är inte född och denna tråds troll visar på att Litauern inte kommer vara ensam. Sverige är fullt av kåta och galna fruntimmer.
2015-11-14, 19:22
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Tycker du? Med tanke på vad kändisadvokater tar (miljonbelopp) för mindre uppmärksammade fall än det här så är det rimligt eftersom IR har fått lägga orimligt mycket tid på att undersöka ett undermåligt utredningsmaterial och där hon har polis, åklagare och en mediamobb (+nätmobb) emot sig.

Jag är betydligt mer upprörd över vad denna undermåliga utredning har kostat. Och vad Skövdepolisen Grova brott kostar i förhållande vad de åstadkommer.

Stackars Rönnbäckskan. Att hon var inkompetent för ett så här medialt uppmärksammat mål stod klart i ett tidigt skede. Och de så kallade "bevisen" som hon hittat i slasken lyste med sin frånvaro. Att dessutom kalla BO för "barnet" var bara en av alla bottennapp av denna landsortsadvokat som försvarat en hel del sexbrottslingar i sina dar.
2015-11-14, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Du är en idiot, även här bevisar du att du inte är kapabel att sätta en detalj in i ett sammanhang, tycker synd om dig,...

Nyckeln satt i därför att hon var på väg att åka men blev avbruten på något vis, tycker du att nyckeln i låste stödjer din andra idiotteori ?

Det kan du inte veta. Polisen undersökte inte moppen förrän efter ca 6 veckor. De kontrollerade inte bensinen och inte däcken. Denna undersökning tog endast en timme. Topsen undersöktes inte.
Det är inte fastställt att inte Lisa åkte iväg och att moppen kan ha körts tillbaka.

Det handlar endast om ett spekulerande.
2015-11-14, 19:27
Medlem
Citat:
Du gör det för krångligt. Det är enkelt, snabbt och ej märkbart för andra som är i närheten.
Läs hela händelseförloppet som det finns i FUP så är det inte svårare än så.

NB går över till LH innan hon hinner åka. Han frågar om vägen till X och ber LH visa på kartan vid bilen. Hon hänger sin påse på mopeden och går med.

Ja låter mycket rimligt. Jag tror han använt sig av samma tillvägagångssätt som med Adriana. Kart tricket. Lisa har snällt gått med och på väg till bilen förberett sig med att plocka av sig ena handsken för att lättare kunna peka på den karta hon förväntade sig få se. Sen gick allt mycket fort. N märker inte att L tappar den ena handsken i tumulten. Svinet utnyttjade en 17-årings godtrogna förhållningssätt . Adriana var äldre och anade snabbt oråd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in