2015-11-12, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det är jag som betalar deras lön- det är mig, som svensk medborgare, som de borde ha sin skyldighet till. Deras lismande äckliga deltagande I denna osmakliga pjäs ska de fan ha skit för.

Kan du berätta på vilket sätt du tycker att polisen gör fel när de utför det uppdrag de fått av våra makthavare?
Citera
Bannlyst
Citat:
De beordrar ingenting. Det är vad bolagen själva anser vara klokast för att inte hamna I ekonomiska snårigheter.

Okej, de beordrade inte detta, utan gick ut med en varning om att det måste ske inom ramen för Schengensammarbetet. Alla transportörer har alltid ansvar att kolla ID.
http://www.stenaline.se/fragor-och-svar/om-batresan/pass-med-pa-resan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsfan
men din jävla skalbagge. Jag läser naturligtvis! Varje minut i ett antal olika tidningar Nått du borde göra. Flyktingar får inte stiga på förordning utan pass och Danmark funderar på strikta kontroller. Dom kan till och med gå så långt att dom tillfälligt stänger gränsen för att täppa till inflödet om det blir allvarligt stod det i en tidning

Får inte stiga på färjan*
Citera
2015-11-12, 22:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag skäller ut folk då de beter sig som dumarslen. Att på en knutpunkt försena folk med att be om ID är idiotiskt. Jag skäller ut dem på klockren svenska för helvete.

Knappast deras uppdrag att försena mig.

Och att agera flyktingvärdar I en situation då brottsligheten fullständigt tagit over Malmö?! Vansinne! de ska fan ha skit för att de försummar sitt egentliga arbete. Att skydda medborgarna.

Inte osannolikt att polisen även håvar in en och annan blåögd öststatsbrottsling eller anarkist när de trålar runt där på stationen i Malmö. Det kan ju ses som något bra tycker jag, Malmö är fullkomligt nedlusat med kriminalitet och samhällsfarliga vänsterelement, så om polisen lyckas fånga bara en blåögd och ovälkommen människa som inte borde få beträda svenskt territorium så måste det anses vara värt att bidra med en minut av sin värdefulla tid, tycker du inte det din äckliga batikhäxa?
Citera
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Det är lätt att vara efterklok, hade vi vetat för 15 år sen att det skulle bli en total kaos i landet, efter alla dessa flyktingar, så skulle aldrig Öresundsbron ha byggts och vi skulle ha följt Norges råd att inte gå med i EU och inte i Schengen, nu är vi lurade och snart så börjar självmordsbombarna göra stordåd i landet.Sen skulle gränskontrollerna har påbörjats redan för ett år sen.Sverige i en nötskal.Lycka till nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerkassy
Kan du berätta på vilket sätt du tycker att polisen gör fel när de utför det uppdrag de fått av våra makthavare?
Inte polisen som sådan. utan personerna. de såg friska ut, rimligen kan de få ett riktyigt arbete där de skapar värde och gör nytta.
Citera
2015-11-12, 22:33
Medlem
Citat:
De ska fan förstå att vi vet att de bara agerar I en charad. att de inte gör någon verklig nytta utan tvärtom har lämnat sina riktiga arbtesuppgifter för att delta I denna charad.

Jag betalar deras loner. Jag är deras uppdragsgivare. Och det är mig och de mina som de ska beskydda.

Ett uppdrag de sviker genom att agera flyktingvärdar.

Det är min skyldighyet att berätta det för dem. annars tror de inte att vi förstår. Och det finns fan inget snällt sätt att berätta för dem hur de svikerr oss medborgare.

Återigen har du fel. Att upprätthålla gränskontrollen är en riktig arbetsuppgift. Vilka riktiga arbetsuppgifter har den Svenska polisen övergett menar du?

Återigen så är det dina och mina företrädare som beordrar och ställer till med skiten. Att "berätta" för dem hur de personligen sviker medborgare låter som något en galen kärring på ICA skulle kunna göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Tror du på detta?!

Ja, eftersom man i medierna kunnat se att så faktiskt görs. Dessutom stod polisen i Aktuellts studio och sa att de inte var selektiva utan kollade allas ID på tågen, oberoende av utseende. Men du kanske har någon annan fakta att lägga fram, eller sitter du och gissar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsfan
men din jävla skalbagge. Jag läser naturligtvis! Varje minut i ett antal olika tidningar Nått du borde göra. Flyktingar får inte stiga på förordning utan pass och Danmark funderar på strikta kontroller. Dom kan till och med gå så långt att dom tillfälligt stänger gränsen för att täppa till inflödet om det blir allvarligt stod det i en tidning
Kan du nästa gång du skriver ge oss källor (länkar) till det som du skriver om informationen i danska tidningar. För övrigt tror jag som dig.
Senast redigerad av artid 2015-11-12 kl. 22:36.
Citera
Medlem
EU måste stoppa de här invandrarna vid den yttre gränsen. Det är ju orimligt att vi skall ha passkontroll mellan Sverige och Danmark.
Citera
2015-11-12, 22:34
Bannlyst
Citat:
Jag skäller ut folk då de beter sig som dumarslen. Att på en knutpunkt försena folk med att be om ID är idiotiskt. Jag skäller ut dem på klockren svenska för helvete.

Knappast deras uppdrag att försena mig.

Och att agera flyktingvärdar I en situation då brottsligheten fullständigt tagit over Malmö?! Vansinne! de ska fan ha skit för att de försummar sitt egentliga arbete. Att skydda medborgarna.

Ska man ha gränskontroller, så ska givetvis ALLA kontrolleras.
Citera
2015-11-12, 22:34
Medlem
Citat:
Du är en idiot.

Varfåöir skulle Danmark sätta sig I den situationen? Finns ingen anledning att rädda Sverige
Gå in och läst på Aftonbladet till och början med . Gränskontroller kan börja redan imorgon i Danmark pga att fler tar den vägen nu när flyktingarna inte får stiga på färjan i rostock utan pass
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in