2015-11-14, 02:19
Medlem
COYBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Varför rapporterar CNN att terrorister fortfarande lever och allt är inte över än? va fan?
Det sa dom väl inte? Dom sa att det KUNDE finnas terrorister på flykt och att ett vittne sagt att hen trodde att de skjutit in i restaurangen från en bil, vilket tyder på att de kunnat åka därifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perdite
Kan man få en kort sammanfattning? Jag är nyvaken, kollade på surfplattan och läser det här? Vad har hänt kortfattat? Varför? Vilka?

Det har skett 6-7 koordinerade muslim attacker i Paris.
Bomber, självmordsbombare och automatvapen (ak's). Dödat alla de kommit över, typ.
Över 100 döda vid bara 1 av platserna, konserthallen. Pratas om att flera lik är lemlästade, avhuggna huvuden eller sprängda vet vi inte riktigt... Isis i europa!
Citera
Medlem
49450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisfitta
Jag tänkte på självmordsbombaren vid arenan det gick nog lite fel där var nog meningen att han skulle ta sig in på arenan tack o lov kom han inte riktigt hela vägen in. Men det var en jävla smäll alltså när man ser klippen från matchen.
nej dom smälte en bomb och vänta på folket som skulle komma ut.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Perdite
Kan man få en kort sammanfattning? Jag är nyvaken, kollade på surfplattan och läser det här? Vad har hänt kortfattat? Varför? Vilka?

oklart hur många döda. 6-7 bombdåd i paris. gisslan drama på ett konsert hus som slutade i minst 180 döda. en av bomberna var i en restaurang. rykten(?) säger att det är isis som gjort detta ( vet ej om det är bekräftat) Men enligt vittnesmål så har den klassika frasen utropats. Även bomber runt arenan där tyskland vs frankrike spelades
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kzz
Terroristerna är fria, det är bara några som dödats eller sprängt sig själva.

Terroristerna kan ju även satt på västar på oskyldiga...
Citera
Medlem
spermy91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor.Silberstein
Betydligt lättare att komma in i Frankrike än i USA ja. Framförallt är det närmare till Syrien.

Men den största anledningen är helt enkelt att Frankrike kryllar av muslimer.

Jo så långt är jag med, Men har Frankrike isäg gjort något? tex kritiserat islam eller bombat isis?
Citera
Medlem
tjenaretjenares avatar
Crystal Palace FC ‏@CPFC för 6 minuter sedan
We have been in contact with @MartinKelly1990 tonight and can confirm he is safe and well.

Fotbollsspelaren Martin Kelly som var på semester i detta området har klarat sig, han var på en resturang i närheten innan ikväll.
Citera
2015-11-14, 02:20
Medlem
NirvanAs avatar
Antar att underrättelsetjänsten har fullt upp att jaga och leta upp de sista terroristerna, vart fan kan dom ha flytt?
Citera
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spermy91
Jo så långt är jag med, Men har Frankrike isäg gjort något? tex kritiserat islam eller bombat isis?
Bombat ISIS...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensindunken
När släpps bilder/filmer inifrån bataclan?
Imorgon givetvis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Crystal Palace FC ‏@CPFC för 6 minuter sedan
We have been in contact with @MartinKelly1990 tonight and can confirm he is safe and well.

Fotbollsspelaren Martin Kelly som var på semester i detta området har klarat sig, han var på en resturang i närheten innan ikväll.

Han är med på ABs bild
http://qs.lc/vc224
Citera
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spermy91

Ja, det har man i likhet med många andra västerländska länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in