2015-11-14, 02:10
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goodspeed
Europa kommer att brinna framöver.. Detta är starten, det har legat i luften länge, många är trötta på muslimer överhuvudtaget. Och detta var droppen!

Kämpa mina europeiska, franska och kristna bröder!!!!
Håller med om första meningen.

Tror det funnits indikationer på att något stort varit på gång ett tag nu. Inte för inte som tonen varit klart förhöjd i media ett tag nu.
Citera
Medlem
Korders avatar
Fansen på Stade de France sjunger nationalsången i unison medan de lämnar arenan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Om det är IS som ligger bakom, och allt pekar på det, så måste Frankrike förklara krig mot IS. Jag tror inte att det franska folket nöjer sig med mindre.

Samtidigt måste nu SÄPO agera och till att börja med omedelbart utvisa de identifierade jihadisterna i Sverige. Åt helvete med asylrätten!

Enligt livesändningen så kartläggs bland annat franska muslimers aktivitet på sociala nätverk. Det är säkert en IS-grupp som ligger bakom. Men det måste ha tagit en jävla massa planerande så att det skulle vara endast 8(?) st låter lite lite.

Ang. islam tror jag snabbt att Europa blir tvungna att anpassa sig efter tanken att "The peaceful majority is irrelevant" (länk: https://www.youtube.com/watch?v=YnOF7y-KuHE) och agera därefter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Vart någonstans är detta?

http://www.liveleak.com/view?i=674_1447461158

Är mgm som skjuter eller polis?

ser ut att vara baren där dom öppnade eld först , är nästan hundra på det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
Frankrike har varit aktiva i kriget mot IS och även bombat Syrien. Givetvis leder detta till en större risk för terrorattentat. Så länge Sverige inte aktivt bedriver krig mot länder så kommer man inte råka ut för dessa terrorattentat.

Brittiska underrättelsetjänsten är även den betydligt vassare än Frankrikes.

Dessutom är Frankrike ett hem för många nordafrikanska sunnimuslimer.. och det är just därifrån som IS egentligen rekryterar flest soldater.. just i den regionen finns de mest extrema muslimerna tillsammans med muslimer från arabiska halvön (saudi arabien).

Frankrike har varit väldigt aktiva i kriget nere i Syrien. Många miljoner har man spenderat i stöd till mördargalna terrorister i Syrien, de flesta känner igen dessa som moderata rebeller..

Vi får se ifall Frankrike vaknar nu, och tar avstånd från terrorismen en gång för alla, trots att det går emot terroristen Stoltenbergs vilja.
Citera
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktdemokraterna
Okej, nu börjar det faktiskt dyka upp uppgifter om 500 döda :s

Men länka då ditt jävla stolpskott!
Citera
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Kom igen nu. Använd vettiga källor:

Le Monde il y a 18 minutes
[BILAN] Selon nos informations, au moins 112 personnes ont été tuées dans les attaques, dont au moins 70 dans la salle de concert du Bataclan.
Jag grundar det jag säger på det som uppges via AP/Reuters.
Citera
Medlem
120 döda i konsethuset än så länge
Citera
2015-11-14, 02:11
Medlem
kEzis avatar
Kan ju säga att man är väldigt livrädd i Lyon efter det här...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Jag tror Isis är körda nu. Om det inte fanns tillräckligt med viljan att slå till och jämna deras fästen med marken, så kommer det nog ändras nu.

Så är det nog, och jag räknar med det när stormakterna går all in
Citera
Medlem
brainoverflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktdemokraterna
Okej, nu börjar det faktiskt dyka upp uppgifter om 500 döda :s
Källa?
Citera
Medlem
CMBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Kom igen nu. Använd vettiga källor:

Le Monde il y a 18 minutes
[BILAN] Selon nos informations, au moins 112 personnes ont été tuées dans les attaques, dont au moins 70 dans la salle de concert du Bataclan.
The Independent rapporterar om 140 döda sammanlagt i attentaten.

http://www.independent.co.uk/news/wo...-a6734201.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in