2015-11-12, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Du menar hjälpa flyktingar utan ID att få transport till migrationsverket för att där söka asyl I Sverige? För det är det poliserna gör.

Låter som man inte riktigt tänkt igenom det här med gränskontrollen ordentligt.

Såg faktiskt ett klipp på en utförd gränskontroll av flyktingar. Lät nästan som man pressade flyktingarna att söka asyl i Sverige.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thecunt
Någon måste ju utföra gränskontrollen?

Även tullen och Migrationsverkets personal har rätt att göra den kontrollen. Jag tycker faktiskt att batikhäxorna på Migrationsverket borde avlasta polisen lite mer. De borde kunna avsätta personal för ID-koll vid gränsen.
Citera
Medlem
Gränskontroll är bra annars väller det bara in folk som man inte har koll på .Undrar hur många vänstervänner som kan tänka sig att flytta till rosengård
Citera
2015-11-12, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Fast det där har ju ingenting att göra med dagens gränskontroller. Det där handlar om att man inte är villig att betala polisen.

Det betyder att vanliga brott får stå åt sidan medans polisen måste prioritera asylfuskare.
Citera
2015-11-12, 23:22
Medlem
Citat:
Låter som man inte riktigt tänkt igenom det här med gränskontrollen ordentligt.

Såg faktiskt ett klipp på en utförd gränskontroll av flyktingar. Lät nästan som man pressade flyktingarna att söka asyl i Sverige.

Tack. För det är précis detta det handlar om.

Nästan alla I tråden tror att gränskontroll skulle innebära att man begränsar iunflödet till Sverige. Det är tvärtom. Man vill maximera antalket asylsökande och ordna en snabb transport till migrationsvereket för att de där får reda på sina rättigheter
Citera
Bannlyst
Citat:
Någon måste ju utföra gränskontrollen?

Ja Gränspolisen. Inte Polisen.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Hur?

Förklara hur Sverige räddas ifrån några som inte ska vara här. Alla som vill söka asyl I Sverige hjälper polisen till migrationsverket så att de snarast kan få information om sina rättigheter. Hur räddas Sverige?

De hade ju irrat omkring i Malmö om ingen visar dem vägen, vill de söka asyl så får de ju göra det i vilket fall som helst, och de som påstår att de inte ska söka asyl här utan i till exempel Norge avvisas direkt. Tror du verkligen att alla är ärliga och ska till Norge eller kan du tänkta dig att vissa har för avsikt att vistas i Sverige illegalt?

Personligen så tycker jag att alla som inte har ID ska avvisas utan pardon.
Citera
2015-11-12, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Det betyder att vanliga brott får stå åt sidan medans polisen måste prioritera asylfuskare.

Det betyder fortfarande att regeringen vägrar att betala för "asylfuskare" som redan är här. Gränskontroller eller inte.
Citera
2015-11-12, 23:25
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Så va är problemet? Du har pass säger du.. ha det med dig när du reser eller så läser du på vad Storbritanniens medborgare skall ha med sig på resa inom EU.

Passet har gått ut.
Citera
2015-11-12, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
De hade ju irrat omkring i Malmö om ingen visar dem vägen, vill de söka asyl så får de ju göra det i vilket fall som helst, och de som påstår att de inte ska söka asyl här utan i till exempel Norge avvisas direkt. Tror du verkligen att alla är ärliga och ska till Norge eller kan du tänkta dig att vissa har för avsikt att vistas i Sverige illegalt?

Personligen så tycker jag att alla som inte har ID ska avvisas utan pardon.

Men det innebär att fler söker asyl I Sverige. Och att polisen sätter av resurser för att fler ska söka asyl I Sverige. Och du tycker att det är rimligt.

När jag konfronterade poliserna som faktiskt utförde "kontrollen" så var det uppenbart att de skämdes. De bad om urs¨kt och sa "don't shoot the messenger". Men du tycker att det är bra?
Citera
2015-11-12, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Det betyder fortfarande att regeringen vägrar att betala för "asylfuskare" som redan är här. Gränskontroller eller inte.

Vadå betala för? Inte fan kan du hosta fram 10 000 nya poliser imorgon, om du ens hade en magisk hatt. Det tar 5 terminer, så om vi satte in 10k idag skulle de kunna vara på våra gator om 2,5 år. Inte fan har vi tusentals latenta poliser som våra kommuner och landsting inte betalar för.
Citera
2015-11-12, 23:31
Medlem
Citat:
Så att ännu fler kan söka asyl I Sverige?! Varför hatar du Sverige?

Införs gränskontroller med ID så minskar invandringen.

Jag Älskar mitt land där mina förfäder är födda och kämpat för landet.

Men av alla dessa invandare vill kämpa för Sverige förutom bidragen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in