2015-11-13, 23:21
Medlem
Tablettaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishur
Detta kanske har varit uppe förut, men jag testar ändå

Har inte lirat nåt av Fallout spelen. Så frågan är om man behöver ha gjort det för att uppskatta 4:an? Eller bör jag köra igenom de andra 3?

Mvh

Går bra att börja med 4:an om man känner för det. Lite av en egen story, så man behöver egentligen inte spelat dom föregående.

Men Fallout 3 samt Fallout New Vegas är riktigt nice
Citera
2015-11-13, 23:28
Medlem
Slidbergs avatar
Jag tittar nu på perksen och hittar inget som jag tycker verkar klockrent. Har redan ganska maxat på den första raden utom styrka och tur sen har jag ganska maxat på hacking och lockpick.

Så nu funderar jag på
Andra tips om perks?
Citera
2015-11-13, 23:39
Medlem
EastClintfoods avatar
Värst va många det är som gnäller här, undrar hur gamla ni är faktiskt..

Nåja, jag ger ett litet tips, om ni upplever nåt problem, lös det själva som alla vanligt folk med hjärna gör.. Finns ju jävla google!

ett ex:

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=551069501&tscn=1447077828

Själv hade man problem med att få högre upplösning än 800x500 samt lockpicking. Lite googlande och trixande, noll problem! kör allt på ultra med högre upplösning, 1599x1199 i mitt fall..

undra om det borde tas upp om master race igen!

Senast redigerad av EastClintfood 2015-11-13 kl. 23:48.
Citera
2015-11-14, 00:00
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishur
Detta kanske har varit uppe förut, men jag testar ändå

Har inte lirat nåt av Fallout spelen. Så frågan är om man behöver ha gjort det för att uppskatta 4:an? Eller bör jag köra igenom de andra 3?

Mvh

Det går bra att börja med det fjärde spelet. Mitt första Fallout-spel kom med 3an och det vart snabbt en favorit Det är väldigt mycket utforskande i 3an och 4an så du vet.
Citera
2015-11-14, 01:04
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itsblueno
Jag har sprungit runt och gjort massor av side quest saker och tänkte börja på main questet igen. Men vafan nu tar det ju en oändlighet att döda monster, dom där jävla super brutsen som är överallt.

Scalar monstersvårigheten med sin egen level? Jag är level 16 nu iallafall. Dom här mafia gubbarna är ju svåra att döda också när man ska rädda detektiven, och då kör jag med vapen som ligger på ca 31dmg.

Klart motståndarna är svåra när du kör vapen med 31dmg.
Jag har inte köpt ett enda vapen och är nu på lvl 25 och hittar nu sällan bättre vapen än de jag har.
En sniper med 117 dmg, en semiauto-sniper med 97. Även ett trepipigt-RPG som jag nyss hittat. Samt en combat shotgun med 130+ dmg.

Du bör ju hitta vapen med ~50-75 dmg på lvl 16.
Citera
2015-11-14, 01:05
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itsblueno
Jag har sprungit runt och gjort massor av side quest saker och tänkte börja på main questet igen. Men vafan nu tar det ju en oändlighet att döda monster, dom där jävla super brutsen som är överallt.

Scalar monstersvårigheten med sin egen level? Jag är level 16 nu iallafall. Dom här mafia gubbarna är ju svåra att döda också när man ska rädda detektiven, och då kör jag med vapen som ligger på ca 31dmg.

31dmg.. Beror ju på hur snabbt den skjuter. Jag spelar på survival så träffar på fler legendary monster och varje sådan droppar ju ett specialvapen. Sen har jag moddat dem så bra det går på min level.

Min 10mm pistol gör 31 dmg + 10 cryo.
Snipern gör 77 dmg + 25 bleed
Hagelbrakaren gör 124 dmg.

Är level 15 men jag har också valt så bra perks som möjligt för crafting + damage för rifles för vissa fiender har ju idiotiskt mycket hp som du säger.

Gillar förövrigt stridssystemet trots att många klagar på det. Hade jätteproblem med en legendary glowing one(ghoul) som muterade och sen sprang fram och dödade mig på 2 sekunder.
Verkade helt omöjligt tills jag kom på att man kunde fokusera på att skjuta sönder hans ena ben så han bara blir liggande och inte kan göra nåt.

Legendary Festering Bloatflyen som jag hade problem med tidigare i tråden dödade jag genom att springa ifrån den och samtidigt lägga minor efter mig tills den dog.
Senast redigerad av majorapa 2015-11-14 kl. 01:11.
Citera
2015-11-14, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuthora
"charisma" perken är så jävla värdelös att jag fan funderar på att starta om ett new game, har dock lagt ner en jävla massa tid redan 25 timmar och är över lvl 20....

men levlandet blir ju segare för varje level och känner att jag slösat 10 poäng på charisma samt några onödiga perks...

Karisma är onödig för att egentligen spelar det inte någon roll ifall du lägger på den eller inte, och det är sällan i dialoger du ens får upp möjligheten att använda "special" valen... har under min speltid inte stött på ett enda läge där jag känner att det har varit något unikt för mig, någon annan som har??

funderar istället på å köra mer balanserat på de andra attributen och fokusera på Luck/agility/perception tillsammans med Intellegence vilket borde vara mycket mer välrundat

Karisma har aldrig varit speciellt bra i Fallout spelen tycker jag.

Men spelet är ju ruskiiiiigt bra alltså!!! Värsta känslan, känns som gamla Fallout igen <3
Senast redigerad av Horsemackan 2015-11-14 kl. 01:23.
Citera
2015-11-14, 01:45
Moderator
Arne.Ankas avatar
Sanctuary,
Citera
2015-11-14, 01:48
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Värst va många det är som gnäller här, undrar hur gamla ni är faktiskt..

Nåja, jag ger ett litet tips, om ni upplever nåt problem, lös det själva som alla vanligt folk med hjärna gör.. Finns ju jävla google!

ett ex:

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=551069501&tscn=1447077828

Själv hade man problem med att få högre upplösning än 800x500 samt lockpicking. Lite googlande och trixande, noll problem! kör allt på ultra med högre upplösning, 1599x1199 i mitt fall..

undra om det borde tas upp om master race igen!

Du antar att alla problem faktiskt går att lösa. Testa att spela spelet i mer än 60 FPS medan du hackar i en terminal så kommer du eventuellt att fastna där tills du laddar en tidigare sparpunkt. Försök att spela med ESDF istället för WASD så kommer du inse att "E" är "hårdkodat" till Interact-funktionen, vilket innebär att du plockar upp saker med samma knapp som du springer framåt. Lås upp FPS:en och dyrka sedan upp ett lås så skjuter din FPS i höjden, vilket resulterar i att spelet flyter på flera gånger snabbare så att knapparna blir ultrakänsliga.

..eller du kanske sitter på lösningarna här också? I sådana fall får du mer än gärna dela med dig istället för att tala nedlåtande till andra.
Citera
2015-11-14, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majorapa

Gillar förövrigt stridssystemet trots att många klagar på det. Hade jätteproblem med en legendary glowing one(ghoul) som muterade och sen sprang fram och dödade mig på 2 sekunder.
Verkade helt omöjligt tills jag kom på att man kunde fokusera på att skjuta sönder hans ena ben så han bara blir liggande och inte kan göra nåt.

Haha, det är väl den inre stridsglöden som ständigt säger "SIKTA PÅ HUVUDET! HS! ", klippa båda armarna är riktigt gött också. Mötte en Legendary synth, efter armarna var borta stod han bara och stampa framför ansiktet på mig likt en pingvin.
Citera
2015-11-14, 02:20
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Du antar att alla problem faktiskt går att lösa. Testa att spela spelet i mer än 60 FPS medan du hackar i en terminal så kommer du eventuellt att fastna där tills du laddar en tidigare sparpunkt. Försök att spela med ESDF istället för WASD så kommer du inse att "E" är "hårdkodat" till Interact-funktionen, vilket innebär att du plockar upp saker med samma knapp som du springer framåt. Lås upp FPS:en och dyrka sedan upp ett lås så skjuter din FPS i höjden, vilket resulterar i att spelet flyter på flera gånger snabbare så att knapparna blir ultrakänsliga.

..eller du kanske sitter på lösningarna här också? I sådana fall får du mer än gärna dela med dig istället för att tala nedlåtande till andra.

Schysst, då vet jag att jag sitter med en master race
Om det har med att göra att jag är klokare än er låter jag bli oskrivet!

Är det nån här som testat och göra om snipern? Min favorit numera!

(jag spoilar aldrig, av respekt för hjärnverksamhet och spelglädje)
Senast redigerad av EastClintfood 2015-11-14 kl. 02:22.
Citera
2015-11-14, 02:55
Medlem
Marwolaeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marwolaeth
(Återpostar min tråd här då mod stängde ner min under Support)

Hej!
Har stött på problem med mitt Fallout 4. Den automatiska kollen satte spelet på ultra vilket jag tyckte var konstigt då min dator knappt når upp till rekommenderade hårdvaran. Testade att köra på det iallafall och efter någon timme in i spelet crashade grafikdrivrutinen. Testade då att sänka grafiken till high och stänga av anti-aliasing utan resultat. Installerade om drivrutinen manuellt då autodetect sade att jag hade senaste uppdateringen. Spelet gick fint en stund innan datorn totaldog. Killen hjälpte mig då med att öppna upp datorn och kolla inuti ifall det fanns något synligt hårdvarufel men förutom lite damm och upptäckten av att fläktarna var nersatta till mediumfart hittade vi inget. Han konstaterade att det kanske var överhettning och städade ur den. Datorn gick märkbart tystare och startade snabbare än innan men en stund in i spelet crashade det igen ackompanjerat av hemskt låtande fläktar. Har haft fläktproblemet förut (visade sig vara en lös skruv) så det gjorde mig inte allt för överraskad. Laddade då ner MSI Afterburner för att kunna hålla koll på fläktarna och temperaturen. Temperaturen och fläktarna går som dem ska (blir nästan aldrig över 70°) men däremot bildar GPU usage grafen ett slags istappsmönster med starka peakar från 0% till 100%, till och med när jag står helt stilla och stirrar ner i backen, vilket borde vara som minst påfrestande för grafikkortet (om det inte är något jag har fått för mig bara). Sänkte grafiken till medium utan resultat. Har bara fått drivrutinscrashen en gång sen ominstallationen. Har testat flera spel ifall det är mitt grafikkort det är fel på men även om grafen blir lite taggig så ligger den jämnt. Har testat både nya och gamla spel.
Börjar bli helt tokig här. Någon som har några idéer?

AMD R9 285
8 gig RAM
8 core 3.5GHz processor
Windows 10
Allt är uppdaterat.

Screenshot av MSI Afterburner: http://imgur.com/Vm0W9Al

Update: Laddade ner och installerade AMD beta uppdateringen. Blev något bättre, nu syns det iaf på grafen att det händer olika saker i spelet och är inte bara sicksack över hela skiten. Temperaturen är dessutom lite bättre men nu har det börjat lagga på ställen det inte gjort det innan.. Har googlat mina problem men hittar inget.

Älskar spelet i övrigt. Var en stor Fallout 3 nörd så det här är ju himmelriket typ xD
Coolaste hittills är självklart Radstormarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in