2015-11-12, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
De borde sluta hjälpa flyktingar att söka asyl, och istället bekämpa brottslighet. det är ett jävla minimum. Även om jag såklart tycker att de borde vara med om att stänga gränserna och hjälpa till att jaga alla illegal som stryker omkring I Sverige.

Vad jag vet har man inte slutat bekämpa brottslighet. Man trycker in extra poliser (vilket är dyrt som fan) för att utföra dessa kontroller. Tvivlar starkt på att man har övergett radiobilarna i förmån för detta.
Citera
2015-11-12, 23:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Och man borde sluta ta ID på personer I kostym med en jävla portfölj som skäller ut dem då jag uppnebart hade bråttom till mitt anknytande tåg.

Exakt hur lång tid tog det för polisen att kontrollera din ID? Missade du tåget?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Vad jag vet har man inte slutat bekämpa brottslighet. Man trycker in extra poliser (vilket är dyrt som fan) för att utföra dessa kontroller. Tvivlar starkt på att man har övergett radiobilarna i förmån för detta.
Och detta tycker du är en rimlig prioritering?

Att hjåälpa flyktingar att söka asyl.
Citera
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Stäng gränsen tillfälligt och tvinga de andra länderna att uppfylla sina kvoter. Sedan kan vi under mer kontrollerade former öppna den igen. Låt er inte heller luras av nyliberalerna. De talar om humanism men har en helt annan agenda.
Precis. Om man nu ska få dom andra länderna att ta in fler vilket påtalas gång på gång av träsktrollet Löfven o co (vilket är patetiskt då många mest skrattar åt Sverige och Tyskland) så stoppa inflödet till Sverige helt så att flyktingarna får vända till andra länder eller stanna kvar på deras väg till Sverige/Tyskland.
Senast redigerad av snurresnigel 2015-11-12 kl. 23:06.
Citera
2015-11-12, 23:04
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Flyktingar kan fly i flera steg. Först ut från helvetet, sen fortsätter funderingarna på var det fortsatta livet ska ske. Efter fyra år är många syrier inte inne i steg 1-flykten, utan steg 2. Då framstår ju Sverige som ett lugnt land, bortom eländet. Så berättar många att de tänker, dessuotm har de släkt här. Ingen pratar om välfärden, det är nog mest svenskar som gör det.

Många flyktingar stack till Usa efter andra världskriget. Man ville långt bort från Europa. Det är rimligt att flyktingar fortsätter tänka även när de är på flykt. Du kanske funderar på vad du ska äta på fredag, de tänker på var de ska leva. Väldigt låg förstårelse för flyktingarna tyvärr hos många.

Visst är det synd om dem.

Men är det inte mer synd om de tre miljoner barn som svälter ihjäl varje år? Vilka behöver vår hjälp mest?
Citera
2015-11-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Exakt hur lång tid tog det för polisen att kontrollera din ID?

Jag hann med mitt tåg med en minut tillgodo. Deras kontroll tog inte lång tid. Men tillräckligt lång tid för att störa mig.

Hade jag missat det så hade jag fått vänta I 30 minuter.
Citera
2015-11-12, 23:05
Medlem
antoneriks avatar
Det man nu har infört är slumpvisa kontroller av passagerare på tåget. Det räcker inte för att minska inflödet av människor till landet.

Det finns några enkla medel att minska inflödet.

- Minska bidragen till att innefatta mat för dagen och tak över huvudet samt allmän service som sjukvård och skola. Och ingenting annat. Det strider inte mot några internationella konventioner, men det blir oerhört odrägligt att bo i Sverige om man inte har ett jobb. Det blir som att bo på ett härbärge. Inga pengar betalas ut, utan bara matkuponger.

Om man gör detta måste flyktingen fundera på om Sverige är det bästa landet för att nå optimal levnadsstandard eller om det finns ett bättre alternativ.

- Stärk gränsskyddet så långt det är möjligt för att hitta illegala immigranter och gör det lagligt att fråga efter ID även inom landet utan någon misstanke om brott.

Det här är ingen normal situation som har uppkommit under ett ansvarsfullt styre, utan det är resultatet av en huvudlös politik, och därför finns det inte längre utrymme för moraliska broder duktig-principer. Ingen har råd att betala för det.
Citera
2015-11-12, 23:07
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tim00Bloom
På Aktuell intervjuas nån ordförande för ensamkommande. Varför?

Finns säkert en del psykologer som kan förklara det här fenomenet.
Citera
2015-11-12, 23:08
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vomban
Detta gillas!

Vadå vår inkompetenta poliskår som inte ens kan hantera stenkastande slödder?
Citera
2015-11-12, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe

Alla resurser går nu till fuskasylanter: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/norrbotten/polisen-vi-hinner-inte-med-vart-jobb-langre
Citera
2015-11-12, 23:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag hann med mitt tåg med en minut tillgodo. Deras kontroll tog inte lång tid. Men tillräckligt lång tid för att störa mig.

Hade jag missat det så hade jag fått vänta I 30 minuter.

Då föreslår jag att du går och lägger dig nu så att du orkar ta dig ur sängen tio minuter tidigare imorgon. Du slipper att stressa upp dig för en bagatell i ditt ordnade svenssonliv och dessutom så bidrar du med att rädda Sverige ifrån sönderfall, låter inte det som en bra lösning på ditt världsproblem?
Citera
2015-11-12, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det man nu har infört är slumpvisa kontroller av passagerare på tåget. Det räcker inte för att minska inflödet av människor till landet.

Det finns några enkla medel att minska inflödet.

- Minska bidragen till att innefatta mat för dagen och tak över huvudet samt allmän service som sjukvård och skola. Och ingenting annat. Det strider inte mot några internationella konventioner, men det blir oerhört odrägligt att bo i Sverige om man inte har ett jobb. Det blir som att bo på ett härbärge. Inga pengar betalas ut, utan bara matkuponger.

Om man gör detta måste flyktingen fundera på om Sverige är det bästa landet för att nå optimal levnadsstandard eller om det finns ett bättre alternativ.

- Stärk gränsskyddet så långt det är möjligt för att hitta illegala immigranter och gör det lagligt att fråga efter ID även inom landet utan någon misstanke om brott.

Det här är ingen normal situation som har uppkommit under ett ansvarsfullt styre, utan det är resultatet av en huvudlös politik, och därför finns det inte längre utrymme för moraliska broder duktig-principer. Ingen har råd att betala för det.

Jag tror att skära ner på bidragen vore ett enormt misstag. Kriminaliteten skulle explodera i Sverige. Att skära ner på folk som kommer hit är det enda vettiga. Folk som bor här bör ha tillräckligt för att kunna dra runt ett hushåll. F.ö skulle näringslivet förmodligen grina eftersom köpkraften hos den har ganska så stora gruppen kommer att förintas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in