2015-11-11, 23:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Givetvis för att de kretsar och roterar, till skillnad mot vår himlakropp som är stationär, universums stationära masscentrum, medelpunkten som allt graviterar kring!

Slutsats?

Just precis, vi håller alltså INTE på och flänger omkring runt solen, som vi har hjärntvättats till att tro sen barnsben...

Om allt - som du beskriver det - GRAVITERAR runt oss så bör jorden rimligen ha en gravitationskraft, och gravitationskraften har ju den egenheten att den över tid formar objekt till sfärer. Så menar du att vi faktiskt är en sfär redan nu eller att vi kommer bli det i sinom tid?
Citera
2015-11-12, 01:40
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Hur det kommer sig att alla planeter är runda?

Givetvis för att de kretsar och roterar i rymden!

Så om man tar ett fyrkantigt objekt och låter det flyta runt i rymden i ett par år, så kommer det att bli runt?
Citera
2015-11-12, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
(tfes.org anses enligt vissa vara en kontrollerad opposition för att misskreditera den platta jorden, men den innehåller ändå en hel del "rätt" information om den platta jorden)
Vilka metoder använder du för att avgöra vad som är "rätt"?
Citera
2015-11-12, 04:36
Medlem
Död o återfödds avatar
.
JAG HAR EN FRÅGA TILL ALLA FÖRNEKARE:

Hur kommer det sig att om man tar ett flyg från Johannesburg till Sao Paulo, så går rutten en extrem omväg (enligt jorden är rund-teorin) norrut via London, en resa som tar 24 timmar, istället för att bara korsa Atlanten västerut, vilket enligt teorin bara ska ta 10 timmar?

Jo, för att vägen via London de facto är en genväg enligt jorden är platt-teorin!

Se själva här, vid 19:25 och framåt:

https://www.youtube.com/watch?v=mMh1uGLbWoA

FÖRNEKARE, HUR TACKLAR NI DETTA?
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-11-12 kl. 04:43.
Citera
2015-11-12, 04:46
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
.

Dina följdfrågor är irrelevanta fram tills dess att du adresserat frågor som ställs till dig på de inlägg du hittills postat.

Är du en bloggare eller är du en debattör?

Du har ignorerat allt jag frågat dig (och dina trosfränder) om hittills.
Varför?

Citat:
Hur kommer det sig att om man ska ta ett flyg från Johannesburg till Sao Paulo, så tar planet en extrem omväg (enligt jorden är rund-teorin) norrut via London, en resa som tar 24 timmar, istället för att bara korsa Atlanten västerut, vilket enligt teorin bara ska ta 10 timmar?

Vilket plan har du hittat och som tar denna rutt?
Visa gärna på en flightradar24.com-historik.
Citera
2015-11-12, 09:28
Medlem
madtops avatar
Citat:
.
JAG HAR EN FRÅGA TILL ALLA FÖRNEKARE

Hur kommer det sig att om man tar ett flyg från Johannesburg till Sao Paulo, så går rutten en extrem omväg (enligt jorden är rund-teorin) norrut via London, en resa som tar 24 timmar, istället för att bara korsa Atlanten västerut, vilket enligt teorin bara ska ta 10 timmar?

Du har som vanligt skaffat dig fel information. Flyget går direkt från Johannesburg till Sao Paulo. Rutten är en storcirkel tvärs över Atlanten och resan tar knappt 10 timmar.

När du ändå har ämnet flygrutter uppe vore det kul att höra din förklaring till rutten QFA27 tar mellan Sydney och Santiago. Det är en gammal fråga som jag aldrig fått svar på:
http://sv.flightaware.com/live/flight/QFA27
Rutten som planet följer passar väldigt dåligt med en "flat earth map". Enligt dessa är närmsta rutten mellan Sydney och Santiago tvärs över nordpolen. Och det är ju inte riktigt så planet flyger i verkligheten...
Citera
2015-11-12, 23:35
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
.

Jag har en fråga till dig som du gärna får svara på. Om nu jorden är som en platta. Hur kan man då komma till samma punkt om du bara åker t.ex västerut ? Är jorden platt kan du inte komma tillbaks till samma punkt, då borde du komma till ett stup eller en kant, förklaring på det tack. Har du provat tänka lite logiskt någonsin i ditt annorlunda tänkande?

Förklara gärna hur solen lyser upp jorden och hur natt/dag fungerar om jorden skulle vara platt. Jag får inte ihop det riktigt
Citera
2015-11-13, 00:56
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Jag har en fråga till dig som du gärna får svara på. Om nu jorden är som en platta. Hur kan man då komma till samma punkt om du bara åker t.ex västerut ? Är jorden platt kan du inte komma tillbaks till samma punkt, då borde du komma till ett stup eller en kant, förklaring på det tack. Har du provat tänka lite logiskt någonsin i ditt annorlunda tänkande?

Förklara gärna hur solen lyser upp jorden och hur natt/dag fungerar om jorden skulle vara platt. Jag får inte ihop det riktigt

Alla dina frågor här och fler därtill besvarar i denna eminenta Platta Jorden-film:

https://www.youtube.com/watch?v=h5i_iDyUTCg

Har du fortfarande frågor som inte besvarades i ovanstående film, med 200 belägg för Flat Earth, välkommen med dina frågor...
Citera
2015-11-13, 02:12
Medlem
Fortfarande besvarar DoÅ inte några frågor utan länkar bara trams. Vi är inte här för att titta på värdelösa youtubefilmer. Länka inte. Berätta här.
Citera
2015-11-13, 04:37
Medlem
Pappersvargens avatar
Hur fungerar geostationära satelliter i den här platta världen?
Citera
2015-11-13, 14:33
Medlem
madtops avatar
Citat:
välkommen med dina frågor...

Hur förklarar du rutten som det här flygplanet tar?
http://sv.flightaware.com/live/flight/QFA27
Citera
2015-11-13, 14:57
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Har du fortfarande frågor som inte besvarades i ovanstående film, med 200 belägg för Flat Earth, välkommen med dina frågor...

Nu orkade jag inte lägga 2 timmar på det där utan hoppade lite grann i filmen, men nej jag lyckades inte hitta svaren på frågorna, ser hellre att du svarar på dom med dina egna ord och inte länkar till ett ihopplock på yotube på flera timmar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in