2015-11-14, 12:11
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Hur kan du se humor i det här din jävla idiot?
Dessutom lär det ju vara så att personen försöker ringa, så "leker med telefonen" är ju bara efterblivet att skriva.
Citera
2015-11-14, 12:11
Medlem
Qusimotos avatar
Finns det nå bilder på dom misstänkta?
Citera
2015-11-14, 12:12
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egenvektor
Flash:
En man gripen med en handgranat i bagaget på en flygplats vid london:

http://www.theladbible.com/articles/...security-alert
Hoppas inte de tänker slå till i fler europeiska huvudstäder. London vore i så fall det troligaste målet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AryaneFan
Jävla bullshit. Alla länder har mer eller mindre haft intressen både här och där.

Det här är samma bullshit som araber snyftar om att media lyfter fram Paris men inte En av 50 000 attacker i mellanöstern.

Nej det är inte bullshit. Det är ett faktum. Lägger inte in någon värdering i det. Som land är Frankrike inte oskyldigt eller hjältemodigt på nåt sätt. Det ursäktar inte de här IS-fanatikerna. Deras främsta offer är förresten andra muslimer. Men det vet du antagligen. De har mer gemensamt med Breivik än någon annan.
Citera
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Skulle en vänlig stjäl vilja berätta för mig varför Frankrike är ett återkommande mål för IS.
Vad gör Frankrike till ett bättre och större mål än andra länder? Moskva, London för att nämna ett par.

Lätt att smälta in? Finns ju knappt en vit människa kvar i landet.
Citera
2015-11-14, 12:13
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Finns det nå bilder på dom misstänkta?

Inte såvitt jag vet men de borde ha blivit filmade via någon övervakningskamera och i så fall lär bilder släppas tids nog, tror inte någon av terroristerna är identifierade ännu.
Citera
2015-11-14, 12:13
Medlem
SlagenSvensks avatar
Jag måste säga att terroristerna är ineffektiva, 120 dödade, det är inte mycket om de var 10 stycken. Breivik var ensam och gjorde bättre ifrån sig. Varför lyckades de inte döda fler?
Citera
2015-11-14, 12:14
Medlem
likeets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBH
Jag klarade av att se i 20 sekunder innan jag fick panik och stängde av.
Jag förstår verkligen inte hur man kan vara så oerhört människofientlig. Att så kallsinnigt döda helt oskyldiga människor. Hur kan man vara så driven för sin sak att man under så lång tid inte funderar över vad i helvete det är man håller på med. Att man kan känna ett sådant stort hat, tycka att man är så orättvist behandlad att man med automatvapen på så nära håll kan skjuta så ofantligt mycket människor som åttio stycken.

Kände exakt samma sak under terrordådet på Utöya.

Brinn i helvetet! Brinn i helvetet tillsammans med Hitler och hans nazister! Ni satans avskum!

Fråga. Är någon av gärningsmännen i livet?

Håller med dig, man blir mörkrädd.

Idag är det så vanligt med sånt här skit att man knappt (tyvärr) känner sig tagen.
Allt är bara overkligt...
Citera
2015-11-14, 12:15
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Inte såvitt jag vet, tror inte någon av terroristerna är identifierade ännu.

Ok bara nyfiken då jag såg på facebook att nån länkat en bild på en misstänkt GM

Enligt facebook ska denna va en av GM sant eller ej det vet jag inte

http://imgur.com/NwfQo24
Citera
Medlem
Parkours avatar
§
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Lätt att smälta in? Finns ju knappt en vit människa kvar i landet.

Good point! Men man behöver ju inte smälta in för att vara terrorist.
En automatkarbin går enkelt gömma innanför en överrock.. Och en bombväst får enkelt plats innanför en jacka...

Ta bara konserten i Sverige ikväll som exempel... Tänk hur mycket skada EN person skulle kunna göra där med rätt planering...
Citera
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Frankrike är för första gången sedan andra världskriget i ett "State of Emergency". Betyder bland annat att gränserna stängs, att militären kan sättas in i landet och att staten kan bestämma om "curfews". Andra planer som har aktiverats är:
https://en.wikipedia.org/wiki/Orsan_plan
https://en.wikipedia.org/wiki/French_red_plan

Stämmer, dessutom kan myndigheterna omhänderta och kvarhålla vem som helst på obestämd tid utan att behöva ange något skäl. Habeas Corpus är alltså upphävd, tyvärr finns inget motsvarande i svensk lagstiftning.
Citera
2015-11-14, 12:16
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBH
Jag klarade av att se i 20 sekunder innan jag fick panik och stängde av.
Jag förstår verkligen inte hur man kan vara så oerhört människofientlig. Att så kallsinnigt döda helt oskyldiga människor. Hur kan man vara så driven för sin sak att man under så lång tid inte funderar över vad i helvete det är man håller på med. Att man kan känna ett sådant stort hat, tycka att man är så orättvist behandlad att man med automatvapen på så nära håll kan skjuta så ofantligt mycket människor som åttio stycken.

Kände exakt samma sak under terrordådet på Utöya.

Brinn i helvetet! Brinn i helvetet tillsammans med Hitler och hans nazister! Ni satans avskum!

Fråga. Är någon av gärningsmännen i livet?

Ideologi som ideologi, men vissa övertygelser är starkare än andra.

Det verkar inte som att någon som utfört dådet är i livet kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Risken finns att detta kommer stärka, ge motivation till andra terrorister och då riskera fler terrorattacker i hela Europa.

Självklart. Kan dem, så kan vi. IS har precist släppt en 7 min video (sök längre upp i tråden) där ett gäng unga män uppmanar andra muslimer att begå Jihad i hela världen. Även om det inte var IS officiellt (förmodligen inte organiserat på det sättet) så var dem väldigt snabba med att hoppa på tåget. Problemet med dagens värld är informationsöverföringen, den snabba rapporteringen där hela världen bli involverad i en attack, något som skapar en samkänsla och vi mot dem upplevelse. Riktigt farligt och som gjort för krig.

Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Skulle en vänlig stjäl vilja berätta för mig varför Frankrike är ett återkommande mål för IS.
Vad gör Frankrike till ett bättre och större mål än andra länder? Moskva, London för att nämna ett par.

Det bor mycket muslimer i Frankrike och Frankrike var väldigt involverad i Irak-Iran konflikten tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in