Citat:
Ursprungligen postat av
PartyTintin
Trams de få vill till Norge eller Finland för de har släktingar där och eftersom de inte kan åka igenom Sverige åker de tillbaka och tar en annan väg.
En av Sveriges största problem nu är inte bara öppna gränser med bidrag utan att vi tagit emot så många migranter under så lång tid att de vill till sina släktingar här. Det är något som ingen alls tar upp. Jag har då iaf aldrig hört någon gjort det. Ungefär såhär funkar det 1+1= 2, 2+2 = 4, 4+4 = 8 migranter. Att sänka bidragen skulle med andra ord inte hjälpa även om det skulle minska inflödet marginellt! Varför tror du alla vill till Malmö? Släktingar såklart!
Det tror jag också. Inte nödvändigtvis nära släktningar, men vänner och bekanta de kan bo hos.
Ännu en bra anledning att registrera flyktingar. Bara 50% av afghanska asylansökning bifalls. En afghan som inte kommer från ett krigsområde får inte stanna. Massor av afghaner vistas redan här som borde avvisats om polisen haft resurser.
Så jag tror fortfarande att gränsstängningen har avskräckande effekt och minskar flyktingmängden.
Så fort de små "barnen" blir registrerade asylsökande kan de inte längre undkomma. Får de avslag kan de inte resa runt i Europa hur som helst, de är märkta.
Betänk att hälften av de "små" barnen avviker i Trelleborg efter ankomst.
Jag tror vi håller på att bygga upp en stor undre värld av illegala asylsökande.