2015-11-14, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Jag tror att han valde sin arbetsplats både som BP och FP för han trodde att hans DNA skulle viftas bort då han jobbar där och det skulle inte betyda något att hans DNA hittades där

Också en Trygghets-försäkring.
2015-11-14, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, det där kommer nog att förfölja henne resten av livet. Insikten om hur svindlande nära
det var att Lisas öde blivit hennes istället. Ett felbeslut i situationen på landsvägen och hon
traskat dessa meter bort till mannen vid bilen och så hade hon hamnat i mardrömmen.

Mannen med mord i sinnet hade denna helg bestämt sig för att skrida
till verket och gud vet hur länge han gått i dessa genomsjuka och onda tankar.
Om nu även Lisa haft turen att komma undan med livet i behåll liksom kvinnan dagen
dessförinnan - några fikasugna som råkat stanna vid caféet samtidigt som Lisa gjorde
sig klar för avfärd med resultatet att det blev ett nytt bakslag för balten - så hade det
knappast inneburit att Neros "stora livsprojekt" lades ner för gott.
Han hade inte gett upp. Han var ostoppbar i det här läget helt enkelt.
Någon skulle förr eller senare drabbas av honom och hans utstuderade ondska.

Tiden när det räckte med att fantisera kring det sjuka med understöd av allt bisarrt
foto- och filmmaterial som detta gränslösa internet kunde tillhandahålla var för evigt förbi.
Det dög inte längre. Nu måste han flytta ut detta sjuka i själva stora skälvande verkligheten.
Och flyttade ut det gjorde han till slut.
Fast vi vet ju egentligen ingenting om han försökt flera gånger förut i bygden med omnejd.
Försökt locka till sig andra kvinnor, flickor som kanske framöver påminner sig en viss händelse
på en viss väg och kopplar det till skräcken från Litauen.
Han kanske redan var igång under tiden i Göteborg? Och ännu längre tillbaka, i engelska Ely
i Cambridgeshire? Hemma i Litauen till och med?

Kanske har han rentav i själva verket flyttat ut sitt sjuka redan för länge sedan och
har flera liv på sitt samvete?
Övningarna i Blomberg var inget nytt för honom? Han var rutinerad lustmördare även om
han blev tvungen att tömma sig där bak i ladan och agera något oövertänkt vid
hanteringen av sitt svenska offers diverse tillhörigheter efter att ha frossat loss med
sitt illdåd i aftonen?

Vi får se vad alla ansträngningar framöver eventuellt kan leda fram till; det fördjupade
efterforskningsarbete som igångsätts ute i Europa efter avkunnad tingsrättsdom.

6 foton på en mördare: http://urbotainskrankthet.spotlife.se/wp-content/blogs.dir/18402/files/2015/10/Nerijus-BIlevicius.jpg

Han är inte dömd än vad jag vet! Har domen fallit ?
2015-11-14, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Min tanke när jag läste detta var, att de reden då var så säkra på att hon var mördad.
Skitspåret visade sig vara rätt - om nu NB är skyldig.

Det där är ju också dumheter. Polisen hittade avföringen första dygnet och fick för sig dessa dumheter alldeles för snabbt - se där en utmärkt scapegoat som inte hörde hemma på Gamla Kinnekulle.

Men polisen "glömde" att fråga om NB hade en en magsjukdom. Det kom fram först i rättegången. Det är faktiskt en liten praktskandal - bara det. Mycket som polisen har missat för att de inte var förutsättningslösa och är så urusla förhörsledare.
Dom satt som frågetecken när de fick om hoten mot NB. Hur trygg kände han sig för att prata med sådana saker med en polis han inte litar på? Som spelar ut NB och hans hustru mot varandra via mental tortyr.
Senast redigerad av nopomil 2015-11-14 kl. 00:59.
2015-11-14, 00:46
Medlem
Timeouts avatar
[quote=Remark|55382634]
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Misstänker att NB även den 7 juni hade utsett kopplingsstationen som plats för brottet. Sedan ändrade han sig av någon anledning:

(s.297) Stefan uppger att han 2015-06-07 passerade kafét i Blomberg. Han säger att han hade vart och besökt sin pappa som bor på Kinnekulle och på väg tillbaka till Lidköping passerade han förbi cafét i Blomberg. Han säger att klockan då var ca 16.30.
Stefan säger att någon km söder om Blomberg mötte han en litauisk registrerad skåpbil. Han säger att skåpilen körde sakta och var nästan över på hans körbana. Stefan säger att han därför fick bromsa in för att genomföra mötet med skåpbilen. Han säger att han tittade på registeringsskylten och är helt säker på att det var en litauisk registreringsskylt
[/QUOT

Möjligt men jag lutar mer åt att han redan innan "försöket" mot Adriana hade förberett "ladan". Hade han väl lyckats få in henne i bilen tror jag på attack och färd mot "ladan". Om jag kommer ihåg rätt från GMP-gruppen brukar brottet ofta vara på en plats där GM känner sig trygg och är välbekant med.

Jag tror han närt den här tanken länge.
Det lutar åt ladan för där känner han varenda vrå och ingen skulle reagera på om dom såg hans bil där heller, då han jobbade i ladan.
Kanske tänkte han även på att ladan var full av hans DNA redan...
Tänker på frågan till frun och brodern... om man tar i en person avsätter man DNA då?
Frågan kom kanske för att han missade och tog av sig handskarna i sitt upphetsade tillstånd.
2015-11-14, 00:48
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurtrasan
Den här mannen är onormalt översexuell. han onanerar överallt och han har en fru som är likadan, hon onanerar när hon tvättar och diskar.
Båda två har extremt sexuella fantasier.
Det här paret har länge haft i tankarna att utsätta någon för tortyr för att tillfredställa sina behov.
Irina var med sin make i ladan, det är jag övertygad om.
Finns tyvärr liknande fall att läsa om i historieböckerna.

Källa på det här du vräker ur dig.

Och annars kanske du skulle kunna lära dig att skriva -"jag tror att..."
2015-11-14, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lissa74
Han är inte dömd än vad jag vet! Har domen fallit ?

TR dom kommer på tisdag 17/11 kl 11.00. Så helt rätt, han är inte dömd än, men bevisningen är överväldigande stark mot honom.
2015-11-14, 00:49
Medlem
MrFolds avatar
Återigen drar det igång diskussioner om hur NB:s personlighet på något vis inte skulle gå ihop med att han brutalt mördat en ung flicka. Ledare är vår psykologiexpert från Danmark som visste att NB med all sannolikhet var oskyldig redan innan vi visste i stort sett någonting mer än att han satt häktad på sannolika skäl som misstänkt för mordet.

Huvudlinjen i hypotesen var att NB var en sån sympatisk typ. Han arbetade hårt och var omtyckt av sin arbetsgivare. Folk runtomkring Blomberg kunde inte tro att han var skyldig. Typ det.

När FUP blev offentlig kom det ju fram en lite annan bild, är väl det minsta man kan säga. Även bortsett från mordmisstankarna blev NB ganska rejält solkad. Smygtitta på unga tjejer och spruta ner sin arbetsplats med sperma, skita på golvet, vara elak och ibland hotfull mot sin fru. Provokativ och bråksökande som ung. Lämnat falska identitetsuppgifter till polisen i samband med en trafikförseelse. Bland annat. Inte var alla överens om hans stora skicklighet som hantverkare heller.

Dessutom kom det ju fram en hel del bevisning mot honom. Minst sagt. Men inte fick det människokännaren att ändra sin bild. Trots att ett huvudargumentet rasat ihop som ett korthus så drevs oskuldshypotesen glatt vidare. Varför är fortfarande lite oklart, åtminstone för mig. Jag kan inte minnas mig ha läst ett enda argument från någon i tråden om varför det inte är en rimlig hypotes att NB mördade offret, även om man nu tycker det finns frågetecken runt viss bevisning.

Exakt vad i hans personlighet gör det så orimligt att han skulle kunna döda en ung flicka att man måste tillgripa de mest fantastiska förklaringar om både ljugande släktingar, vittnen i kubik som tagit fel och som kronan på verket mängder med DNA som avsatt genom bevisplantering. Ev rentav av korrumperade poliser???

Samtidigt är ju också hela resonemanget en logisk härdsmälta av guds nåde. Jag vet inte hur många gånger detta ska behöva sägas:

Bevisningen först - eventuella "personlighetsanalyser" sen

Man kan inte använda mer eller mindre flummiga antaganden om någons goda karaktär som argument för att bevisning är felaktig. Dessutom är ju sanningen fortfarande den att ingen i tråden - sjuksköterskan som anser sig vara expert på att bedöma om folk är mördare genom att göra personlighetsanalyser på dem med hjälp av artiklar från Aftonbladet och Expressen inräknad - vet vad som döljer sig i hans personlighet egentligen. Vi har ingen RPU, har inte mer än fragment om honom. Det enda vi kan studera är resultatet av någonting som finns inom honom. Om man nu inte tror att han är en hyvens kille förstås som utsatts för en rasistisk mordkomplott.
2015-11-14, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klasAndersson198
på sidan 433 så står det att "MP" hittade ett busskort strax innan man hittade hjälmen ,mm
Polisen tog hand om busskortet , men vad hände med det ? hittar det inte i några listor med fynd ?
som mycket annat så borde det väl kollats ? DNA på det och fynden längst vägen som INTE kollats skulle ju fått de mest inbitna tvivlarna att ge sig om det gett träff mot NB !

Jag har inget buss kort men utgår ifrån att de har namn ? MP killen som vittnar säger han inte vet ??
borde ju varit ett fynd som skulle kollats ? knappast ett ställe där någon av en slump tappar ett busskort ?

nån som sett nåt mera om busskortet ?

Denna upphittare är ytterligare en militär som "råkar" hitta ett fynd. Han berättar och vittnar på ett sätt som inte inger förtroende.
2015-11-14, 00:53
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Någon som kan placera bilderna i tiden?

Översta raden. Längst till höger gissar jag är ett foto från tonåren
Nedersta raden. Mittersta bilden är bröllopsfoto när han gifte sig med Irina bör ha varit 2011
Det du misstänker vara ett tonårsfoto fanns väl på Facebook och är nog hyfsat nytt.
Bilderna längst till vänster är tagna under häktningstiden.
Bilden längst ner till höger är från Götene och bör alltså vara taget 2012-2015.
Fotot i mitten längst upp är taget från hans litauiska ID eller körkort.

En man med många ansikten...
2015-11-14, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag ska se Lisa's hår, hur exakt långt det var, och vilken exakt färg hennes hår var.

Och varför svär du?.

Lisa hade långt hår, mycket hår och var blond. Mycket blondare än vad bilden anger som ligger ute jämt.
Det enda hårstrået som satt på röret var sannolikt planterat.
2015-11-14, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Det du misstänker vara ett tonårsfoto fanns väl på Facebook och är nog hyfsat nytt.
Bilderna längst till vänster är tagna under häktningstiden.
Bilden längst ner till höger är från Götene och bör alltså vara taget 2012-2015.
Fotot i mitten längst upp är taget från hans litauiska ID eller körkort.

En man med många ansikten...

Eftersom han "hittade" Irina på nätet gissar jag att han på sin ansiktsbok valde det mest fördelaktiga han hade.

Tack.
2015-11-14, 01:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Ja, det har du rätt i. Det var mycket "spring" på honom fram och tillbaka under söndagen. Han sonderade terrängen, som ett rovdjur. Kanske han spanat efter nån joggerska först utan resultat och till sist begav sig mot cafeet och ladan, för han visste ju när de stängde och hoppades att någon flicka skulle bli ensam kvar en liten stund. Tyvärr så blev det så.
... samt att han kan ha sett Lisa redan på söndag morgon då hon åkte förbi hans trappa. Vem vet om han satte sig i bilen och rekade vart hon tog vägen? Mopeden stod synlig och tre vittnen såg hans bil på söndag förmiddag så sov till kl 14 gjorde han inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in