2015-11-12, 22:23
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta är så bisarrt så man knappt finner ord.

= Blondiner med urnordiskt utseende lär nog extremt sällan vara asylsökande från mellanöstern......

= Personer med typiskt MENA-utseende, gärna med ett litet inslag av asiat, och som kånkar på en stor packning lär med kanske 30-50% sannolikhet vara asylsökande från Afghanistan.

= Polisen har begränsade resurser och bör använda dessa så effektivt som möjligt.

Då, varför, varför, varför ska vi inte vara smarta och oftare kolla Afghanen??

Bara i "Dumme Schweden".

Det vore bisarrt, även för Sverige - men ingen kan tro att det går till så, eller? Varenda buss, färja och tåg skulle få stå stilla i timvis, om så vore fallet - självklart selekterar de, även om de inte "stoltserar" med det...
Citera
2015-11-12, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ville du verkligen svara mig? För jag vet inte vad du pladdrar om...
Det förstår jag, eftersom du inte kan läsa.

Jag var där.

Och då jag skällde ut dem klockren svenska, och stirrade på dem med mina blåa ögon, så ville de fortfarande se mitt ID.

Vilket motsa ditt inlägg som baserade sig på hörsägen.
Citera
2015-11-12, 22:24
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag skäller ut folk då de beter sig som dumarslen. Att på en knutpunkt försena folk med att be om ID är idiotiskt. Jag skäller ut dem på klockren svenska för helvete.

Knappast deras uppdrag att försena mig.

Och att agera flyktingvärdar I en situation då brottsligheten fullständigt tagit over Malmö?! Vansinne! de ska fan ha skit för att de försummar sitt egentliga arbete. Att skydda medborgarna.

Det beteendet stödjer jag inte alls. Jag kan aldrig bli arg på någon som gör sitt tillsagda jobb, om de gör det på ett korrekt sätt (så som de är tillsagda). Då är det alltid den överordnades fel/ansvar.

Jag vet folk som skäller ut säkerhetskontrollanter på flygplatsen för de anser sig "kränkta". Lika idiotiskt. Man ska tacka dem för att de förbättra säkerheten.
Citera
2015-11-12, 22:25
Medlem
Citat:
Det är jag som betalar deras lön- det är mig, som svensk medborgare, som de borde ha sin skyldighet till. Deras lismande äckliga deltagande I denna osmakliga pjäs ska de fan ha skit för.

Det är dig som Svensk medborgare de har sin skyldighet till, och lagen. Deras "deltagande" är vad folk högre upp vill. Folket högre upp representerar den Svenska medborgaren: dig helt enkelt. Så du får helt enkelt skrika på där istället för att stå och vråla någon enskild polis i ansiktet som en dum jävla anarkist.
Citera
2015-11-12, 22:25
Bannlyst
Citat:
Jag skäller ut folk då de beter sig som dumarslen. Att på en knutpunkt försena folk med att be om ID är idiotiskt. Jag skäller ut dem på klockren svenska för helvete.

Knappast deras uppdrag att försena mig.

Och att agera flyktingvärdar I en situation då brottsligheten fullständigt tagit over Malmö?! Vansinne! de ska fan ha skit för att de försummar sitt egentliga arbete. Att skydda medborgarna.

Idiot. Följer du ens nyhetsläget, såg du inte massa lösa flyktingar omkring dig? Världen kretsar inte kring dig om du inte förstod det.
Citera
2015-11-12, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det beteendet stödjer jag inte alls. Jag kan aldrig bli arg på någon som gör sitt tillsagda jobb, om de gör det på ett korrekt sätt (så som de är tillsagda). Då är det alltid den överordnades fel/ansvar.

Jag vet folk som skäller ut säkerhetskontrollanter på flygplatsen för de anser sig "kränkta". Lika idiotiskt. Man ska tacka dem för att de förbättra säkerheten.

De ska fan förstå att vi vet att de bara agerar I en charad. att de inte gör någon verklig nytta utan tvärtom har lämnat sina riktiga arbtesuppgifter för att delta I denna charad.

Jag betalar deras loner. Jag är deras uppdragsgivare. Och det är mig och de mina som de ska beskydda.

Ett uppdrag de sviker genom att agera flyktingvärdar.

Det är min skyldighyet att berätta det för dem. annars tror de inte att vi förstår. Och det finns fan inget snällt sätt att berätta för dem hur de svikerr oss medborgare.
Citera
2015-11-12, 22:28
Medlem
Ober-sturm-bahn-fuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Aktuellt hade ett inslag med en familj i Rostock, det påstås att det är en pappa med ett pass, fru och barn har inga resehandlingar.

Tar Migrationsverket DNA-prov på den här familjen om de lyckas ta sig till Sverige för att utreda släktskap? Vem som helst kan ju ta betalt för att agera pappa till en familj.

Där tänkte vi samma sak..
Citera
2015-11-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Nja..de kan ju vara vänstervridna liberaler..
Off topic: Vänster står traditionellt för reglering - tänk planhushållning, gränskontroll etc
Viss höger avreglering, minimal stat, öppna gränser etc.
Kan du t.ex ge exempel på någon kommunistisk stat som har haft oreglerade (öppna) gränser - nä tänkte väl det!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thecunt
Idiot. Följer du ens nyhetsläget, såg du inte massa lösa flyktingar omkring dig? Världen kretsar inte kring dig om du inte förstod det.
de väljer att agera som flyktingvärdar istället för at bekämpa brott. De sviker mig som medborgare.
Citera
Medlem
Citat:
Ditt dumnma helvete. âr du nu tillbaka I tråden igen?!

Motivera eller hall käften ditt misslyckade fanskap.

Finns ingen som stänger gränsen. vare sig Sverige eller Danmark.
men din jävla skalbagge. Jag läser naturligtvis! Varje minut i ett antal olika tidningar Nått du borde göra. Flyktingar får inte stiga på förordning utan pass och Danmark funderar på strikta kontroller. Dom kan till och med gå så långt att dom tillfälligt stänger gränsen för att täppa till inflödet om det blir allvarligt stod det i en tidning
Citera
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Det förstår jag, eftersom du inte kan läsa.

Jag var där.

Och då jag skällde ut dem klockren svenska, och stirrade på dem med mina blåa ögon, så ville de fortfarande se mitt ID.

Vilket motsa ditt inlägg som baserade sig på hörsägen.

Men, ditt dumarsel - läs mitt inlägg du valde svara på och läs sedan vad du skrivit - it make no sense... Jag förstår inte vad du svarar på! Gör om, gör rätt eller åtminstone förtydliga...
Citera
2015-11-12, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsfan
men din jävla skalbagge. Jag läser naturligtvis! Varje minut i ett antal olika tidningar Nått du borde göra. Flyktingar får inte stiga på förordning utan pass och Danmark funderar på strikta kontroller. Dom kan till och med gå så långt att dom tillfälligt stänger gränsen för att täppa till inflödet om det blir allvarligt stod det i en tidning
Du är en idiot.

Varfåöir skulle Danmark sätta sig I den situationen? Finns ingen anledning att rädda Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in