2015-11-11, 00:03
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPfishbowl
Jag ser på dina lögner som just lögner naturligtvis, hur skulle jag annars se på dom?
https://www.youtube.com/watch?v=zEqDbsPUgH8
"Boats prove no curve".

Jag har levt vid stranden hela mitt liv så detta är ingen debatt, dina fantasier betyder nämligen ingenting när man har genuin vetenskap som backar upp ens åsikter.
Att det inte finns någon kurva på vatten är redan bevisat så vill du påstå att en kurva finns får du göra det. Beford Canal experiment hade 6 miles, Jeranism hade 8 miles med laser och fyrar sträcker sig hela 180 miles så kom loss nu Hawking.

Det är varken lögner eller fantasier. Det var fakta hur det ser ut i verkligheten. Titta på en båt så försvinner den tillslut.

Har du en teori på varför du inte ser båten speciellt länge? Den försvinner ganska fort ska du veta.

Om det nu inte blir någon kurva på vattnet så får du gärna ge en förklaring hur båten kan försvinna....

Hur ser du på detta klipp förresten? https://www.youtube.com/watch?v=o_W280R_Jt8
Senast redigerad av Lothbrok 2015-11-11 kl. 00:10.
Citera
2015-11-11, 00:13
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Så vad du egentligen frågar är "varför förstår jag inte hur laser fungerar".

Nej, det var inte min fråga.
Min fråga var hur en platt jord kan medföra att jag inte kan skjuta en laser från kust till kust?

Hur en laser fungerar är allmänt känt, och vi kan skjuta en laser till månen och sedan få en direkt respons tillbaks igen tack vare de speglar som finns på månen.

Månen är dock längre bort från jorden än vad USA's kust är, så varför kan jag inte träffa USA's kust med samma laser, trots att den befinner sig närme mig än vad månen gör?
Citera
2015-11-11, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erak
Det stämmer tyvärr inte. Snopes. (Oavsett så är det inte lönt att be DoÅ att förklara något)
Där ser man .O jag som har funderat på det utan att kolla fakta.Vet du fan när jag hörde det .Nångång i min ungdom och sen trott att det va en fysisk regel beroende vilka pol man va närmast
Citera
2015-11-11, 00:55
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gogle
Där ser man .O jag som har funderat på det utan att kolla fakta.Vet du fan när jag hörde det .Nångång i min ungdom och sen trott att det va en fysisk regel beroende vilka pol man va närmast

Cheers till "The Simpsons"
https://en.wikipedia.org/wiki/Bart_vs._Australia

När skall jordens TV-tittare fatta att det vi ser på TV inte nödvändigtvis behöver vara sant/korrekt?
(jag klandrar dig inte dock. Även Jag trodde oavkortat på beskrivningen som gavs i det avsnittet (shame on ME) )

Får jag föreslå att ALLT vi lärt oss via TV-underhållning, hålls utanför denna tråd i fortsättningen.
Det torde nyktra upp argumenten betydligt.
Citera
2015-11-11, 01:42
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Atmosfären bland annat gör så att man kan inte se oändligt långt.
Om jag säger så här istället:
Varför ser man inte så långt att atmosfären sätter stopp när kameran är på lägre höjder?
Eller lite annorlunda formulerat, vad orsakar horisonten som tydligt ses på lägre höjder och som flyttas längre bort ju högre kameran stiger?
Citera
2015-11-11, 01:51
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Atmosfären bland annat gör så att man kan inte se oändligt långt.

och ändå kan vi se både Sol och Stjärnor?
Menar du att Solen är närmre oss än vad sträckan mellan t ex Irland och USA är?
Citera
2015-11-11, 10:23
Medlem
Citat:
Höj er nivå. Att vi kan åka till fejk southpolen vet vi redan, att den sen kostar en sisådär $50000 gör det dock svårare för dom allra flesta.

Att åka till fejk southpolen är dock en rejäl jävla omväg för oss här i norr. Det är inte dit vi vill åka. Lär er kartan och sluta tramsa.

Seriöst fråga nu till dom allra mest svagbegåvade aka "debunkers". Vad fan är problemet? Skulle inte ni om ni nu är så övertygade som ni påskinar att ni är tycka det var skitkul om vi gav oss iväg på på en resa till vår Antarktis och bara åkte runt igloben stället? Varför är ni livrädda för vår resa? Den kommer liksom att hända varken ni vill eller inte så varför inte bidra lite för första gången i era värdelösa liv och se till att det här händer så fort som möjligt? 10 miljoner dollar behöver vi, bara så att alla förstår att det här inte på något sätt är enkelt. bara hur "gud" har sett till att vatten funkar på denna planet är ju nämligen briljant eftersom du inte ens kan dricka det trots att du är totalt omringad av vatten.

Så vad du egentligen frågar är "varför förstår jag inte hur laser fungerar". Ja det förstår du uppenbarligen inte för att du är bra jävla korkad. Men om du nu hade hängt med på modern forskning och tex Jeranism tester så hade du förstått att efter bara 4 miles så skapar även grön laser (bästa kommersiella laserns du kan köpa) en diameter på över 20 meter efter bara 4 miles(en mile =1609 meter).

Så en motfråga och håll i minne att bara lögnare svarar på frågor med frågor. Varför finns det ingen kurva? 4 miles, 8 miles, 60 miles eller 180 miles spelar uppenbarligen ingen roll uppmätt kurva är och förblir obevisbar trots att ni satanister påstår att vi bor på en boll. Bevisa en kurva i ett visuellt experiment som vi kan återskapa så det därmed blir legitim vetenskap. Innan dess håller du dock käft.

Du har säkert besvarat det här och då ber jag om ursäkt men, hur kommer det sig att alla planeter, de flesta större objekt i rymden är runda? Men att jorden är någonting annat?
Citera
2015-11-11, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
och ändå kan vi se både Sol och Stjärnor?
Menar du att Solen är närmre oss än vad sträckan mellan t ex Irland och USA är?

Enligt den platta jord modellen är solen 5000 km högt uppe, och solen är 32 kilometer i diameter, baserat på beräkningar som du kan se här: http://wiki.tfes.org/Distance_to_the_Sun

(tfes.org anses enligt vissa vara en kontrollerad opposition för att misskreditera den platta jorden, men den innehåller ändå en hel del "rätt" information om den platta jorden)
Citera
2015-11-11, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Om jag säger så här istället:
Varför ser man inte så långt att atmosfären sätter stopp när kameran är på lägre höjder?
Eller lite annorlunda formulerat, vad orsakar horisonten som tydligt ses på lägre höjder och som flyttas längre bort ju högre kameran stiger?

Horisonten är alltid på ögonhöjd; hur högt uppe man än åker, vilket är en av bevisen för den platta jorden.
Citera
2015-11-11, 18:07
Moderator
Citat:
Horisonten är alltid på ögonhöjd; hur högt uppe man än åker, vilket är en av bevisen för den platta jorden.
Hehe, det där var ju underhållande. På vilket sätt har det bevisats?
Citera
2015-11-11, 18:54
Medlem
madtops avatar
Citat:

Så du hävdar att oavsett avstånd till jorden så är jordens horisont alltid i ögonhöjd?
Citera
2015-11-11, 21:29
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Enligt den platta jord modellen är solen 5000 km högt uppe, och solen är 32 kilometer i diameter, baserat på beräkningar som du kan se här: http://wiki.tfes.org/Distance_to_the_Sun

Detta betyder ju då att man kan se 500 mil som mest genom atmosfären som sådan, men att se Danmark från Göteborg brukar inte gå, trots att det bara ligger 17 mil bort och är fasligt mycket större än solens diameter.

Hur förklarar man detta i plattjords-modellen?

Citat:

Snarare ett bevis för motsatsen. Om jorden var platt så skulle ju horisonten hamna under ögonhöjd och successivt sjunka ju högre man kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in