2015-11-12, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ja, alltså man bör inse att Reinfeldts och Sahlins genuina HAT för svensk kultur kommer att bli lika problematiskt för S och M som SD har med uttalade rasister.

Genuint borde det vara värre med dignitärernas Sverigehat än några svansrasister i SD. Enkelt uttryckt, Reinfeldt och Sahlin borde ha mer vett.
Men det är och har länge varit fritt fram att idka rasism mot svenskt och svenskar. Blott inte tvärtom.

Jag tror att folk nu ser vad dessa etablerade partier har gjort mot Sverige. Låtit det förstöras till oigenkännlighet för att aldrig kunna repareras.
Den enda skuld i detta som SD har är att de är just SD. För sent var de tvungna att idka SD politik. Rasismen har blivit rumsren.
2015-11-12, 19:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Moderaterna, KD, SD har tillsammans 49 procent. Centern verkar jobba på att spräcka Alliansen i flyktingfrågan och då återstår bara detta alternativ för M.

M+S får bara 41,3 och skulle få svårt att bilda minoritetsregering tillsammans.

Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
49% betyder antagligen att man innehar riksdagsmajoritet i antal ledamöter i riksdagen.

Dessutom är jag övertygad om att den trion skulle vinna mycket i stöd om den blev verklighet. Vi såg hur kraftigt KD ökade när de sa att de dödade DÖ men de föll lika hårt när det stod klart att det var en bluff.
2015-11-12, 19:35
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 360488
Mattsson-effekt, ett uttryck som man ser i denna tråden, är det samma sak?
Om jag minns rätt används uttrycket Mattsson-effekt i denna tråden om att SD får fler sympatisörer när media hänger ut folk med SD-åsikter. Sympati för den mobbade, ungefär. Bradley-effekten handlar om att man döljer sina åsikter i telefon-undersökningar.
2015-11-12, 19:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Om jag minns rätt används uttrycket Mattsson-effekt i denna tråden om att SD får fler sympatisörer när media hänger ut folk med SD-åsikter. Sympati för den mobbade, ungefär. Bradley-effekten handlar om att man döljer sina åsikter i telefon-undersökningar.

Bradley handlar om att man vill framstå som god och svarar därför att man är för sånt som anses som gott, i verkligheten agerar man däremot annorlunda. T.ex. man säger att man röstar för t.ex. feminism och miljö i högre utsträckning än vad man gör. Man säger att man är för mångkultur men bosätter sig där det inte finns osv.
2015-11-12, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Det blir ju lite svårtippat

Nog för att Sentios metodik visat sig bättre vid några tillfällen, men dåtida resultat är ju inte vad som avgör dess träffsäkerhet idag. Det förändras ju dessvärre med tiden på ett fullständigt okänt vis.

Sentio kan ju också rent teoretiskt haft statistiska turträffar, en bit ifrån väntevärdet, de gånger man varit nära valresultatet. Men för SDs del är det hursomhelst något positivt efter senaste tidens kräftgång i undersökningarna.

Håller med.
Något som är intressant är att efter att sentio råkade bryta sin uppåttrend i siffrorna så började alla andra OI göra rekord i spridning. Kanske är det en del OI som behöver sona sitt brott den kommande tiden.
Har hela tiden ansett att trovärdigheten är stadigt minskande för 7K då jag inte kommer på någon orsak till motsatsen. Sen får man se hur mycket sd fångar upp o därefter kommer opinionsundersökningarna.
2015-11-12, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Dessutom är jag övertygad om att den trion skulle vinna mycket i stöd om den blev verklighet. Vi såg hur kraftigt KD ökade när de sa att de dödade DÖ men de föll lika hårt när det stod klart att det var en bluff.

Nackdelen med en sån ren konstellation på "högersidan" är att extremvänstern och våldskommunisterna kan fortsätta enas kring samma naiva hatretorik om den "onda fascisthögern".

Men kanske är det samtidigt en förhöjd temperatur som behövs med en sådan konstellations rättväsende på ena sidan och våldsvänstern på andra för att alla dessa personer ska få ett avslut i verkligheten.
2015-11-12, 19:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Nackdelen med en sån ren konstellation på "högersidan" är att extremvänstern och våldskommunisterna kan fortsätta enas kring samma naiva hatretorik om den "onda fascisthögern".

Men kanske är det samtidigt en förhöjd temperatur som behövs med en sådan konstellations rättväsende på ena sidan och våldsvänstern på andra för att alla dessa personer ska få ett avslut i verkligheten.

Deras retorik har helt fallit nu och väljarna har sett det med all tydlighet. T.o.m. Romson stödjer regeringens rasism.
2015-11-12, 19:56
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Den preliminära Partimodellen 2.0 nu uppdaterad med senaste Sentio, vilket innebär en uppjustering för SD. X-axeln visar antalet dagar sen valet 2010.
2015-11-12, 19:57
Bannlyst
Alltså, är det bara jag som reagerar på att absolut ingen av de stora dinosaurie medierna har rapporterat om sentios siffror? Jag kan inte hitta det någonstans, det är helt dött! Även på sociala medier, det är som en öken. Vad fan händer??
2015-11-12, 20:01
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Alltså, är det bara jag som reagerar på att absolut ingen av de stora dinosaurie medierna har rapporterat om sentios siffror? Jag kan inte hitta det någonstans, det är helt dött! Även på sociala medier, det är som en öken. Vad fan händer??

Det var länge sen någon "stor-media" publicerar Sentiomätningar.
2015-11-12, 20:14
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Den preliminära Partimodellen 2.0 nu uppdaterad med senaste Sentio, vilket innebär en uppjustering för SD. X-axeln visar antalet dagar sen valet 2010.

Det skulle vara tydligare med datum i x-axeln och jag saknar väntevärdet för nästa mätning från respektive institut. Saknar även en graf där samtliga partier är med eller de tre stora i en och de övriga i en annan.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2015-11-12 kl. 20:16.
2015-11-12, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Deras retorik har helt fallit nu och väljarna har sett det med all tydlighet. T.o.m. Romson stödjer regeringens rasism.

Vet inte. När s och mp har fallit så har ju tex afabladet blivit mer eller mindre vänsterpartistiskt som nästa hållplats..

Många s-märkta vill framställa sig nu som nyupplysta medan de rena mångkulturivrarna kommer att gå över lik för få ta med sig sin tro ner i graven.

Att ge dessa personer en m+kd+sd regering är deras våta dröm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in