2015-11-12, 21:25
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Visst har vi en katastrof i Sverige men orsaken ligger i Syrien och så länge det är problem där..

Varför kommer det då 10 ggr fler ensamkommande från Afghanistan än Syrien?
Citera
2015-11-12, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Visst har vi en katastrof i Sverige men orsaken ligger i Syrien och så länge det är problem där..

Nej. Finns inte fler flyktingar nu än det gjorde för 20 år sedan.

Detta är ingen extern katastrof, utan skapad av svenska och tyska politiker.
Citera
2015-11-12, 21:26
Medlem
Gynekologstols avatar
Jag vill verkligen inte uppmana till brott, men om öresundsbron är den enda vägen som parasiterna i praktiken kan ta sig in i Sverige så vore det mycket önskvärt om den sattes ur funktion. Det kanske fortfarande finns enstaka partisaner från andra världskriget som kan berätta om hur man bäst hindrar tåg från att komma fram?
Citera
2015-11-12, 21:28
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uddev
Såg detta precis också och fattade inte alls vad problemet var, dom ville väl till sverige och söka asyl?

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Tror minsann att det är skrivit tidigare I tråden, men polisen fungerar alltså som värdar från Migrationsverket som hjälper flyktingarna att söka asyl I Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag noterar att polisen på exempelvis Hyllie station, och Trelleborg färjeläge fungerar som en sorts Asyl-värdar. De tar emot "flyktingarna", bugar och bockar för dem, bär deras tillhörigheter om det är tungt. Så lotsas "flyktingarna" värdigt till väntande bekväma långfärdsbussar som tar dem till ett kontor där de kan söka asyl.

Jag skämtar inte.

Och feministerna i Sverige rasar över "gränskontroller".

Vet inte, sist jag kollade så var gränskontroller för att kunna identifiera människor som åker ut och in ur landet. Detta är inte ens i närheten utav det.

"Hej, vill du söka asyl i Sverige eller åka tillbaks med tåget?"
"Jag vill söka asyl".
"Okej, följ med här".

Och så står politikeridioter i tv och låtsasdebatterar om hur kränkande det är med "gränskontroller".
Citera
2015-11-12, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
För lite och försent. Det enda vettiga vore att stänga landets gränser.

Vi har inte kapacitet att hjälpa fler. Rapporterna ramlar in. Skall folk behöva sova i korridorer eller i tält? Är det vad en så pass "priviligerad" välfärdsstat som Sverige har att erbjuda?

Jag är dock helt för detta, men det känns meningslöst. Det är tillfälligt och det sker alltför sent.

På min FB så ser jag hur Feministerna förbannar hela Sverige över detta beslutet... Vad är det dem vill ha? Anarki? Vore det bättre? Eller är de bara så indoktrinerade att de inte längre kan tänka själva?

Som på våra sjukhus?

Feministerna och vänstern och Annie Skruvlös tycks tycka som så att huvudsaken är att de får protestera. De har inga lösningar själva. Vi MÅSTE ta emot ALLA.. sen är det någon annans business att fixa "hur"..
Citera
2015-11-12, 21:31
Medlem
Claes Elfsberg kan åter igen inte hålla känslorna i styr i kvällens aktuellt i ämnet, han avbryter, höjer rösten och är allmänt frustrerad när han tvingas tala om gränskontroller och annat som han avskyr.

Inte första gången som han så uppenbart har tagit ställning och inte kan hålla igen känslorna. Gubben har varit över 35 år på SVT,ett antal år för länge.
Citera
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han har inte tid att vänta två månader på ett pass så att han kan åka till Sverige, han måste verkligen vara desperat.

Jag tror honom inte, han bör definitivt avvisas direkt vid gränsen. Om myndigheterna i hans land inte vill ge honom ett pass så finns det förmodligen en anledning till det, och det kan knappast handla om att staten vill förfölja och bomba honom. Snarare handlar det om att hans hemland dräneras på det fåtal som kan läsa, skriva och tala engelska.

Han sa också att myndigheterna i hans hemland frågade varför han ville ha ett pass, varför ställde reportern inte frågan vad killen svarade passmyndigheten att anledningen till att lämna landet är.

Givetvis är det människor av det här slaget som bör stoppas och nekas inresetillstånd i Sverige. Fram tills idag så har Sverige fullkomligt översvämmats av lycksökare. Gränskontroll är bra men det behövs mer.

Hur många lyckosökare tror du då har fått permanentuppehållstillstånd?
Hela migrationspolitiken är ett syntax error, sedan kommer integration på detta LOL.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag noterar att polisen på exempelvis Hyllie station, och Trelleborg färjeläge fungerar som en sorts Asyl-värdar. De tar emot "flyktingarna", bugar och bockar för dem, bär deras tillhörigheter om det är tungt. Så lotsas "flyktingarna" värdigt till väntande bekväma långfärdsbussar som tar dem till ett kontor där de kan söka asyl.

Jag skämtar inte.

Dialogpoliserna har fått nya kollegor, gigolopoliserna.

Har du med egna ögon bevittnat det du påstår?
Citera
2015-11-12, 21:32
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Varför kommer det då 10 ggr fler ensamkommande från Afghanistan än Syrien?

Afghanistan kommer att tas om hand en gång för alla hoppas jag.
Citera
2015-11-12, 21:34
Medlem
Ober-sturm-bahn-fuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Och det finns inte i Rostock, där han är?

https://www.youtube.com/watch?v=putezSS32m8

Bläddra till 10.00

Dom vet vad dom vill ha..
Citera
Medlem
uddevs avatar
Ögnar lite på aktuellt och noterar att en kvinna inte tycker att detta spektakel kostar nog med pengar, hon vill höja invandrarnas dagpenning. Detta för att dom själva skall kunna hyra boende av privatpersoner. Har denna människan inte sett alls hur det ser ut i samhället, eller vilka kostnader vi redan betalar och framför allt kommer hon själv att hyra ut något av sina rum till dessa människor.
Citera
Medlem
Ober-sturm-bahn-fuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nej. Finns inte fler flyktingar nu än det gjorde för 20 år sedan.

Detta är ingen extern katastrof, utan skapad av svenska och tyska politiker.

som flugor till socker..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in