2015-11-14, 19:27
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Vad ni krånglar till det. Det är väl inte så svårt att förstå vad som hände?

NB vet stängningsdags och åker till kaféet. Ser när tjejerna går åt var sitt håll. Det är slumpen som avgör att LH blir offret då hon går ensam åt det håll där NB har sin bil.
Här öppnar sig tillfället som gör brottet möjligt.

NB ser de andra lämna och konfronterar LH, troligtvis med samma fråga som till A dagen innan. LH går med NB över gatan till porten där bilen står. Porten är öppen och framme vid bilen går det fort. Ett slag eller knuff så är de inne i ladan utom synhåll. Sen är det bara NB som kan redogöra för de exakta förhållandena i ladan.

Vad gäller LHs ena handske kan hon ju tagit av den då innan hon kom in i ladan. Tappat den den i handgemänget.
Den andra har åkt av när NB drar av henne jackan.
Ev har hon haft båda handskarna på sig under inledningen av brottet vilket kan förklara varför inte LH hade något under naglarna till exempel.

Det här brottets svar står inte skrivet i stjärnorna iesho, det står i FUP.
Den ena handsken hittades en bit innanför den stora öppningen i ladan.
Det stämmer ju rätt bra med att hon har tappat den i ett handgemäng när sen örhängen hittas på väg in till röret där hon enligt FUP har hängts upp.

I alla fall har vi som läser FUP den uppfattningen... men dom som är uppe i det blå tolkar den som fan läser bibeln
2015-11-14, 19:28
Medlem
Citat:
Var är den övertygande bevisningen om att LH aldrig var i ladan? Tala om det.

Frånvaro av besudlingar. Det är omöjligt att en kropp har hanterats som som åklagaren påstår utan att det blir omfattande besudlingar (som dessutom en hund reagerat på).
2015-11-14, 19:32
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Ja låter mycket rimligt. Jag tror han använt sig av samma tillvägagångssätt som med Adriana. Kart tricket. Lisa har snällt gått med och på väg till bilen förberett sig med att plocka av sig ena handsken för att lättare kunna peka på den karta hon förväntade sig få se. Sen gick allt mycket fort. N märker inte att L tappar den ena handsken i tumulten. Svinet utnyttjade en 17-årings godtrogna förhållningssätt . Adriana var äldre och anade snabbt oråd.

Ja, tror som du.

A kom undan med blotta förskräckelsen.
2015-11-14, 19:34
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Frånvaro av besudlingar. Det är omöjligt att en kropp har hanterats som som åklagaren påstår utan att det blir omfattande besudlingar (som dessutom en hund reagerat på).

Nej det är något som du tror att det är så det fungerar.
2015-11-14, 19:36
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Ja, precis så är det. Brottsrubriceringen är mord, absolut inget annat.
Är ett vansinnigt obehagligt sexualsadistmord - man mådde fan illa av att läsa i FUP.
Är en sak att ha funderingar och ifrågasättanden - det är positivt och hör till - men egna påhittade äckliga tokteorier hör inte hemma i diskussionen som handlar om MORDET på Lisa.
Nerijus är tveklöst skyldig, det förstår man. Det vi inte vet är detaljerna, exakt hur allt gick till.
Men, vill man verkligen veta kan man ju också undra?
Enligt FUP och rättegången är han skyldig... nu ska bara domen falla, förhoppningsvis livstid!

Vi vet massor från FUP. Den ena som kan ge oss detaljerna är Lisa och hon är tystad för alltid
Den andre är Nerijus och han lär aldrig erkänna och berätta för det är för skamfyllt.

Är också osäker på om jag vill veta alla groteska detaljer. Det jag hoppas på är att Lisa blev medvetslös väldigt snabbt och inte behövde lida så länge.
Lida fick hon och där måste sekunder och minuter ha varit långa som år.
Det gör förbannat ont att tänka på vad den unga tjejen fick utstå
2015-11-14, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
HAHAHAHAHAHAHHAHAA - det absolut roligaste som skrivits i denna tråd!

Så att vara absurd och verklighetsfrånvarande, sjukligt vrång, oetisk och fortsättningsvis rent jävla pucko är det samma som en hög abstraktionsnivå?!
Nu HAR klockorna stannat - likt denna tråds kvalité där galenskaperna uppmuntras.

Att frångå forumets TOPIC, att påstå sig veta mer än en rättsläkare som undersökt de döde inklusive kollat hur snarorna satt - det är inte abstrakt:

Det är absurt.

Rättsläkaren kan (sagt för vilken gång i ordningen?) inte uttala sig om dödsorsak. Han fick dessutom inte se snöret.

Rapportering från NLT
Som jag har skrivit i mitt protokoll på begäran av kriminaltekniker har jag inte själv gjort någon närmare besiktning på snaran.

Berkowitz säger "snara" trots att han inte vet att det är detta som Lisa hade runt halsen. Något som inte polisen rett ut. De verkar inte ens veta skillnaden på snara och anbringat snöre.
Riktigt ruggigt dåligt.
2015-11-14, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Nerijus själv antyder ju att han kan ha rengjort platsen.
Sida 1625 i FUP:

Citat:
Då, då gör jag en pil mot det rummet som du ritade här, och då är det där inne det kan
finnas sperma från dig?

Ja

Kan det finnas någon annanstans där?

Jag kan inte svara nu du vet, det var, det var för längesen

Mmm, i, i vad eller på vad ska det finnas eh, eh sperma?

Allt är rengjort du vet det är bara tegel, och väggar,

Mmm

…plattor, jag säger det var längesen, det var för längesen
Bannlyst
Men det hela är förundransvärt att NB haft en timme på sig att mörda och sen åker och handlar pizza utan att uttrycka några känslor på filmen och flera timmars förhör dag efter dag och ändå inte brutit ihop gör att jag tror att det inte är NB som är mördaren! Han är så dum att han sprider sitt DNA runt om men ändå så smart att han inte visar några känslor. Han har bra med otur men det är inte han som är mördaren!
Medlem
Citat:
Ja, tror som du.

A kom undan med blotta förskräckelsen.

Joggerskans vittnesmål:
Jag är fortfarande osäker på vem jag såg vid ladan men vem jag såg när jag var ute och sprang är jag inte längre osäker på
15:39, 29 October 2015
Jag vet inte vem jag såg den dagen men jag såg en av de. Jag har inte sett de bredvid varandra.

Hon kan inte se skillnad på bröderna och hon angav en annan bil dagen efter till Arne. Hon är inte trovärdig utan stärker faktiskt den kinnekullska syndabocksteorin.
2015-11-14, 19:45
Medlem
Citat:
Nej det är något som du tror att det är så det fungerar.

1. Kan en kropp hanteras i det utrymmet på det sättet utan att det ger omfattande besudlingar menar du?
2. Och stark lukt som ingen hund hade missat?
2015-11-14, 19:47
Medlem
LeeVans avatar
.

Så har då Inger Rönnbäck presenterat notan för sitt ”eminenta” försvar av NB. Det rabatterade paketpriset landade 903 000 sek. Har hon gjort sig förtjänt av den ”dagspenningen”?
2015-11-14, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosomalisk
Nerijus själv antyder ju att han kan ha rengjort platsen.
Sida 1625 i FUP:

Dessa besudlingar går inte att rengöra ifrån. Det är mycket rimligare att de sönderhackade, sporadiska och ologiska DNA-spåren är planterade.
Senast redigerad av nopomil 2015-11-14 kl. 19:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in