2015-11-13, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie
Dessvärre finns där ingen information alls om vad som händer vid en eventuell konkurs och nedläggning av verksamheten.

Det du länkar till gäller endast vid ett övertagande av företaget, inte konkurs.

Du snackar om konkurs medans vi talar om ett övertagande av företaget.
Försök att hänga med i tråden istället för att komma med irrelevanta inlägg!

Citat:
Det finns inga klara regler för vad som gäller när en operatör köper upp en annan operatörs kunder (kundstock). Däremot ska det framgå av villkoren mellan kunden och den tidigare operatören vilka regler som gäller vid en så kallad överlåtelse av kundens avtal till en ny operatör för att överflyttningen ska vara förenlig med avtalet. En operatörsöverlåtelse kan därmed medföra att en annan operatör än den du ingått avtal med står som avtalspart för din tele-, tv- eller internettjänst.
Citera
2015-11-13, 11:24
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Om nu Wifog skulle gå i konkurs, vet någon vad som händer med ens telefonnummer? Är det skyddat så att man kan flytta det till en annan operatör, eller är det för evigt borta?

Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
De operatörer som slagit igen i Europa, sen man startade med digital mobiltelefoni, har alla sett till att antingen sälja kundstocken till en annan operatör, eller sett till att de kunder som vill, har haft chans att portera.

Citat:
I Wifogs fall är det ju dessutom 3-nummer, vilket ger den tryggheten.

Citat:
Dessvärre finns där ingen information alls om vad som händer vid en eventuell konkurs och nedläggning av verksamheten.

Det du länkar till gäller endast vid ett övertagande av företaget, inte konkurs.

Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Du snackar om konkurs medans vi talar om ett övertagande av företaget.
Försök att hänga med i tråden istället för att komma med irrelevanta inlägg!

Försök läsa igen, innan du gör bort dig mer. Det står klart och tydligt KONKURS i frågan som vi andra förstod. Ta hjälp om det är för svårt. Då kanske du kan komma med relevanta inlägg.

Vid KONKURS finns inga specifika regler, av förståliga skäl.
Citera
2015-11-13, 13:17
Medlem
Citat:
... Vid KONKURS finns inga specifika regler, av förståliga skäl.
Vet du det, eller antar du bara det? Man kanske skulle fråga PTS.
Citera
2015-11-13, 13:44
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Vet du det, eller antar du bara det? Man kanske skulle fråga PTS.

Jag kan inte uttala mig om just han vet, men en konkurs är en ekonomisk händelse som PTS inte styr över.

Då utses en konkursförvaltare som ska tillvarata de ekonomiska intressena för de som har ekonomiska anspråk på företaget i fråga. Företaget upphör sen att existera. Vid ett sånt tillfälle är det oftast av ekonomiskt intresse att sälja kundstocken till nån annan operatör, så att mer pengar strömmar in till långivarna. Det är då konkursförvaltarna som gör detta. I detta sammanhang är kundernas intresse helt ointressanta. Det är varken PTS eller konkursförvaltarnas uppgift att tillvarata kundernas intresse vid en konkurs. Däremot kan man ju hoppas att t.ex. Wifog då skulle ha nån skam kvar ikroppen och ordna porteringar på ett för kunderna bra sätt.

Om det är så att kundstocken inte säljs och operatören haft egna nummerserier så ska dessa återlämnas till PTS. Om det däremot är så att t.ex. Wifog "åker snålskjuts" på Tres nummerserier, så fortsätter ju numren att vara Tre-nummer. Wifog är ju en virtuell operatör i Tres nät och då finns det olika sätt att lösa frågan om egna eller "lånade" nummerserier. Jag har personligen ingen insikt i hur Wifog - Tre löst detta.
Citera
2015-11-13, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Jag kan inte uttala mig om just han vet, men en konkurs är en ekonomisk händelse som PTS inte styr över.

Då utses en konkursförvaltare som ska tillvarata de ekonomiska intressena för de som har ekonomiska anspråk på företaget i fråga. Företaget upphör sen att existera. Vid ett sånt tillfälle är det oftast av ekonomiskt intresse att sälja kundstocken till nån annan operatör, så att mer pengar strömmar in till långivarna. Det är då konkursförvaltarna som gör detta. I detta sammanhang är kundernas intresse helt ointressanta. Det är varken PTS eller konkursförvaltarnas uppgift att tillvarata kundernas intresse vid en konkurs. Däremot kan man ju hoppas att t.ex. Wifog då skulle ha nån skam kvar ikroppen och ordna porteringar på ett för kunderna bra sätt.

Om det är så att kundstocken inte säljs och operatören haft egna nummerserier så ska dessa återlämnas till PTS. Om det däremot är så att t.ex. Wifog "åker snålskjuts" på Tres nummerserier, så fortsätter ju numren att vara Tre-nummer. Wifog är ju en virtuell operatör i Tres nät och då finns det olika sätt att lösa frågan om egna eller "lånade" nummerserier. Jag har personligen ingen insikt i hur Wifog - Tre löst detta.
Okej, tack för ditt svar. Jag har mejlat PTS så får vi se om jag får något svar. Eller givande svar.
Citera
2015-11-13, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag laddade 90 poäng vid 11 tiden idag, innan jag nådde gränsen.

Mmm, 90 p idag från 16.00 och en stund framåt. En flik, där reklamen laddade på fint utan avbrott.

Goda nyheten blev att en 359 p enkät också laddade in fint!
Citera
2015-11-14, 07:08
Medlem
Hur blir Wifogs nyckeltal i november?
Av de tidigare ca 55.000 användarna som haft abonnemang helt gratis är 88% kvar och betalar minst 39 kr/månaden....?

Hur många av er här på FB betalar 39 kr/månaden för att använda Wifog "gratis"?
Senast redigerad av 2006 2015-11-14 kl. 07:21.
Citera
2015-11-14, 09:57
Medlem
En ide för wifog skulle kunna vara att reklamfilmerna och tittandet kunde generera koder som man kan scanna in med sin mobil och få en gratis vara, t ex frödinge ostkaka efter ett visst antal tittade filmer.
Citera
2015-11-14, 15:21
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Mmm, 90 p idag från 16.00 och en stund framåt. En flik, där reklamen laddade på fint utan avbrott.

Goda nyheten blev att en 359 p enkät också laddade in fint!

Bra tips med enkäten!
Citera
2015-11-14, 19:11
Medlem
fick bara 68 p ,på ett kort,,;(
Citera
2015-11-14, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
fick bara 68 p ,på ett kort,,;(

Grattis... Jag fick bara 45...
Citera
2015-11-14, 21:37
Medlem
PLUS att det där gamla larvet om "För att kunna delta i undersökningar måste du svara på preferensfrågor." kom fram nu när jag klickade på Enkäter... Jag HAR svarat på alla frågor UTOM min inkomst..., där det GÅR att fylla i alternativet "Vill ej uppge"! Finns det som svarsalternativ så får de tamefan acceptera att folk svarar det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in