2015-11-10, 01:01
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yuuzhanvong
Är det bara att gå in i cyckel affären och säga att man är intresserad av att köpa fyrverkerier till nyår ?

Skulle föreslå att du ringer och frågar om där är någon som kan expiera den dagen du tänkt åka ut. Har du sug efter en speciell pjäs så fråga efter den, kan vara att dom inte bemödar sig att hämta från huvudlagret så här års innan det bestäms vad som ska säljas osv, och om du frågar kan dom säkert åka iväg och hämta om det inte finns i "bunkern".
Citera
2015-11-10, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Frågade du om det fanns borta på huvudlagret då?
Jag frågade om det fanns och han sa att det var slut.
Citera
2015-11-10, 16:38
Medlem
Citat:
har tänkt åka ditt i veckan.
Men dom har en hel del kvar endån så det är värt att ¨åka ditt ?
Dem har kvar sjukt mycket, men vissa saker som kanske är folks "favoriter" är slut. Dock hittad jag en massa jag ville ha vilket var sweet.
Citera
2015-11-10, 16:38
Medlem
Citat:
Är det bara att gå in i cyckel affären och säga att man är intresserad av att köpa fyrverkerier till nyår ?
Du går in i cykelaffären och säger det ja, om han har hand om någon kund så brukar det ta ett par minuter innan han visar dig vägen till fyrverkerierna.
Citera
2015-11-10, 17:00
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonamesjustme233
Jag frågade om det fanns och han sa att det var slut.

Kan ge mig tusan på att t.ex Tiger dyker upp kring nyår igen med en kraftig prisökning alltså. Den måste sålt som smör..
Citera
2015-11-10, 19:47
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Kan ge mig tusan på att t.ex Tiger dyker upp kring nyår igen med en kraftig prisökning alltså. Den måste sålt som smör..

Den sålde helt slut innan nyår 😕
Citera
2015-11-11, 00:53
Medlem
tigerrakets avatar
Tiger... oj oj oj... en sådan dröm.

Brassade på rejält och blev en riktig hit på himmeln.

Drog också av några tre-tummare (jag vet, mesigt, men jag försöker hålla mig så laglig jag bara kan).
Vilken dröm det var. 45mm är bra, 50mm gör grannarna imponerad. 75mm får alla att tappa hakan.

Får börja skissa på årets inköp
Citera
2015-11-11, 06:22
Medlem
pennoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Vad är BS? Utländsk affär?

JW 418 är ju grym som satan såg jag nu på Youtube. Ved du vad den kostar?

Finns däremot här för ~720:- http://www.piroart.eu/JW418-Achilles/463/

Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Vilket är en jävligt bra deal!!!!
Jag fatta 0 från den sidan och är den verkligen grön?
Sen vad ligger frakten på?
Kanske man kan ta i andra tråden, men detta är fyrverkeri och inte smällare.

Lite OT men behövande info tycker jag

Har klargjort handeln via http://www.piroart.eu/ i tråden "Utländska smällare - Third edition" .

Men citerar in inlägget här med så alla är med på noterna angående piroart.

Citat: av pennok
Citat:
Angående http://www.piroart.eu/

Ja jag får väl börja med att be om ursäkt. Har forskat och forskat. Letat ihjäl mig efter någon förklaring känns det som.

Försökte även göra en beställning (en till trode jag) kom vidare tills jag skulle betala men då kom jag inte längre.. Fick dock en orderbekräftelse på mail.

Nu har jag hittat orsaken. (Var snälla och mobba mig inte för mkt nu) det var inte ens den sidan jag beställd ifrån http://www.piroart.eu/. Det var visst piroshop.pl.

Piroart och piroshop måste ha blandat ihop dessa. Ganska så lika namn ber åter igen om ursäkt. Men nu har vi ju fått klarhet i frågan. Har mailat piroart och bett dom sälja utomlands. Om fler gör det kanske det kan ändra något.

Men kan ju iaf gröna piroshop.pl nu iaf. Bra priser där med. Kanske inte jättestort utbud,
förutom på tårtor, finns en del till bra priser.

// pennok

Det går att göra en order lista på sidan för att få det skickat inom Polen. Så har du en privat kurir i Polen som du litar på, så kan du beställa till han/hon för att sedan få det skeppat till Sverige och till dig.

Kan tillägga att jag har grova misstankar om att iaf smällarna ifrån piroshop.pl är dåliga kopior ifrån kina. Varför? Paketen har en helt annan nyans än om man beställer samma paket ifrån ex: pyrofire eller annan grön och känd shop. På något paket saknades det nått märke och text i jämförelse med ?(orginal förpackning)? De mindre smällarna exempelvis Explosive1, så var ca40-50% böjda när jag öppnade dom någon enstaka hade gått av. De var även mer rosa i färgen än röda. Stubinerna var klenare än original och ljusare i färgen. Även väldigt många av stubinerna var kraftigt knäckte eller nästintill förstörda. (Detta gällde de flesta smällarna) dock inte Dum Bum och Bon-bon. Pappret runt smällarna ramlar av mm.

uSen att kanske max 60-70% av smällarna detonerade. (Gäller ej Dum bum & Bon bon) Lite varierande på smällare vissa märken hade bättre smäll ratio än andra märken. Men tycker inte detta är okej. Dessutom varierar smällarna väldigt mycket i knall och tryck. Vissa puffade som en gammal dålig svartkruts smällare, ibland small det helt ok trots att dom kom ur samma förpackning.

Däremot måste jag förtälja att både Bum bum och Bon bon håller samma standard som tidigare köpta paket via ex bombashop eller pyrogate, kommer ej ihåg. Även Dum Bum – Single Shots var av riktig kvalité, enligt mina tester. Så det behöver ju inte betyda att allt är kopior. Kanske bara smällare. Tårtorna kanske är helt ok. Skall lägga en test bes på några tårtor och köpa mer Dum Bum – Single Shots, så kan jag återkomma med kvalitets beskrivning.

Om ingen har hunnit före mig och beställt tårtor därifrån. Då får du gärna kommentera kvalitén.

Jag har själv fått erbjudande ifrån ett flertal företag i Kina om att köpa smällare i större kvantiteter. Minimum order är oftast en liten container eller ett ton. Detta var bara exempel. Det går att förhandla fram önskat avtal med försäljarna som oftast är pyro-fabriker. Bara de får sälja. Man kan på beställning få önskad produkt efter beskrivning. Både smällare och paket kopieras i fabriken efter dina önskemål. Du bestämmer även helt själv storleken, kvalitén på produkten och om det skall vara svartkrut eller BLP. ett exempel på en sådan fabrik som erbjuder dessa tjänster är Liuyang Wanfu Fireworks Co., Ltd. En fabrik och butik som ligger i Liuyang i Kina. http://www.wanfufireworks.com/ Det är bara att beskriva exakt vad du vill ha via E-mail

// Pennok
Citera
2015-11-12, 21:12
Medlem
yuuzhanvongs avatar
Då har man varit och köpt en del hos bonnen i Billesholm.
Mer lär det bli.
Citera
2015-11-12, 21:28
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Då har man varit och köpt en del hos bonnen i Billesholm.
Mer lär det bli.
Bilder?
Citera
2015-11-12, 21:31
Medlem
yuuzhanvongs avatar
inga bilder än.
Köpte big salvo 2 tycken , 2 stycken sapphire , en kick on , en flower power.
Sen blir det mer när jag åker ditt igen , kanske i nästa vecka hade inte så mycket tid idag som jag hade vellat , men det blev något ialla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Bilder?
Citera
2015-11-13, 07:35
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
inga bilder än.
Köpte big salvo 2 tycken , 2 stycken sapphire , en kick on , en flower power.
Sen blir det mer när jag åker ditt igen , kanske i nästa vecka hade inte så mycket tid idag som jag hade vellat , men det blev något ialla fall.

Jag vinner!
http://forumbilder.se/ED549/image

Synd att vi inte träffades!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in