Citat:
Ursprungligen postat av
Itsblueno
Jag har sprungit runt och gjort massor av side quest saker och tänkte börja på main questet igen. Men vafan nu tar det ju en oändlighet att döda monster, dom där jävla super brutsen som är överallt.
Scalar monstersvårigheten med sin egen level? Jag är level 16 nu iallafall. Dom här mafia gubbarna är ju svåra att döda också när man ska rädda detektiven, och då kör jag med vapen som ligger på ca 31dmg.
31dmg.. Beror ju på hur snabbt den skjuter. Jag spelar på survival så träffar på fler legendary monster och varje sådan droppar ju ett specialvapen. Sen har jag moddat dem så bra det går på min level.
Min 10mm pistol gör 31 dmg + 10 cryo.
Snipern gör 77 dmg + 25 bleed
Hagelbrakaren gör 124 dmg.
Är level 15 men jag har också valt så bra perks som möjligt för crafting + damage för rifles för vissa fiender har ju idiotiskt mycket hp som du säger.
Gillar förövrigt stridssystemet trots att många klagar på det. Hade jätteproblem med en legendary glowing one(ghoul) som muterade och sen sprang fram och dödade mig på 2 sekunder.
Verkade helt omöjligt tills jag kom på att man kunde fokusera på att skjuta sönder hans ena ben så han bara blir liggande och inte kan göra nåt.
Legendary Festering Bloatflyen som jag hade problem med tidigare i tråden dödade jag genom att springa ifrån den och samtidigt lägga minor efter mig tills den dog.