2015-11-14, 15:11
Bannlyst
Hoppas på lite mer info om mannen som är gripen i Tyskland.
Citera
2015-11-14, 15:12
Medlem
Enligt CNN är det fler terrorister som varit med vid transporter och planering.
Citera
2015-11-14, 15:13
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heaven.on.earth
Blev inte han släppt?
Citera
Medlem
jockelfcs avatar
För er som har dålig läsförståelse så är ingen gärningsman av svensk härkomst, släpp dessa spekulationer nu.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtSnor
nej, det är bara nån idiot som inte kan engelska som försökt sig på att läsa guardian.

Nä det var jag, men missuppfattade vad de sa på Aftonbladet. Beklagar.

Btw, jag pratade flytande engelska när du sket i trasor!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Nyss nämnde man att en av gärningsmännen var fransman.

Jaha? Tro nu för fan inte att den fransmannen heter Jean-Pierre och är 100% fransk.

Men på Anna Lindmarker lät det precis som om hon trodde så.
"Vad tror Frankrike nu när det visar sig vara en deras egna medborgare som utfört detta...".

Men snälla...

Haha nej, Mohammed, Mohammed, France. IS supporter. Låter mer trovärdigt.
Citera
2015-11-14, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Ingen som hört något nytt om de beväpnade grabbarna som forcerade en vägspärr i utkanten av Paris och körde mot stan för någon timme sedan? Ryktades om det från flera håll på Twitter, dock inget bekräftat mig veterligen.
Det står att det varit en "bröllopsfest med fyrverkerier"

Hur fan kan man till och börja med fira nånting efter det som hänt och sedan, hur kan man vara så urbota dum att man avlossar fyrverkerier efter att bara för 16-18 timmar sedan hört automatgevärs avlossning i hela staden och 120 minst blivit dödade. Har mina aningar dock vilka som skulle kunna göra allt detta efter omständigheterna....
Citera
Medlem
jockelfcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
Blev inte han släppt?
The Guardian’s Europe editor Ian Traynor has more on the German arrest linked to the Paris attack.

A 51-year-old Montenegrin detained in Germany after his car was found to be laden with weaponry and explosives is being linked to the Paris plot. The man was arrested in Bavaria near the Austrian border on November 5, according to Bavarian public radio.

A pistol was found under the engine hood of his Volkswagen Golf, prompting an alert, according to the radio’s veteran and reputable crime reporter citing regional police sources.

The Bavarian government confirmed the report, stating that the interior ministry was “intensively investigating together with the French authorities whether there is a connection with the events in Paris.”

Joachim Herrmann, the Bavarian interior minister, said: “Someone transporting several kalashnikovs, hand grenades, and explosives could be from the serious crime sector.

“But there are reasons to suspect that this is about terrorist intentions, or someone supplying weapons to terrorists.”

Examination of the suspect’s mobile phone and of the car’s GPS system indicated he was en route to Paris, German media reports said.

Police experts impounded the vehicle and took it apart - to reveal a sophisticated operation with automatic weapons, 200 grammes of TNT, hand grenades, and ammunition carefully concealed in the car’s bodywork, according to the reports.

Bavarian investigators immediately alerted the French authorities after the man was arrested, the report said.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
Blev inte han släppt?

Ingen koll än, kanske är RT som segar med sina breaking news.
Citera
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Varför har gärningsmännen pass på sig? Låter konstigt i mina öron, nu har både ett syriskt och ett egypt pass hittats. Spelar det någon roll?
Citera
2015-11-14, 15:15
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heaven.on.earth
Jag med.

Har för mig att han greps med vapen i sin bil. AK-47'or??

Om han är muslim och olagligt hanterat AK-47'or så hoppas jag fan nästan att tyskarna nu tillämpar lite förhörsmetoder a la Gestapo på honom (rörtång och blåslampa). Bara de inte dödar honom. Ty drömmen om martyrskap ska man minsann inte ge honom.
Citera
2015-11-14, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paper-clip
Enligt CNN är det fler terrorister som varit med vid transporter och planering.

Låter logiskt. Europa bör kraftsamla för att reda ut ISIS problemet ordentligt. Börja med att definiera ISIS = Ebola så folk börjar förstå. Det är sunni muslimer som vi skall få att förstå. ISIS är inte deras "räddning" utan deras undergång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in