Citat:
Ursprungligen postat av
angladotter
"Han kan också ha slitit in Lisa i bilen på kafésidan, kört över vägen, stannat framför öppningen och dragit in henne i ladan. Helt enkelt använt sig av bilen för att få henne med över vägen utan risk för upptäckt."
En vilt kämpande Lisa hade högst troligt avsatt DNA, hårstrån, fibrer, fingeravtryck i bilen. Jag ser sen inte hur han skulle kunnat hålla fast henne och samtidigt framföra fordonet.
Alternativet är att ha dödad henne på plats - men mordets karaktär indikerar att han skulle förlusta sig och se henne lida. Halvstrypt innebär alldeles för stora risker i ett så tidigt skede.
Det enda återstående är att ha slagit henne medvetslös och packat in henne i bilen. Svårt att tro att detta inte skulle visa sig i skador vid obduktion - det kräver rejält trauma mot skallen och karateexpert tror jag inte han är.
Edit: Örhängena indikerar kamp direkt innanför dörren till vänster. Handsken likaså. Hon var vid medvetande och hjälmen satt inte på huvudet.
ÅK variant är i mitt tycke mer trolig. Lurad över vägen likt han försökte med Adriana, kan ha använt kniv då han tvingar in henne i ladan.