2015-10-16, 07:49
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Undvik att öppna dörren, om de märker att de inte får någon reaktion så brukar de ledsna ganska snabbt och istället ge sig på andra som reagerar på deras bus. Har du inte ett tittöga i dörren så är det en god ide att skaffa dig en sådan då ser du direkt om någon är utanför dörren eller ej och kan undvika att öppna om ingen står där.

Problemet är ju att de inte slutar de vill verkligen att man ska börja dampa och jaga dem med kniv eller nåt alternativt flytta till nåt annat,oftast verkar det vara samma snorisar som håller på,nån dag höll de på flera gånger samtidigt som de lirade fotboll precis utanför.
Citera
2015-10-16, 08:00
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Jag tror nog att man märker att det är lyhört i huset ganska fort (hör hur folk går, älskar, spolar osv).
Skulle det vara så att störningsjouren kommer och det inte låter i trapphuset så blir den anmälande debiterad för utryckningen.

Om grannarna till den som stör är tystlåtna av sig så märker inte den störande grannen att det är lyhört då är det bra att upplysa dem om att så faktiskt är fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av oyegie
Problemet är ju att de inte slutar de vill verkligen att man ska börja dampa och jaga dem med kniv eller nåt alternativt flytta till nåt annat,oftast verkar det vara samma snorisar som håller på,nån dag höll de på flera gånger samtidigt som de lirade fotboll precis utanför.

Man får ha lite tålamod, jag har haft ungar som plingat på här i omgångar men då jag aldrig öppnar för dem så lägger de ner sina bus förr eller senare.
Citera
2015-10-17, 23:17
Medlem
MjaoTse-Bongs avatar
Måste bara få klaga av mig lite på våra jävla knastar till grannar!
Blir så satans jävla trött på deras störiga jävla idiot-vanor som att sporadiskt banka och slå i precis allting: bänkar, dörrar, skåp, golv.
Hämndfantasierna når nya kreativa höjder.
Fattar inte vad i hela helvetet de håller på med dygnets alla timmar.

Tro mig jag klagar hos värden osv men vad fan varför är allmänt hyfs så jävla sällsynt?

Sen vet man aldrig varifrån alla oljud kommer då allt låter genom väggarna. Borrar de på första våningen låter det som att det ändå kommer ovanifrån osv. Blir bara så jävla LESS för störiga grannar gör intrång i min lägenhet jag betalar dyra pengar för och då tycker jag det vore det enda rättvisa att de betalar halva min hyra eftersom de JÄMT ska tränga sig in här med sitt satans oväsen.
Citera
2015-10-18, 07:26
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Om grannarna till den som stör är tystlåtna av sig så märker inte den störande grannen att det är lyhört då är det bra att upplysa dem om att så faktiskt är fallet.

Även om människor är "tystlåta av sig" så måste de leva, det innebär att ljud ifrån tolalettspolningar, vattenavtappning gående (speciellt ifrån överviktiga personer) kommer att höras.h

Under förutsättning att du inte bor i en ytterlägenhet på bottenvåningen, så har du minst fyra lägenheter som gränsar till din din lägenhet. Sannolikheten för att alla fyra skulle smyga med filttofflor på, titta på tv med ljudet avstängt och enbart spola toaletten på lördagseftermiddagarna, måste vara låg intill det löjligaste gräns.
Citera
2015-11-06, 07:28
Medlem
skrikneger på gården ,bodde en stor somalier i huset bredvid han gick omkring på gården och skrek i telefonen kunde hålla på i timtal fäktade och slog med armen verkade helt vansinnig
vågade inte säga till han att han skulle dämpa sig
men nu är han vräkt vilken lycka hörde av kärringen som bodde bredvid han att hon hade fått löss i sin lägenhet och vart tror ni han flyttade jo in i tvättstugan var nån som upptäckte han sovande där
och ringde polisen men vågar man tvätta nu? rädd för att få löss
Senast redigerad av diseledvin 2015-11-06 kl. 07:40.
Citera
2015-11-10, 12:25
Medlem
Frolmlansts avatar
Detta är onyanserat gnäll, har någon en vettig lösning på problemet så är det välkommet.

Jag bor i ett parhus och har alltså en sabla vägg mot någon annan. Det har inte varit några problem då det bott en skötsam familj där i alla år jag bott här, men nu har familjen flyttat. Och in har det tydligen flyttat en märklig figur och hans dam. Killen ser ut som en lodis och hans kvinna har såntdär rastafaritrassel på huvudet. Hur man överhuvudtaget kunde bosätta sig här i området från början är en gåta, men jag är en vidsynt människa, så bara man är trevlig och inte stör får man vara som man vill. Nu har det dock börjat bli lite småtråkigt. Jag jobbar hemifrån ett par dagar i veckan, idag är en sådan dag. Och deras teve står på med en volym som skulle kunna väcka döda. Tydligen har man möblerat så teven står mot vår gemensamma vägg.

Normalt hade jag talat med personerna, men dessa verkar tämligen asociala och undviker kontakt med alla i området. Samtliga fönster har persienner neddragna dygnet runt. Han liksom springer från bilen till ytterdörren för att slippa stöta samman med någon granne.

Skall jag behöva sitta och höra på deras förbannade teveljud när jag försöker arbeta? Känns lite sådär att knalla över och ringa på bara för att informera om att man tycker grannen stör. Jobbigt första intryck, för att säga det minsta.
Citera
2015-11-12, 02:56
Medlem
manfred85s avatar
[quote=Frolmlanst|55340163]Detta är onyanserat gnäll, har någon en vettig lösning på problemet så är det välkommet.

Jag bor i ett parhus och har alltså en sabla vägg mot någon annan. Det har inte varit några problem då det bott en skötsam familj där i alla år jag bott här, men nu har familjen flyttat. Och in har det tydligen flyttat en märklig figur och hans dam. Killen ser ut som en lodis och hans kvinna har såntdär rastafaritrassel på huvudet. Hur man överhuvudtaget kunde bosätta sig här i området från början är en gåta, men jag är en vidsynt människa, så bara man är trevlig och inte stör får man vara som man vill. Nu har det dock börjat bli lite småtråkigt. Jag jobbar hemifrån ett par dagar i veckan, idag är en sådan dag. Och deras teve står på med en volym som skulle kunna väcka döda. Tydligen har man möblerat så teven står mot vår gemensamma vägg.

Normalt hade jag talat med personerna, men dessa verkar tämligen asociala och undviker kontakt med alla i området. Samtliga fönster har persienner neddragna dygnet runt. Han liksom springer från bilen till ytterdörren för att slippa stöta samman med någon granne.

Skall jag behöva sitta och höra på deras förbannade teveljud när jag försöker arbeta? Känns lite sådär att knalla över och ringa på bara för att informera om att man tycker grannen stör. Jobbigt första intryck, för att säga det minsta.[/QUOTE

Jag har /har haft ganska stora problem med grannnarna under mer än ett års tid i stort sett dagligen:/

Hyr ett hus på en gård där grannens hus ligger 10 meter från mitt hus och grannens tjej är högljudd och både han och hon är skitstöriga. grannarnas ännu störigare kompisar som kommer och hälsar på ibland som ropar skällsord åt en, det har dem slutat med, och hon har slutat med att skrika och gapa åt en sedan dem fick barn. Men jag kan knappt koppla av i mitt eget rum , jag kan knappt koppla av någonstans i huset längre för jag går och är orolig för att hon ska börja skrika åt en, det har blivit som att man går och hakar upp sig på grannarna utan anledning. Man undrar ju vad det är för fel på folk som skriker jävla psykfall till en kl 6:30 på morgonen så att det hörs in i huset. OM jag visste att det var andra människor i huset intill så skulle jag försöka ta hänsyn till det, inte skrika på de/dem.
Citera
2015-11-12, 06:47
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfred85

Jag har /har haft ganska stora problem med grannnarna under mer än ett års tid i stort sett dagligen:/

Hyr ett hus på en gård där grannens hus ligger 10 meter från mitt hus och grannens tjej är högljudd och både han och hon är skitstöriga. grannarnas ännu störigare kompisar som kommer och hälsar på ibland som ropar skällsord åt en, det har dem slutat med, och hon har slutat med att skrika och gapa åt en sedan dem fick barn. Men jag kan knappt koppla av i mitt eget rum , jag kan knappt koppla av någonstans i huset längre för jag går och är orolig för att hon ska börja skrika åt en, det har blivit som att man går och hakar upp sig på grannarna utan anledning. Man undrar ju vad det är för fel på folk som skriker jävla psykfall till en kl 6:30 på morgonen så att det hörs in i huset. OM jag visste att det var andra människor i huset intill så skulle jag försöka ta hänsyn till det, inte skrika på de/dem.
Vissa är mer högljudda än andra, så länge folk håller sig lugna under natten får man vara nöjd.
Bor ni i hyresrätt/bostadsrätt så klaga hos värden/styrelsen när grannarnas kompisar missköter sig, som hyresgäst är man ansvarig för de som kommer på besök.
Citera
2015-11-12, 13:48
Bannlyst
Folk pratar inte med sina grannar där har ni problemet!
Citera
2015-11-12, 21:10
Medlem
manfred85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Folk pratar inte med sina grannar där har ni problemet!

Jag har inte hört talas om att man inte pratar med sina grannar, eller att man åtminstone försöker vara sjysst eller att man börjar med att vara skitstörig från första början när man flyttar in. Att bara gå och vara tyst och hata varandra blir rätt tröttsamt i längden.

Det verkar ju inte gå att lösa vissa konflikter annat än att flytta.

mvh
Citera
2015-11-13, 01:21
Medlem
manfred85s avatar
Citat:
Jag har inte hört talas om att man inte pratar med sina grannar, eller att man åtminstone försöker vara sjysst eller att man börjar med att vara skitstörig från första början när man flyttar in. Att bara gå och vara tyst och hata varandra blir rätt tröttsamt i längden.

Det verkar ju inte gå att lösa vissa konflikter annat än att flytta.

mvh

Vissa verkar ju också vilja provocera skiten ur en , det är grannkvinnan ett bra exempel på. Blir så fruktansvärt förbannad när jag tänker på hur hon behandlat mig, skrikit BRA BRA BRA så att det hörs in i huset. Hon verkar inte dra sig för att ta till våld heller. Hon har ju skrikit BRA dagligen, men jag började använda hörselskydd med öronproppar och då slipper man den äckliga slampanhttps://static.flashback.org/img/smilies2/w00t.gif
Citera
2015-11-13, 06:58
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Vissa verkar ju också vilja provocera skiten ur en , det är grannkvinnan ett bra exempel på. Blir så fruktansvärt förbannad när jag tänker på hur hon behandlat mig, skrikit BRA BRA BRA så att det hörs in i huset. Hon verkar inte dra sig för att ta till våld heller. Hon har ju skrikit BRA dagligen, men jag började använda hörselskydd med öronproppar och då slipper man den äckliga slampanhttps://static.flashback.org/img/smilies2/w00t.gif
Ifall en någon tvingar dig att använda "hörselskydd med öronproppar", så går det knappast att säga att du slipper personen i fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in