2015-11-12, 21:17
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Varför skulle de? Finns ingen anledning att tvinga flyktingar I Danmark att söka asyl I Danmark, när de vill vidare till Sverige. Hur tänkte du?
Ja jag tänkte att dom verkar fundera över gränskontroller och att det därför kan bli så. Varför är en annan sak, men funderar gör dom.
Citera
2015-11-12, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uddev
Såg detta precis också och fattade inte alls vad problemet var, dom ville väl till sverige och söka asyl?
Tror minsann att det är skrivit tidigare I tråden, men polisen fungerar alltså som värdar från Migrationsverket som hjälper flyktingarna att söka asyl I Sverige.
Citera
2015-11-12, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Vilket gnäll på en del, nu har de gjort något som ett steg, fungerar inte det så kommer man naturligtvis krävas ytterligare åtgärder, så ha lite tålamod så ska vi nog få se att allt ordnar sig till det bästa!

Ett slag i luften som troligtvis resulterar i fler än någonsin. Känns tryggt.
Citera
2015-11-12, 21:18
Medlem
VelvetReds avatar
För lite och försent. Det enda vettiga vore att stänga landets gränser.

Vi har inte kapacitet att hjälpa fler. Rapporterna ramlar in. Skall folk behöva sova i korridorer eller i tält? Är det vad en så pass "priviligerad" välfärdsstat som Sverige har att erbjuda?

Jag är dock helt för detta, men det känns meningslöst. Det är tillfälligt och det sker alltför sent.

På min FB så ser jag hur Feministerna förbannar hela Sverige över detta beslutet... Vad är det dem vill ha? Anarki? Vore det bättre? Eller är de bara så indoktrinerade att de inte längre kan tänka själva?
Citera
2015-11-12, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Ja jag tänkte att dom verkar fundera över gränskontroller och att det därför kan bli så.

Men det finns ingen anledning, och kommer därför inte at hända.

Det Sverige kan hoppas på är att EUs yttre gräns stängs. Likt I Ungern.

Vilket tyvärr skulle rädda Sverige utan att våra ugenomusla politiker behöver ta konsekvenserna och be om ursäkt...
Citera
2015-11-12, 21:19
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ober-sturm-bahn-fuhrer

Här har vi ett pinsamt exempel som drar sin snyfthistoria..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21753189.ab

Om han inte vill ligga skattebetalarna till last, hur har han tänkt att han ska fixa det själv..

Det där slog inte an en ton på min känslofiol. Har väl blivit avtrubbad men kan inte förmå mig själv till att tycka synd om honom. Varför är det ingen journalist som vågar fråga flyktingarna det självklara, varför ska Sverige släppa in just honom men inte alla miljontals andra flyktingar i världen?
Citera
2015-11-12, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Och det finns inte i Rostock, där han är?

Han ville bara fortsätta att leva…

"Varför" man inte kan leva i Rostock kommer ingen svensk journalist någonsin att fråga den här sortens "flyktingar". Svaret är ju givet..
Citera
2015-11-12, 21:22
Medlem
Tim00Blooms avatar
På Aktuell intervjuas nån ordförande för ensamkommande. Varför?
Citera
2015-11-12, 21:22
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Varför skulle de? Finns ingen anledning att tvinga flyktingar I Danmark att söka asyl I Danmark, när de vill vidare till Sverige. Hur tänkte du?
Skulle knappast bli så, istället skulle flyktingarna åka tillbaka till Tyskland. Ingen tvingas söka asyl i Danmark eller Sverige, har man inga ID och intr vill söka asyl blir man avvisad till det land man kom från. I valet mellan Danmark och Tyskland väljer de flesta Tyskland, pga danskarnas stränga regler.
Citera
2015-11-12, 21:23
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Vilket gnäll på en del, nu har de gjort något som ett steg, fungerar inte det så kommer man naturligtvis krävas ytterligare åtgärder, så ha lite tålamod så ska vi nog få se att allt ordnar sig till det bästa!

Visst har vi en katastrof i Sverige men orsaken ligger i Syrien och så länge det är problem där..
Citera
2015-11-12, 21:24
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag noterar att polisen på exempelvis Hyllie station, och Trelleborg färjeläge fungerar som en sorts Asyl-värdar. De tar emot "flyktingarna", bugar och bockar för dem, bär deras tillhörigheter om det är tungt. Så lotsas "flyktingarna" värdigt till väntande bekväma långfärdsbussar som tar dem till ett kontor där de kan söka asyl.

Jag skämtar inte.
Citera
2015-11-12, 21:24
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tim00Bloom
På Aktuell intervjuas nån ordförande för ensamkommande. Varför?
För att SVT är extrem vänster-TV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in