2015-11-12, 15:46
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Sentios Novembermätning utförd mellan 5-10/11, 1045 personer deltog i undersökningen som skedde via webpanel

S. 22,0%, (-1,1)
V: 6,5%, (-1,4)
MP: 5,5%, (+0,4)

SD: 26,8%, (+1,8)

M: 19,3%, (-1,5)
C: 7,4%, (+0,7)
FP: 5,2%, (+0,6)
KD: 2,9%, (+1,0)

FI: 2,5%, (-0,9)
Övriga partier.: 2,0%

http://nyheteridag.se/all-time-high-for-sd-268-procent-i-nyheter-idagsentios-opinionsmatning/
Både M och S tappar. Samtidigt gjordes den här undersökningen sannolikt innan M började vända i invandringsfrågan och innan gränskontrollerna infördes. Det ska bli intressant att se hur det påverkar dem i opinionen.

Det enda man kan konstatera just nu är väl att flyktingkatastrofen påverkat S och M negativt och SD positivt.
2015-11-12, 16:05
Medlem
Citat:
Sentios Novembermätning utförd mellan 5-10/11, 1045 personer deltog i undersökningen som skedde via webpanel

S. 22,0%, (-1,1)

http://nyheteridag.se/all-time-high-for-sd-268-procent-i-nyheter-idagsentios-opinionsmatning/

Min stora dröm skulle kunna bli verklighet. Det handlar om att FI och V tillsammans har 8%. Säg att FI snor tillbaka sina väljare (dom fick ju 3,9 i förra valet) och att dom två landar på 3,99% var 2018.

Byebye...
2015-11-12, 16:07
Medlem
Ett annat intressant scenario är ju att samtliga småpartier tar otroligt med stryk och vips har vi bara S, M och SD kvar. Skulle ju rensa upp lite i käbblet...
2015-11-12, 16:17
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Min stora dröm skulle kunna bli verklighet. Det handlar om att FI och V tillsammans har 8%. Säg att FI snor tillbaka sina väljare (dom fick ju 3,9 i förra valet) och att dom två landar på 3,99% var 2018.

Byebye...
Mp, Kd, Fp, och C får gärna erhålla 15,9 % tillsammans i nästa val, om bara siffrorna är exakt jämnt fördelade. De kan bilda en egen allians utanför riksdagen och bedriva vilken politik de vill.
2015-11-12, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Jösses!

Sd är i särklass största parti igen. Kd tokrusar och når nästan upp till 3 %. M hamnar under den magiska 20 %-gränsen. Sossarna hamnar nära den magiska 20 %-gränsen och får rejält med stryk tillsammans med V.

Hade någon visat de här siffrorna för två år sedan, och sagt att det skulle se ut så här i november 2015, hade jag sagt åt honom att lämna in kristallkulan på service.

Jag förutspådde för några år sedan i flera inlägg att SD går om M 2016. Då betraktades jag som ett UFO. Och jag fick fel, fast på andra hållet, jag tog i alldeles för lite!!!

För Det Sovande Folket var detta ett otänkbart scenario med tanke på att de hade "Landsfadern" Reinfeldt på sin sida.

Några av de senare inläggen
2014-08:
(FB) Reinfeldt uppmanar folket till tålamod (med ökade kostnader för invandring)
2013-12:
(FB) Den stora, allmänna opinionsundersökningstråden
Finns äldre, orkar ej leta.

Annars var man ju van vid att alltid kunna överdriva hur mycket som helst som Reinfeldt-kritiker; Imamen överträffade alltid de värsta överdrifterna. Det var bekvämt att raljera.

Idag ser vi resultatet av Reinfeldts åtta år vid makten.
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2015-11-12 kl. 17:30.
2015-11-12, 17:10
Medlem
Citat:

S. 22,0%, (-1,1)

Glädjande siffror.

Tyvärr kommer detta försent; det är svårt att fira med ett sargat fosterland. 2018 finns endast ruinerna kvar att regera över.

Inte ens ett nyval skulle hjälpa, Sjupartiregeringen har 73%. Dock skulle ett av Allahiansens småpartier åka ur, men det skulle ändå inte räcka.
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2015-11-12 kl. 17:19.
2015-11-12, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Och!? Det går ju jävligt bra för S just nu Att folk kan sitta framför sina skärmar och faktist tro på den här absurda röstboskapsteorin övergår mitt förstånd. Aldrig ger ni en en trovärdig förklaring till varför Moderaterna är de som öppnat gränserna och därmed, enligt er, begått politiskt självmord.

Hur fan kan någon sitta och tro att röstboskapsteorin är relevant 2015. Varför upphävde de Luciabeslutet 1991, varför var de först ut av alla att förerspråka mångkultur, varför ingick de en pakt med MP år 2011.

SD:s företrädare är så korkade att de köper den här analysen du företräder. Och dess aningslösa väljare som inte förstår vad som håller på att hända i Europa.

SD stödde Alliansen trots att de gjorde upp med Miljöpartiet om migrationen. Sedan tar de till metoder som de läst till sig här på forumet för att fälla "Svetsaren".

Det är inget seriöst parti och de kommer aldrig att få något uträttat. Förutom att springa omkring i den Grekiska övärlden med felformulerade pappersblad.

SD kommer tyvärr nog att växa, för att folk anser att en sionististiskt pissparti kan hjälp oss nu. Att jubla åt tretton eller tjugosexprocent. ja vi har ju åskådat effekterna av liknande partier i grannländerna. Hur gick det?

Jag är ingen anhängare av "röstboskapsteorin". Jag tror att ledningarna i S och M arbetar för att tränga undan ursprungsbefolkningen, och är beredda att acceptera enorma opinionsnedgångar för att uppnå detta. Så länge som riksdagen har en majoritet för denna politik spelar det ur deras synpunkt ingen roll vad väljarna tycker.

Jag ville bara gestalta vad anhängare av den teorin påstår, då det samtidigt ej är utan betydelse hur pass lågt stöd som olika partier har bland etniska svenskar. Sådana faktorer bör påverka de respektive partiernas politiska inriktning och därmed vara av betydelse för framtida opinionsutvecklingar.
2015-11-12, 19:55
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:

S. 22,0%, (-1,1)

SD dominerar totalt och M är under 20%. Inte ett pip i svensk media. DDR 2.0.
2015-11-12, 21:05
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
SD dominerar totalt och M är under 20%. Inte ett pip i svensk media. DDR 2.0.

2.0 är nog att vara i underkant. Jag skulle vilja påstå att vi är inne på 3.0 t om. Ett DDR som är så genomsyrat så att vi t om lurar omvärlden. Inte illa pinkat, Kim i Nordkorea är grön av avund.
2015-11-12, 21:16
Medlem
Vi ska nog ta alla OU med en rejäl näve salt för tillfället. Jag tror på stora väljarströmningar de närmaste åren. Det som sker nu är bara krusningar på ankdammens yta.

Dock tror jag S, MP och C blir stora förlorare i de OU som följer under 2016, medan V och M blir vinnare. Kvar på samma höga nivå blir SD och på samma låga nivå FP och KD.
2015-11-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
2.0 är nog att vara i underkant. Jag skulle vilja påstå att vi är inne på 3.0 t om. Ett DDR som är så genomsyrat så att vi t om lurar omvärlden. Inte illa pinkat, Kim i Nordkorea är grön av avund.

Vi lurar dock inte omvärlden. Både Danmark, Norge och Finland har i flera debatter och rapporter noterat åsiktsförtrycket och till och med New York times har skrivit om den svenska totalitarismen.

Men detta skulle ju såklart aldrig svensk media belysa eller på något sätt nämna så många svenskar lever kvar i ovisshet om hur hjärntvättade de faktiskt har blivit. Tack gode gud för internet dock.

För övrigt glädjande siffror. Verkligheten är som alltid SD:s bästa valarbetare och verklighet är sannerligen vad svenska folket nu får erfara. Och mer blir det.
2015-11-12, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Vi ska nog ta alla OU med en rejäl näve salt för tillfället. Jag tror på stora väljarströmningar de närmaste åren. Det som sker nu är bara krusningar på ankdammens yta.

Dock tror jag S, MP och C blir stora förlorare i de OU som följer under 2016, medan V och M blir vinnare. Kvar på samma höga nivå blir SD och på samma låga nivå FP och KD.

Varför skulle V bli vinnare menar du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in