2015-11-13, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Nej, jag är inte direkt ansvarig för den politik som bedrivs. Jag är nämligen inte politiker och än mindre minister. Jag är inte beredd att avskaffa demokratin för att vi ska få annan invandringspolitik i Sverige. Invandringspolitiken går att lösa inom de demokratiska partierna och man behöver alltså inte sätta JÅ som diktator över Sverige för at lyckas med det. Du är ansvarig för att vilja avskaffa demokratin i Sverige. Undrar just hur många procent i Sverige som håller med dig!

Nu är gränskontroller införda och snart kommer 21 punkter implementeras. Både regeringen och oppositionen säger att mer behöver göras utöver gränskontoroller och 21 punkter. Mer kommer alltså hända, och i och med det så kommer SD:s existensberättigande att minska och de kommer få pyspunka.

Det är bra att vi infört gränskontroller eftersom det blir mer ordning och reda i systemet. ID-kontroll på alla som går ombord på färjor i Tyskland och Danmark innebär att färre kommer den vägen.

Håller inte med dig överhuvudtaget. Hjälpa människor som flyr kriget - det är självklart. Att många av dom saknar ID handlingar - det är självklart. Att ALLA som kommer till Sverige och har bra anledning till varför och får permanent uppehållstånd - det är självklart. Att vi ska ha gränskontroller - det är absolut inte självklart.

Mycket viktigt att vi värnar om asylrätten och alla människors rätt till Sverige.
Citera
2015-11-13, 18:43
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Håller inte med dig överhuvudtaget. Hjälpa människor som flyr kriget - det är självklart. Att många av dom saknar ID handlingar - det är självklart. Att ALLA som kommer till Sverige och har bra anledning till varför och får permanent uppehållstånd - det är självklart. Att vi ska ha gränskontroller - det är absolut inte självklart.

Mycket viktigt att vi värnar om asylrätten och alla människors rätt till Sverige.

Hur många ensamkommande barn/ungdomar (nåja), asylanter och/eller zigenare när du vid din barm? Eller, är du en i raden utav enormt stora hycklare som alltid vill att någon annan skall göra skitgörat åt dig?
Citera
2015-11-13, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hur många ensamkommande barn/ungdomar (nåja), asylanter och/eller zigenare när du vid din barm? Eller, är du en i raden utav enormt stora hycklare som alltid vill att någon annan skall göra skitgörat åt dig?

Det är inte mitt ansvar att hjälpa dom. Det ska skattepengarna gå till och sen är det kommunerna som ska fixa detta! I slutändan tjänar vi på det, och det är ju helt fantastiskt eller hur? Vi får in fler, trevliga människor som även är bra arbetskraft, vi hjälper dom från krigets Syrien, och sen tjänar vi dessutom på att ta hit dom. Det är ju helt fantastiskt eller hur?
Citera
2015-11-13, 18:48
Medlem
DyslexiKungens avatar
Ensamkommande Danskar är ju på väg nu till Sverige, dessa kommer imorgon
Citera
2015-11-13, 18:49
Medlem
MKultra72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9

Fast de flesta flyr inte från krig, detta är konstaterat från EU, från Merkel, såg även att UK förde statistik (80% var ej i skyddsbehov). De flesta av pengarna och resurserna går till rena bedragare.

300 ensamkommande kostar lika mycket som det kostar att hjälpa 2.5 miljoner(!);
"UNHCRs resurser för 2.5 miljoner afghanska flyktingar i Pakistan motsvarar utgifter för ca 300 ensamk i Sverige/år."

Det kommer ganska säkert vara skottpengar på as som dig i framtiden. Ni kommer få se er både en och tio ggr om när ni kliver utanför dörren iaf de som varit korkade nog att vara öppna med hur de röstat
Citera
2015-11-13, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MKultra72
Fast de flesta flyr inte från krig, detta är konstaterat från EU, från Merkel, såg även att UK förde statistik (80% var ej i skyddsbehov). De flesta av pengarna och resurserna går till rena bedragare.

300 ensamkommande kostar lika mycket som det kostar att hjälpa 2.5 miljoner(!);
"UNHCRs resurser för 2.5 miljoner afghanska flyktingar i Pakistan motsvarar utgifter för ca 300 ensamk i Sverige/år."

Det kommer ganska säkert vara skottpengar på as som dig i framtiden. Ni kommer få se er både en och tio ggr om när ni kliver utanför dörren iaf de som varit korkade nog att vara öppna med hur de röstat

Du inser hur verklighetsfrånvänd du är? Det kommer vara skottpengar på "as som mig" i framtiden? Jag kommer få se mig om både en och 10 gånger när jag kliver utanför dörren? Ja, du bevisar ju bara hur lite du själv förtjänar att få bo i Sverige när du beter dig som du gör. Hade gärna sett att du blev utsparkad och att någon flykting fick ta ditt boende, för vet du vad? Personer som dig förtjänar inte att få bo i ett välfungerande land som Sverige, tack iallafall för att du påminde mig om att jag röstar rätt, för personer som du som håller på sådär hör inte hemma i Sverige!
Citera
2015-11-13, 18:59
Medlem
Fortsatt är dessa så kallade gränskontroller intet annat än skrattretande, ännu ett lysande exempel på svensk flathet.
Uppemot ett hundratal flyktingar kan möjligtvis ha stoppats vid gränsen då dessa inte haft avsikt att stanna i landet.
Men här gäller det av poängtera möjligtvis.
Det finns såklart ingen som kommer stoppa dessa från att prova igen när man väl lärt sig svara "rätt" på polisens frågor.
Och med tanke på att Sverige givetvis INTE tvångsregistrerar någon (man får lov att sova i Sverige en natt innan den jobbiga processen med att berätta vem man är kommer igång) så är det inte svårt att gissa att det framöver plötsligt kommer försvinna lika många från asylcentrena.
O då är man tillbaka på ruta ett igen trots denna massiva insats.
En sak har man dock lyckats med och det är att göra livet surt för tusentals öresundspendlare.
Citera
2015-11-13, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel-Malmo
Fortsatt är dessa så kallade gränskontroller intet annat än skrattretande, ännu ett lysande exempel på svensk flathet.
Uppemot ett hundratal flyktingar kan möjligtvis ha stoppats vid gränsen då dessa inte haft avsikt att stanna i landet.
Men här gäller det av poängtera möjligtvis.
Det finns såklart ingen som kommer stoppa dessa från att prova igen när man väl lärt sig svara "rätt" på polisens frågor.
Och med tanke på att Sverige givetvis INTE tvångsregistrerar någon (man får lov att sova i Sverige en natt innan den jobbiga processen med att berätta vem man är kommer igång) så är det inte svårt att gissa att det framöver plötsligt kommer försvinna lika många från asylcentrena.
O då är man tillbaka på ruta ett igen trots denna massiva insats.
En sak har man dock lyckats med och det är att göra livet surt för tusentals öresundspendlare.
Precis så. Tack för att du visar att det finns någon i tråden som kan tänka klart.

De flesta hyllar polisinsatsen som ett viktigt sätt att minska antalet flyktingar som söker asyl i Sverige. Tycker att det är en fantastisk prioritering av polisarbete och resurser. Idioter såklart.

Också vänstermuppar som gråter över att man "stänger gränsen". Tråden består nästan uteslutande av idioter, som inte klarar av att förstå konsekvenserna av "gränskontrollen".
Citera
2015-11-13, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Flyktingvärdarna samlar ihop och hjälper dem till Migrationsverket där de informeras om sina rättigheter. Det är många. Fler än någonsin.

Du har fångat situationen. Man blir desperat när man hör polisen övertala folk, som inte vill stanna här, att följa med till MV för att där kanske bli övertalad att söka asyl här. Och sedan, som läget är i kväll, kanske få tillbringa natten ute.

Kan någon vettig förklara? Jag begriper inte. Var inte meningen att de som inte ville stanna här skulle visas tillbaka. OM de inte begär asyl SJÄLV. Inte tusan ska de övertalas. Detta var vad jag uppfattade i gårdagens Rapport och Aktuellt, som sändes från Malmö.

Eller är polisen så rädd,inför styrande media, att uppfattas som flyktingavvisande?

F.ö håller jag med Daniel-Malmö. Vi måste ju kunna Stoppa! Desperat ser jag nu kaoset på Rapport.
Citera
2015-11-13, 20:05
Medlem
Sänk ersättningen till asylsökande rejält.
Det är enda chansen.

De dras som flugor till den stora sockerbiten Sverige.

De allra flesta kan söka och även få asyl i många europeiska länder. Men nä. Alla ska hit. "VI SKA TILL SVERIGE!!"

Vad är det som pågår egentligen?
Man börjar nästan få konspirationsteorier. Är det någon som styr detta? Sverige ska bemannas. Eller vad är det?
Jag förstår inte.

Men jag är helt säker på att en rejäl sänkning av bidragen hade fått en lugnande effekt. Då blir Sverige bara det där kalla lilla landet vid Nordpolen.

Det är vår chans - tillsammans med ett totalstopp för invandring.
Alla som kommer från ett EU-land ska vändas tillbaka.
Asyl ska sökas i FÖRSTA SÄKRA EUROPEISKA LAND! (Dublinförordningen)
De har haft chans att söka asyl.
Europa är inget jävla smörgåsbord där man med omsorg ska kunna välja vilket land som ska pröva asylansökan.
Vänd alla vid gränsen.
Här är det fullt.
Välj annat land eller sök i första landet.
Gör om, gör rätt.
Skiter i vad EU och FN säger.
Nu är det allvar.
Senast redigerad av Tjerkassy 2015-11-13 kl. 20:12.
Citera
2015-11-13, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Du har fångat situationen. Man blir desperat när man hör polisen övertala folk, som inte vill stanna här, att följa med till MV för att där kanske bli övertalad att söka asyl här. Och sedan, som läget är i kväll, kanske få tillbringa natten ute.

Kan någon vettig förklara? Jag begriper inte. Var inte meningen att de som inte ville stanna här skulle visas tillbaka. OM de inte begär asyl SJÄLV. Inte tusan ska de övertalas. Detta var vad jag uppfattade i gårdagens Rapport och Aktuellt, som sändes från Malmö.

Eller är polisen så rädd,inför styrande media, att uppfattas som flyktingavvisande?

F.ö håller jag med Daniel-Malmö. Vi måste ju kunna Stoppa! Desperat ser jag nu kaoset på Rapport.

Det nuvarande myndighetssverige har havererat till något väldigt oklart.
Citera
2015-11-13, 20:33
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Det nuvarande myndighetssverige har havererat till något väldigt oklart.

Det är helt sant, det är så jävla sjukt att beskåda.

Man övertalar människor i tusentals att stanna här för att låta oss betala för dem. Bara så där. Förut krigade man för att få ta mer andelar från andra? Inte ge bort sina? Wtf Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in