2015-11-12, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Alltså, är det bara jag som reagerar på att absolut ingen av de stora dinosaurie medierna har rapporterat om sentios siffror? Jag kan inte hitta det någonstans, det är helt dött! Även på sociala medier, det är som en öken. Vad fan händer??

Jo det är märkligt eller rättare sagt, man vill inte visa siffror från Sentio då dessa brukar ligga i det höga spannet.
Det blir ju dessutom ganska uppenbart om medias hat mot SD då Sentio är det oi som träffar bäst vid valen, men opartiska svt/sr kommer säkert att ta upp det
2015-11-12, 20:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Vet inte. När s och mp har fallit så har ju tex afabladet blivit mer eller mindre vänsterpartistiskt som nästa hållplats..

Många s-märkta vill framställa sig nu som nyupplysta medan de rena mångkulturivrarna kommer att gå över lik för få ta med sig sin tro ner i graven.

Att ge dessa personer en m+kd+sd regering är deras våta dröm.

Det innebär bara att de distanserar sig ännu mer från väljarna med följd att ännu färre tar dem på allvar. En högerallians med SD skulle bara tjäna på detta.
2015-11-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Ojdå Svestarsteffe nere på 22% Brukar man inte få sparken som partiledare från S med så usla siffror?

Lite oroande att KD är så låg. Förmodligen gjordes undersökningen innan Kds utspel häromdagen.

SD på 26,8% och särklass störst Det är uppenbart att senaste veckors flyktingkaoz raderar bradley-effbekten och visar lite mer riktiga siffrorna om än fortfarande underskattade.

FyFan, det här var skönt.

Svenska folket börjar bli för vana vid falska utspel för att köpa KD:s skitsnack. Tills politiken blir realitet så är det bara tomt prat. Och som vi nu nöjt kan notera så blir svenskar också mer och mer härdade mot svensk DDR-medias invandringspropaganda.

Som sagt så många gånger kommer alltid verkligheten ikapp till slut och då även SD i opinionen
Senast redigerad av Sisoedaersoet 2015-11-12 kl. 21:00.
2015-11-12, 21:21
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det skulle vara tydligare med datum i x-axeln och jag saknar väntevärdet för nästa mätning från respektive institut. Saknar även en graf där samtliga partier är med eller de tre stora i en och de övriga i en annan.

Bra synpunkter, tack!
2015-11-12, 21:38
Medlem
Svärjes avatar
Här länkar till samlade undersökningar

www.svenskopinion.nu
www.status.st
www.pollofpolls.se
www.dagenssamhalle.se/dagens-samhaelle-poll-of-polls
2015-11-12, 22:15
Medlem
Hogdals avatar
I och med denna mätning är vi tre procentenheters hopp från varje block till sd ifrån decemberöverenskommelsens slut. Eventuellt krävs ännu mindre om något av småpartierna faller under spärren. Det är faktiskt inte orealistiskt att föreställa sig längre.
2015-11-12, 22:30
Medlem
Beatriceaurores avatar
Vem är det egentligen som sköter status.st?
Tycker status.st ska uppdateras betydligt snabbare!
Dagens Sentiomätning är ju fortfarande inte med....
2015-11-12, 22:31
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Vem är det egentligen som sköter status.st?
Tycker status.st ska uppdateras betydligt snabbare!
Dagens Sentiomätning är ju fortfarande inte med....

Jo det är den. Rensa din cache.
2015-11-12, 22:38
Medlem
Beatriceaurores avatar
Åh, tack så mycket, Franz Berwald!
2015-11-12, 23:12
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
I och med denna mätning är vi tre procentenheters hopp från varje block till sd ifrån decemberöverenskommelsens slut. Eventuellt krävs ännu mindre om något av småpartierna faller under spärren. Det är faktiskt inte orealistiskt att föreställa sig längre.

Vem hade vågat gissa det för 14 månader sedan, dvs den 12 september 2014?
2015-11-13, 00:37
Medlem
buttnutters avatar
Brukar inte YouGov komma ungefär samtidigt som Sentio?
2015-11-13, 02:53
Medlem
RingRing2014s avatar
Det var som tusan, 26,8% i Sentio.

Det är det näst bästa resultatet som SD någonsin fått i en opinionsundersökning.

Verklighetsrapport:
Min nya raggningsteknik med inbakad opinionssondering.

Jag har kommit på mig själv med att när jag är i en mindre matbutik eller på en mack så brukar jag göra följande, om det bara är jag eller endast någon enstaka till kund där.

1. Först stå och kolla på tidningshyllan med dags- och kvällstidningarna.

2. Säga högt medans man sneglar på tidningarnas framsidor ungefär att, "Djäklar vad Sverige har satt sig i klistret!".

3. Kassörskorna/kassörerna brukar påfallande ofta haka på och beklaga sig över situationen, är det en till kund där händer det inte sällan att även den hakar på. Någon kan berätta att en bekant är polis och har berättat om förfallet i landet.

4. Detta utmynnar i en skön sammhörighetskänsla och hånskratt över den Svenska nationens tidigare tragikomik. Folk verkar utsvultna på att samtala om detta.

Tro det eller ej, men för mig är invandringshaveriet en av mina bästa icebreakers för att starta en skön konversation med både sköna tjejer och sympatiska grabbar där ute.

Slutsats: Nästan alla talar nu öppet om haveriet, att det gått så in i helvete på tok för långt. Att rösta på SD är inte speciellt tabu längre, särskilt inte om man säger att det är en proteströst.

Det ser bra ut ute på gatan.

Slut på rapport från ett novemberruggigt mörkt och tyst norra Stockholm.

MVH RingRing
Senast redigerad av RingRing2014 2015-11-13 kl. 03:06.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in