Så frankrike stänger gränserna.. Undrar hur länge? Paris känns som euroupas farligaste huvudstad vid det här laget, aldriga att jag sätter min fot där.
Skönt ändå att eagles of death metal är i säkerhet.. Grymt band med grymma fans, Fanfanfan
Skulle tro att uppåt 400 fått lämna jordelivet när bokslutet över detta muslimska dåd är fastställt. Känner enormt mycket med de drabbade och deras anhöriga.
Muslimska företrädare fördömer attacken i Paris detta har inget med islam att göra säger man
Ok då vet vi det vi kan gå och lägga oss lugna och trygga nu.
Det är dessa vi bör pressa och kräva mycket mera av. Dessa muslimska företrädare kan på ett enklare sätt isolera bort ISIS än vad västerländsk polis kan. ISIS är ett hot mot alla normala muslimer precis som de är ett hot mot oss övriga
Det verkar som att stormningen av konsertlokalen skedde försent. Hade det varit i USA eller Israel så hade styrkor gått in mycket tidigare och på så sätt kunnat förhindra delar av blodbadet. Skillnaden mellan oss europeer och jänkare/israeler är att vi är mer än lovligt naiva. Därför blir vi senfärdiga i våra åtgärder.
Terroristerna kunde lika gärna ha placerat ut sprängämnen i dörrar och ingångar för att skada så många poliser som möjligt. Lokalen kanske var extra svår att bedöma... Vem vet :/
Har någon organisation tagit på sig dådet ännu? Inte för att det är svårt att gissa vilka som ligger bakom. Kan vi koncentrera oss på dådet nu... hur många mål, gärningsmän, bomber, självmordsbombare.. osv. Jag tror att det där var ett effektivt sätt att skapa fruktan i de flesta västerländska människors hjärtan.. man kan ju säga att de lyckades väldigt bra om man ser till deras målsättning.
Det här kommer att kosta frihet och avspändhet i hela europa, och extra jobbigt blir det då det väller inte potentiella gärningsmän... det blir lätt att komma in över länders gränser i dessa tider med massiva folkvandringar från oroshärdarna.
Problemet är väl att just den splittring som nu skapas är själva målet. Tro det eller ej, men de flesta muslimer stöder inte massmord. Däremot är det större risk att de radikaliseras i ett samhälle som helt och hållet fryser ut dem pga tro och/eller härkomst.
Krigsförklaringen som en del kommer med här är ju precis vad IS vill ha.
Tidigare i tråden såg jag att det skrevs om att en bandmedlem från Queens of the Stone Age var närvarande när attackerna skedde. Någon som kan dementera/bekräfta?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!