Citat:
Ursprungligen postat av
birkaboo
Alltså du måste ha missförstått mig om du tror att jag skulle oroa mig för äcklet som tog livet av Lisa på det vidrigaste sätt man kan föreställa sig. Åh nej. Jag vill inte att något ska hända honom i häktet så att han inte får möjlighet att ruttna på livstid i fängelse bara. Där ligger min omtanke om hans säkerhet ang tidigare länkad artikel. Jag tycker nämligen inte han ska komma undan så enkelt som att han själv går och hänger sig i en snara, rep, snöre eller tråd eller bli ihjälslagen av någon annan. Döden känns som ett milt straff när det gäller N.
Sen att vi inte har samma åsikt huruvida anstalter är en trevlig miljö eller inte må så vara, men jag uppskattar dina reflektioner och inlägg.
Förlåt, jag missförstod dig. Det var slarv när jag läste ditt inlägg.
Det är som du skriver vore det alldelses för lätt om denne mördare kunde ta sitt eget liv. Men vid närmare eftertanke tror jag risken är liten. Alla mördare uppskattar livet, sitt eget liv. Det visar iakttagelser, på alla de mördare som sitter i fängelse för liknade brott.
Äcklet Eklund går till domstol och får skadestånd så fort någon petar på honom. Paradoxen är att de själva uppskattar livet och vill fortsätta leva till varje pris. Fångar sitter på
death row, isolerade år efter år medan de överklagar sina dödsstraff. För de har en vilja att leva, oavsett var de tillbringar sina liv, trots att de inte värdesatte andra människors liv.
Min tanke är att denne Litauer kommer trivas med de rutiner ett fängelse har. Hans liv går ut på att bli mätt. Dessutom så finns det fler idioter än Inger Rönnbäck som kommer knyta vänskapsband med honom och "tro" på honom. Sista idioten är inte född och denna tråds troll visar på att Litauern inte kommer vara ensam. Sverige är fullt av kåta och galna fruntimmer.