2015-11-12, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Källor finns det i mängder, faktum är att den stora majoriteten i Sverige anser att invandringen är lönsam.
Här har du några källor:

http://www.sydsvenskan.se/opinion/aktuella-fragor/sverige-behover-okad-arbetskraftsinvandring/
http://www.dagensarena.se/innehall/arbetsformedlingen-sverige-behover-100-000-invandrare-per-ar/
http://www.moderat.se/migration-och-integration/arbetskraftsinvandring
http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.414157-vi-behover-invandring-for-att-klara-valfarden

M.a.o är det lönsamt att vi får in arbetare i landet.
Det är ju det politikerna hela tiden pratar om, hur det ser ut: På kort sikt är det en belastning och en kostnad för Sverige, på lång sikt blir vi mycket rikare och de kommer göra vårat samhälle och ekonomi så mycket bättre. Det är när stora tal människor flyr på kort tid som det blir belastning, sen kommer det bli mindre och i sinom tid kommer de även in i arbete, och bidrar då till att göra Sverige, och det är ju helt fantastiskt att vi kan hjälpa människor fly krigets Syrien, samtidigt som vi tjänar på det!

Då kan du ju tala om för mig vart alla dessa "arbetare" ska in någonstans? Industrin tappar ju arbete varje år med tanke på att robotar tar över, likaså lagerarbeten.

Bostäderna, vart är dom? Ser du mer än vi andra?
Citera
2015-11-12, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mons.Quixote
Men då gåller det att de faktiskt kommer i arbete vettu. Hur tänker du styra upp det som inte fungerat sen 80-talet?

Det är inte min uppgift, jag är precis som dig bara en användare på flashback. Det är upp till Löfven att göra, och jag har ett 100%igt förtroende för Löfven och vet att han kommer sköta det här bra. Han har även personer som Fridolin, Romson, m.m bakom sig och läser man nyhetstidningarna i dagarna så kanske man tror att Sverige är på väg utför, men i det långa loppet så är det faktiskt bra för oss med denna invandring. Jag har mitt fulla förtroende för Löfven, han kanske inte är en talare av rang, men leda och styra ett land, det är han bra på.
Citera
2015-11-12, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Hörde henne uttala sig på TV4 nyheterna nyss. Hon sa nåt om att det sänder ut signaler som gör att de kommer söka sig till andra länder.
Vad skulle set vara för signaler? Att vi nu har värdar som tar emot pch ordnar transport till närmaste migrationsverk så att min inte missar en sekund av sina rättigheter som flykting?
Citera
2015-11-12, 19:22
Bannlyst
Det kommer öka invandringen till Sverige.
Citera
2015-11-12, 19:23
Medlem
Polisen är där för att underlätta och hjälpa flyktingarna att söka asyl.
Citera
2015-11-12, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spray3
Det kommer öka invandringen till Sverige.

Ja, och det är ju det egentliga syftet. En okontrollerad invandring till Sverige kanske inte är så bra, men om vi kan öka kontrollen för invandringen samtidigt som vi ökar antalet ytterligare ett snäpp, då slår vi smällen i 2 flugor så att säga och hamnar i en win-win situation som gynnar alla. De ska hjälpa flyktingarna in i Sverige, inte ut från det. Poliserna är precis som skribenten nedan mig skrev där för att hjälpa dom in i samhället. De ska in till Sverige, inte stoppas. Men de ska in på ett bra sätt, in ska dom, det är inte att diskutera!

Det, är framtiden.
Citera
2015-11-12, 19:24
Medlem
Läste att många flyktingar har missuppfattat det här med gränskontroller. Dom tror att Sverige stänger gränsen nu och söker sig vidare istället
Citera
2015-11-12, 19:25
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Detta strider mot flera internationella konventioner om flyktingars rättigheter som Sverige har undertecknat.

Flykting är något man måste klassas som innan dom ska börja gälla. Kan man inte styrka sin identitet är man inte flykting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsfan
Läste att många flyktingar har missuppfattat det här med gränskontroller. Dom tror att Sverige stänger gränsen nu och söker sig vidare istället
Vänta bara. Vår regering kommer snart att instruera dem annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Dom kan väl åka till stenrika Saudiarabien istället, varför ska vi försörja hela världen för? Det skärs ned i äldrevården så gamla och sjuka får ligga i sin egen avföring bara för Sverige kastar bort all pengar på dessa jävla parasiter som kommer hit, fy fan. Det är väl inte vårat fel att dom aldrig kan ha fred i Mellanöstern

De äldre lär knappast få det bättre med SD vid makten eftersom SD vill ta 90 miljarder från kommunerna. Anledningen att gamla får ligga i sin avföring beror snarare på att den gamla hamnat på ett privat boende där man drar ner på allt från blöjor till personal för att kunna stoppa pengarna i privata fickor. Det är alltså vinsterna i välfärden som är boven i dramat och inte heller det vill SD göra något åt efter att ha superat med näringslivet. Så era argument om gamla Hulda som bara får 1/2 ägg håller inte!

Saudiarabien har säkert pengaresurser att ta emot flyktingar. Frågan är ju dock när man flyr IS vill man då komma till en stat med samma religiösa tolkning av islam där man rättfärdigar halshuggningar och piskrapp? Jag är inte så säker på det.
Citera
2015-11-12, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Det är inte min uppgift, jag är precis som dig bara en användare på flashback. Det är upp till Löfven att göra, och jag har ett 100%igt förtroende för Löfven och vet att han kommer sköta det här bra. Han har även personer som Fridolin, Romson, m.m bakom sig och läser man nyhetstidningarna i dagarna så kanske man tror att Sverige är på väg utför, men i det långa loppet så är det faktiskt bra för oss med denna invandring. Jag har mitt fulla förtroende för Löfven, han kanske inte är en talare av rang, men leda och styra ett land, det är han bra på.

Finns i nuläget inget som indikerar att han skulle vara bättre än närmast förestående regeringar att fixa detta. Tvärtom måste väl i ärlighetens namn även hans anhängare börja tycka att regeringen står väl handfallna och förvirrande inför rådande situation (?)

Får jag i all vänskaplighet lov att fråga vad i all världen som fått dig att tycka att han "är bra på att styra och leda ett land"?
Citera
2015-11-12, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsfan

Var har du läst detta? Om detta är sant är det ju extremt dåligt av Sverige och något som måste korrigeras omgående. Du får gärna länka till vart du har läst detta? Det är viktigt att dom vet om att dom är varmt välkomna in i värmen här, öppna upp hålet för flyktingarna och täpp igen de hål som finns på arbetsmarknaden m.m.

Väldigt tråkigt om de har fått fel uppfattning gällande gränskontrollerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in